Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:959229
 
Evaluation:
Published: 03.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.1.  Pašvaldību budžeta vispārīgs raksturojums    6
1.1.1.  Pašvaldību jēdziens    6
1.1.2.  Pašvaldības budžets    8
1.2.  Pašvaldības budžetu sastādīšanas un apstiprināšanas kārtība    10
1.3.  Pašvaldības budžeta plānošanas process    13
1.3.1.  Budžeta ieņēmumu plānošana    14
1.3.2.  Budžeta izdevumu noteikšana    16
2.1.  Demenes pagasta raksturojums    18
2.1.1.  Teritoriālais iedalījums    18
2.1.2.  Pagasta padome    19
2.1.3.  Finanšu komiteja    19
2.2.  Demenes pagasta budžeta analīze    20
2.2.1.  Demenes pagasta pašvaldības budžeta izpilde 2007.gadā    20
2.2.2.  Demenes pagasta pašvaldības budžets 2009.gadām    21
  Secinājumi un priekšlikumi    25
  Bibliogrāfiskais saraksts    27
Extract

IEVADS
Šobrīd Latvijā ir 548 pašvaldības, kuri pašreizējā ekonomiskajā un finanšu situācijā mēģina pastāvēt un racionāli izmantot visus pieejamos resursus.
Pašvaldība ir pārvalde, kas ar pilsoņu vēlētas pārstāvniecības padomes un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju, kā arī likumā “Par pašvaldību” paredzētajā kārtībā Ministru kabineta doto uzdevumu un pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot valsts un attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses.
Vietējās pašvaldības budžets ir finansiālās darbības pamats. Ja pašvaldības nepārvaldīs savus finanšu līdzekļus, tad par pašvaldības pastāvēšanu nevar būt runas. Tāpēc svarīgākais pašvaldības pienākums ir budžeta sastādīšana, apspriešana un izpilde.
Pašvaldību ieņēmumus veido nodokļu un nenodokļu ieņēmumi (pašu ieņēmumi), pārskaitījumi no pašvaldību finansu izlīdzināšanas fonda un valsts dotācijas. Pašvaldību ieņēmumu izlīdzināšanas fondu pasaulē bieži lieto, lai labāk nodrošinātu pašvaldību ieņēmumu pārdali nolūkā atbalstīt finansiāli vājākās pašvaldības, tomēr ievērojamo reģionālo atšķirību dēļ Latvijā tādā veidā pilnībā nav iespējams novērst atsevišķu pašvaldību budžetu deficītu..
Saskaņā ar likumu “Par pašvaldību budžetiem” pašvaldību budžetu mērķis ir noteikt un pamatot līdzekļu apjomus, kas nepieciešami pašvaldībām ar likumu noteikto funkciju, uzdevumu un brīvprātīgo iniciatīvu izpildei. Praksē pašvaldības budžeta galvenais uzdevums ir sadalīt pieejamos finanšu līdzekļus attiecīgajā saimnieciskajā gadā pašvaldību funkciju un uzdevumu izpildei atbilstoši pašvaldības prioritātēm. Pašvaldību finanšu līdzekļu nepietiekamību valsts funkciju nodrošināšanai varētu uzskatīt vienu galvenajām problēmām pašvaldību finanšu sistēmā Latvijā.
Darba objekts: pašvaldību budžeta sistēma Latvijā.
Darba priekšmets: Demenes pagastu pašvaldības budžets.
Darba mērķis: izpētīt Demenes pagasta pašvaldības ieņēmumu un izdevumu attīstības tendences, kā arī izanalizēt Demenes pagasta pašvaldības budžeta izdevumus 2007.-2009. gadā..
Lai sasniegtu darba mērķi ir izvirzīti šādi uzdevumi.
Darba uzdevumi:
1. Izanalizēt zinātniskos avotus, literatūru par pašvaldību budžetu Latvijā;
2. Izanalizēt pašvaldību budžeta sistēmu Latvijā;
3. Izpētīt pašvaldību budžeta ieņēmumu un izdevumu struktūru;
4. Izpētīt Demenes pagasta pašvaldības budžeta ieņēmumus un izdevumus.
5. Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus.
Dotajā studiju darbā tika izmantoti sekojoši literatūras avoti: speciālā ekonomiskā literatūra, statistikas avoti, normatīvie akti, interneta resursi (Latvijas Republikas Finanšu Ministrijas mājas lapa).
Studiju darbā tika pielietotas šādas metodes: grafiskā, dokumentu analīze, absolūto un relatīvo rādītāju izmantošana, statistiskās pētījuma metodes u.c.

1.ANALĪTISKĀ DAĻA
1.1.Pašvaldību budžeta vispārīgs raksturojums
1.1.1.Pašvaldību jēdziens
Visās demokrātiskās valstīs bez centrālās varas un pārvaldes institūcijām ir izveidotas un darbojas pašvaldības. Pašvaldības tiek uzskatītas par katras demokrātiskas iekārtas pamatu, par demokrātijas šūpuli un arī spoguli – ja attīstītākas pašvaldības, jo lielāka demokrātija valstī. Tieši pašvaldību līmenī ir lielākas iespējas iesaistīt pilsoņus pārvaldes darbā, izmantot viņu zināšanas un spējas dzīves apstākļu uzlabošanai. Pašvaldībās ir vislabākie nosacījumi, lai radītu vietējo iedzīvotāju prasībām atbilstošu harmonisku sabiedrību, par kuru viņi jūt atbildību. Stiprinot pašvaldību, stiprinās visa tauta, tiek realizēta efektīvāka un demokrātiska sabiedrības politika.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register