Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:920476
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Veidi:
1. biržas
2. patēriņu un preču pakalpojumu
3. nekustamā īpašuma tirgus
4. finansu T.
5. darba T.
6. informācijas T.

Atkarībā no preču pārdošanas vietas veidojas:
a) vietējais jeb reģionālais tirgus
b) nacionālais tirgus
c) ārvalstu jeb starptautiskais tirgus

Konkurences situācijas.

Tirgus vieta, kur satiekas pircējas ar pārdevēju, kur notiek apmaiņa.
Konkurence – cīņa starp ražotājiem, par iespēju gūt lielāku peļņu.

Pamatā ir 4 veidu konkurences T. Situācijas:
1. Pilnīgā jeb tīrā konkurence – šī situācija ir ļoti reti sastopama un tā ir raksturīga biržām un biržā tiek pārdoti:
a) Vērtspapīri
b) Labība
c) Kafija
2. Monopols (un monopsons) –T. Darbojas viens preces pārdevējs (pakalpojumu sniedzējs). Dažos gadījumos monopolu izpilde un likumsakarības (elektroapgāde, sakaru sistēma, komunālā saimniecība). Monopsons – ir tad ja ir tikai viens pircējs kādai precei vai pakalpojumam.
3. Oligopols – 1.) pastāv tad, ja T. Darbojas daži (2-10) preces vai pakalpojumu pārdevēji 2.) oligopola apstākļos cenu konkurence ir mazāk efektīva, bieži vien oligopoli orjenējs uz līderpozīcijām cenu noteikšanā, slepenām norunām un tradīcijām.
Oligopolu formas:
a) kartelis- apvienojas vienas nozares uzņēmumi. Vienojas par cenām, ietekmes sfērām.
b) sindikāts – kad izplata zem vienas preces zīmola preces eksp., vairākas org.
c) trests – liela akciju sabiedrība – piepērk klāt izejvielas raž., galv. - ražo un eksportē.
d) koncers – daudz nozaru uzņēmumu komplekss.

4. Konkurences sistēma – monopolistiskā konk. –
Pilnīgā, tīrā konk.; nepilnīgā konk. (2.,3.,4.)

Monopolistiskā konkurence – T. Darbojas daudz preces pārdevēju un preces ir dažādas, līdzīgas.
Iedarbīgākais līdzeklis ir reklāma (psiholoģiskais0 – ārpus cenu faktori.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register