Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Globālās konkurences pozitīvie aspekti, piemēru izvērtējums

     

    Essays12 Economics

12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:866560
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.03.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Extract

Mūsdienās globalizācija ietekmē gandrīz visu valstu vietējo politiku un attiecības ar ārvalstīm. Globalizācija ietver sevī preču un pakalpojumu, kapitāla, naudas un iedzīvotāju plūsmu starp valstīm un tā ir balstīta uz jauno tehnoloģiju attīstību.
Daudzus gadus viena no visnozīmīgākajām tirgus daļām ir tieši preču tirgus. Bet tikai pēdējo laiku preču pirkšanas un pārdošanas procesā notika nozīmīgas izmaiņas. Šajā procesā vēl iejaucās virtuālie tirgus kontakti, tas būtiski ietekmēja pircēju un pārdevēju attiecības, bet ārējās tirdzniecības darījuma būtība ir saglabājusies. Bet nauda vēl joprojām paliek visas saimnieciskās darbības interešu centrs. Saimnieciskās darbības mērķis ir paterētāju apmierināšana.
Pasaules preču tirgus, kurš vēl tiek saukts par starptautisko tirzniecību, ir kādas valsts eksports un imports. Tirgus konkurences mehānisms šajā gadījumā nosaka vienas vai otras preces ražošanas efektivitāti, kas attiecināma nevis uz vienu uzņēmēju vai firmu, bet valsti kopumā. Nacionālo ražotāju radošās darbības produktivitātes robežas no vienas puses un valsts iedzīvotāju pirktspēja no otras puses, kļūst par noteicošajiem faktoriem starpvalstu tirdzniecisko attiecību veidošanā.
Starptautiskā tirzniecība ir pakļauta ekonomikas likumiem un notiek saskaņā ar nosacījumiem, kas ir starptautiski atzīti.

Konkurences un konkurētspējas jēdzieni ir cieši saistīti savā starpā, tāpēc nav iespējams apkopot un izvērtēt informāciju par konkurētspēju, nepieminot konkurenci. Konkurence (no latīņu valodas соncurrencia - sadurties) ir neatņemama tirgus ekonomikas sastāvdaļa un ir obligāts apstāklis uznēmējdarbības attīstībai.
Konkurence sākas jau pirms gatavās produkcijas vai pakalpojuma paradīšanās tirgū. Tas nozīme, ka konkurences cīņā uzņēmumi iesaistās jau pērkot izejvielas, materiālus, meklējot izdevīgāku atrašanās vietu, kvalificētāku personālu [14., 191.lpp]. Tikai veiksmīgi konkurējot šados apstākļos, var cerēt uz konkurētspējīgu gala produktu vai pakalpojumu.
Pēc Otrā pasaules kara, 50 gados, notika būtiskas izmaiņas tirgus ekonomikas valstu tautsaimniecībā. Galvenā problēma šajā laikā bija zinātniski tehniskā revolūcija, it sevišķi tehnoloģiskā revolūcija. Plašumā un dziļumā vērsās darba dalīšana un specializācija. Arvien bagātīgāks kļuva ražoto preču klāsts, arvien asāk izvirzījās tirgus problēma. Darba dalīšana un specializācija ieguva starptautisku raksturu. Dēļ plašā piedāvājuma rodas konkurence, kurias ietekmē uzņēmumi cīnijās par lielāko tirgus daļu.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,27 €
Work pack Nr. 1313156
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register