Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:855663
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Preces jēdziens    4
1.1.  Patēriņa preču klasifikācija    5
1.2.  Industriālo produktu klasifikācija    6
1.3.  Pārtikas preču klasifikācija    7
1.4.  Nepārtikas preču klasifikācija    9
1.5.  Preču un pakalpojumu starptautiskā klasifikācija    12
2.  Cenu veidošanas metodes    14
2.1.  Cenas noteikšana un nozīme    14
2.2.  Faktori, kas ietekmē cenas noteikšanu    17
2.3.  Dažādas cenu noteikšanas metodes    18
  Secinājumi    25
  Izmantotā literatūra    26
Extract

Prece ir viss, kas spēj apmierināt vajadzību vai prasību un tiek piedāvāts tirgus ar mērķi pievērst uzmanību, lai iegādātos, izmantotu vai patērētu to.
Prece var būt objekti, pakalpojumi, personas vietas, organizācijas idejas.
Preces atkarībā no to izmantošanas iedala pārtikas un nepārtikas (rūpniecības) precēs. Katrai precei ir lietošanas noderīgums, kurš parāda preces spēju apmierināt kādu cilvēku vajadzību.
Piemēram, piens, kas apmierina izsalkumu, ir noderīgs kā uzturprodukts, bet to var pārstrādāt un iegūt sieru, biezpienu un citus produktus, tātad tas ir noderīgs arī kā izejviela jeb tam ir vairākas īpašības.
Priekšmetu apvienošanu noteiktās grupās ar kopīgām raksturīgām pazīmēm sauc par klasifikāciju, kura palīdz apvienot produktus to praktiskai izmantošanai tirdzniecībā.
Mārketinga speciālisti produktu definē kā preci vai pakalpojumu, kurš sniedz tā patērētājam labumu kopumu. Pastāv uzskats, ka produkts nav tikai tā fizikālo iezīmju kopums, tam ir arī papildu pazīmes, piemēram, marka, iesaiņojums un piegāde, pat tas, kādas krāsas kastē tas ir iesaiņots. Produkta pazīmes ir produkta pamatiezīmes, kuras ir tādas pašas kā konkurentu piedāvātajiem produktiem. Savukārt papildpazīmes ir produkta īpašas un neatkārtojamas iezīmes. Piemēram, iedomājieties atšķirību starp karstu picu, ko jums piegādā no picērijas, un saldētu picas pusfabrikātu lielveikala plauktā. Abu šo preču pamatīpašības ir vienādas – tās sastāv no mīklas, kas pārklāta ar sieru, tomātu mērci un vēl dažām sastāvdaļām. Abu produktu pamatīpašība ir nodrošināt jums gardu un barojošu maltīti, taču to papildpazīmes var ievērojami atšķirties.
Pat neņemot vērā garšas, sastāvdaļu un recepšu atšķirības, pica ar piegādi maksā dārgāk, iespējams, pat divreiz vairāk nekā lielveikalā nopērkamā pica, kuru iespējams uzglabāt saldētavā un pagatavot, kad vien vēlaties, to pat iespējams papildināt ar garšvielām, augstākā labuma sieru un citiem produktiem. Savukārt pica, ko jums atved uz mājām, ietver arī piegādes pakalpojumu, tā ir silta un sagatavota ēdināšanai. Skaidrs, ka ieguvumi katrā gadījumā ir nedaudz atšķirīgi, tādēļ mārketinga speciālists var droši apgalvot, ka šīs divas preces ir atšķirīgas.
Mārketinga speciālistiem rūpīgi jāseko līdzi patērētāju mainīgajām vajadzībām un vēlmēm, lai spētu piedāvāt tādus produktus, kutu īpašības pēc iespējas precīzāk spēj apmierināt šīs vēlmes un vajadzības. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register