Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:873625
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.11.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads. Cena tirgus ekonomikā    3
  Pieprasījums    3
  Pieprasījuma likums    3
  Pieprasījuma tabula    4
  Pieprasījuma līkne    5
  Pieprasījuma elastīgums    5
  Secinājumi    7
  Izmantotā literatūra    8
Extract

Cena pilda divas svarīgas ekonomiskās funkcijas. Tā prasa racionāli izmantot ierobežotos resursus un motivē ražošanu.
Pamatprincips ir šāds: jo retāk ir atrodams priekšmets, jo augstāka ir cena. Tāpēc to vēlēsies pirkt mazāk cilvēku. Ekonomisti to apraksta kā cenu ierobežojošo efektu. Citiem vārdiem, tā kā dažādu lielumudaudzums ir ierobežots un to visiem var nepietikt, tad tirgus ekonomikas sistēma preces un pakalpojumi tiek sadalīti, pamatojoties uz to cenām. Labs piemērs ir izsole, persona, kas vada izpārdošanu (izsoles vadītājs), pārdod izsoles objektus tam, kas sola visvairāk. Ja ir tikai viena lieta, tā nonāk pie vislielākās summas solītāja u.tml.
Cenas palielināšanās vai samazināšnās ietekmē arī ražotāju vai potenciālo preču un pakalpojumu piegādātāju rīcību. Cenu palielināšanās pievilina jaunus ražotājus un otrādi, cenas samazināšanās daļu ražotāju izstumj no tirgus. Tādējādi cenas veicina preču un pakalpojumu ražošanas palielināšanu vai arī šo procesu bremzē. Ekonomisti šādu cenu ietekmi klasificē kā ražošanas motivācijas funkciju.
Pieprasījums
Ziemas beigās daudzi apģērbu veikali konstatē, ka to slēpošnas un citu ziemas drēbju krājumi ir pārāk lieli. Kā pārliecināti pircējus martā un aprīlī iegādāties slēpošanas kostīmus un citus ziemas apģērbus? Varbūt rīkot izpārdošanu? Tas ir labs ieteikums. Pircēji pirks ziemas apģērbu arī pavasarī, ja cenas būs pietiekami zemas.
Pieprasījuma likums. Pieprasījums ir patērētāja vēlēšanāsun spēja pirkt kādu preci vai pakalpojumu noteiktā laikā un vietā. Ja kāds vēlās, lai viņam būtu jaunas sporta kurpes, bet nevar atļauties tās nopirkt, tad ekonomisti šādu gadījumu aprakstītu nevis kā pieprasījumu, bet kā vēlēšnaos, bet ja tomēr minētajai personai būtu nauda un būtu ar mieru šo naudu izlietot, piemēram, kurpju iegādei, tad šī vēlēšanās pārvērtīsies pieprasījumā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register