Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:874760
 
Evaluation:
Published: 28.08.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1.Ekonomikas pamatproblēmas. Ekonomikas organizācijas modeļi.
Ekonomikas pamatproblēma – atrast visefektīvāko ražošanas faktoru sadales veidu un risināt neierobežotības problēmu, ko rada sabiedrības neierobežotās vajadzības un ierobežotie resursi. Ekonomikas pamatjautājumi: ko ražot?; kā ražot?; kas patērēs? Ekonomiskā sistēma ir noteiktas sabiedrības saimnieciskās dzīves organizācija, pieeja, kādu sabiedrība lieto, lai ierobežotu resursu apstākļu sasniegtu savus ekonomiskos mērķus. *tradicionālā ekonomika-balstās uz tradīcijām. Lielākā daļa iedz. Darbojas ar lauksaimniecību *komandekonomika – lēmumus pieņem centralizēti valsts orgāni. Zeme un kapitāls ir kolektīvajā īpašumā. Valsts plāno resursu izlietojums *brīvā tirgus ekonomika –lēmumi tiek pieņemti mājsaimniecībās vai firmās bez valsts iejaukšanās. Tīra kapitālisma sistēma, kur zeme un kapitāls ir privātīpašumā, bet ekonomiskie lēmumi tiek pieņemti, respektējot īpašnieku intereses*jauktā ekonomika – lēmumi tiek pieņemti daļēji valsts ietekmē, daļēji ar brīvā tirgus spēku palīdzību-jauktā komandekonomika, kurā valsts regulēšana ir pārsvarā pēc brīvā tirgus spēkiem. – jauktā tirgus ekonomika, kurā tirgus spēkiem ir lielāka loma nekā valstiskai regulēšanai. Ekonomikas organizācijas modeļi – mikroekonomika (analizē cēloņu un seku likumsakarības, kuras ietekmē firmu vai indivīdu. Tās darba lauks ir ražošanas efektivitāte, rentabilitāte, produkcijas kvalitāte, peļņa, uzņēmumu investīcijas ražošanā.), - makroekonomika – pēta ekonomikas vispārējo darbību nosacītas teritorijas, reģiona, valsts vai valstu grupas mērogā. Tā apskata tādus jautājumus kā nacionālais ienākums, ekonomiskās aktivitātes cikli, preču ražošana un pakalpojumu daudzums, bezdarbs, inflācijas līmenis, maksājumu bilance un budžets, kā arī valsts ietekmi uz ekonomiku.

2.Pieprasījums, piedāvājums, to ietekmējošie faktori.
Pieprasījums – tirgus analīze parasti sākas ar pieprasījuma izklāstu. Tā ir Patērētāja vēlme un iespējas iegādāties kādu preci par noteiktu cenu noteiktā laikā un vietā.
Pieprasījuma likums – esot citiem līdzīgiem nosacījumiem vairāk preču un pakalpojumu pirks par zemāku cenu (vairāk varēs pārdot par zemāku cenu).
Piedāvājums – pārdevēju – gan ražotāju, gan starpnieku – ekonomiskā rīcība, kas atspoguļo centienus pārdot noteiktu preču daudzumu noteiktā laika periodā atkarībā no cenas un ārpuscenas faktoriem.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,98 €
Work pack Nr. 1126370
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register