Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:855594
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.03.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 16 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    3
  Ievads    4
1.  Progresīvais IIN    5
1.1.  Progresīvā IIN raksturojums    5
1.2.  Progresīvā IIN ieviešana Latvijā    6
2.  Progresīvā IIN priekšrocības    7
2.1.  Iedzīvotāju ienākumu nevienlīdzības mazināšana    7
2.2.  Nodokļu sloga mazināšana    8
2.3.  Motivācija deklarēt ienākumus    8
3.  Progresīvā IIN trūkumi    9
4.  Progresīvā IIN ietekme uz valsts budžetu    10
4.1.  Diferencētā neapliekamā minimuma ietekme uz valsts budžetu    10
4.2.  Solidaritātes likuma ietekme uz valsts budžetu    11
  Secinājumi un priekšlikumi    13
  Literatūras un informācijas avotu saraksts    14
  Pielikumi    15
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
1. Diferencētā neapliekamā minimuma ieviešana ir labvēlīga mazo algu saņēmējiem. Iedzīvotāji ar vidējām algām, iesniedzot VID deklarāciju, saņems diezgan minimālu atmaksu par pārmaksāto nodokli. Kopumā valsts budžetā būtiskas izmaiņas tas neievieš.
2. Progresīvā IIN ieviešana ir efektīvs veids, kā sekot citu ES attīstīto valstu paraugam, un iedzīvotājiem ar mazu algu samazināt nodokļu slogu un palielināt neto ieņēmumus.
3. Progresīvā IIN ieviešana negatīvi ietekmētu uzņēmējdarbības progresu un attīstību Latvijā.
4. Latvijā progresīvais IIN izpaužas kā diferencētā neapliekamā minimuma ieviešana. Tā kā tikai 2017. gada sākumā jāiesniedz deklarācija par 2016. gadu, labums no pārmaksātā IIN būs jāgaida vismaz 1,5 gads kopš diferencētā neapliekamā minimuma ieviešanas. Ja IIN būtu ar progresīvām nodokļu likmēm, labumu izjustu uzreiz, nevis pēc tik liela laika posma.
5. Arvien vairāk iedzīvotāju izmanto iespēju brīvprātīgi deklarēt savus ienākumus VID, izmantojot EDS sistēmu.
6. Progresīvais iedzīvotāju ienākuma nodoklis pozitīvi ietekmētu valsts budžeta ieņēmumus, tomēr Latvijas iedzīvotāji nebūtu gatavi progresīvā IIN ieviešanai. Attiecīgā situācijā diferencētā neapliekamā minimuma un solidaritātes nodokļa ieviešana ir labāk, nekā ieviest progresīvo nodokli.
7. Solidaritātes likums neapkaro “ēnu ekonomiku”, bet var to veicināt.
8. Darbā izvirzītā hipotēze neapstiprinās, jo progresīvā IIN ieviešana pozitīvi veicinātu valsts budžetu papildināšanu ar papildu ienākumiem.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1353108
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register