Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:950373
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.06.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Kas ir biznesa plāns un kādam nolūkam tas ir vajadzīgs


Lielākā daļa lietišķo cilvēku vēlas darboties, nevis izvirzīt priekšlikumus. Viņi atzīst par labāku cīnīties, atrasties biznesa centrā, nevis aizmugurē, izstrādājot uzbrukuma plānus. Un daudzi no viņiem pārdzīvo grūtības, kad nepieciešams skaidri izklāstīt savu biznesa saprašanos, kurš bieži ir viņu “otrā daba”.
Tāpēc biznesa plāna sagatavošana un sastādīšana šiem cilvēkiem ir smags pienākums, kurš tomēr ir jāizpilda. Un cik grūti neizskatītos šis pienākums, biznesa plāns absolūti nepieciešams jebkuram uzņēmumam.
Biznesa plānam ir trīs funkcijas.
Pirmkārt, tas var būt izmantots biznesa vadīšanas koncepcijas izstrādāšanai. Parādās iespēja rūpīgi izstrādāt stratēģiju un izvairīties no kļūdām vēl “uz papīra”, nevis praksē, apskatot savu kompāniju no visām pusēm – mārketinga, finansu un ražošanas darbības.
Otrkārt, biznesa plāns ir instruments, ar kura palīdzību uzņēmējs var novērtēt savas kompānijas darbības faktiskos rezultātus par noteikto periodu. Piemēram, biznesa plāna finansu daļa var būt izmantota kā pamats ražošanas darbības budžeta sastādīšanai un rūpīgai kontrolei par to, cik precīzi uzņēmums ievēro šo budžetu. Šajā ziņā biznesa plāns var un arī tam jākļūst par pamatu jaunajam plānam. Pēc kāda laika (turpmāk – periodiski) ar biznesa plāna palīdzību var pārbaudīt kompānijas faktiskos rādītājus ar nolūku atklāt novirzes no tā, nolemt, vai šīs novirzes ir labvēlīgas vai nelabvēlīgas, kā arī noteikt virzienu, kurā biznesam jāattīstās nākotnē.
Un, beidzot, trešā biznesa plāna funkcija (kuru vairums cilvēku uzskata par galveno) ir nepieciešamība piesaistīt vai “iegūt” naudas līdzekļus. Aizdevēju un investoru lielākā daļa neieguldīs savus naudas līdzekļus biznesā, kamēr neieraudzīs biznesa plānu. Pastāv stāsti par uzņēmējiem ar plēsonīgām acīm un riska (“ventures”) kapitāla turētājiem, kuri ar pildspalvu rokās satiekas furšetos, sarunu gaitā uz slapjām salvetēm ātri uzraksta kādu plānu, paspiež viens otram rokas un kļūst par partneriem “karstā” biznesā, liekot savas cerības uz kādu tehnoloģiju. Tomēr tas ir vienkārši mīts. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1217116
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register