Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:959409
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.04.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Uzdevumi    5
1.  Kā rīkoties valdībai, lai samazinātu bezdarbu? Paskaidrojot, izmantojot tirgus modeli    5
2.  Ar ko atšķiras jēdzieni „pieprasītā daudzuma izmaiņas” un „izmaiņas pieprasījumā”?    7
3.  Ja tirgū izveidojies preču deficīts, jāļauj cenai pieaugt, samazinot pieprasījumu    7
4.  Kā mainīsies līdzsvara cena un līdzsvara preču daudzums    8
5.  uz­de­vums    9
6.  Kā pārvietosies budžeta līnija, ja produkta x cena    10
7.  Kā pārvietosies budžeta līnija, ja patērētāja naudas ienākumi pieaugs? Parādīt grafiski    11
8.  Ražošanas rezultāti ar vienu ražošanas faktoru    11
  Teorētiskais minimums    13
  Jautājumi, noteicošie jēdzieni un likumi    13
1.  Ekonomikas teorijas priekšmets. Resursu ierobežotība    13
2.  Ražošanas iespēju līkne    14
3.  Pieprasījums. Pieprasījuma likums    14
4.  Pieprasījuma ārpuscenu determinantes    14
5.  Piedāvājums. Piedāvājuma likums    15
6.  Piedāvājuma ārpuscenas determinantes    15
7.  Cenu valstiska regulēšana un tās sekas    15
8.  Elastības jēdziens. Elastības koeficients    16
9.  Pieprasījuma elastība un firmas ieņēmumi    16
10.  Cenas piedāvājuma elastība    17
11.  Augstvērtīgas, normālas un mazvērtīgas preces    18
12.  Preces derīgums. Kopējais derīgums    18
13.  Galīgais derīgums    19
14.  Vienaldzības līkne    19
15.  Budžeta līnija    19
16.  Ražošana īslaicīgā un ilglaicīgā periodā    20
17.  Ražošanas funkcijas jēdziens    20
18.  Kopējais produkts. Vidējais produkts    20
19.  Galējais ražīgums    20
20.  Resursu atdeves mazināšanās likums    21
21.  Izmaksas īslaicīgā un ilglaicīgā periodā    21
22.  Pastāvīgās un mainīgās izmaksas    21
23.  Kopējās, vidējās un galīgās izmaksas    21
24.  Pilnīgas konkurences pamatpazīmes    22
25.  Kopējo ieņēmumu un kopējo izmaksu salīdzināšana peļņas noteikšanai    22
26.  Vidējo izmaksu un cenas salīdzināšana    23
27.  Vidējās izmaksas ilglaicīgā periodā    24
28.  Monopola tirgus raksturojums    24
29.  Dabīgie monopoli    25
30.  Monopola vara    26
31.  Cenu diskriminācijas jēdziens un rādītāji    27
32.  Monopolistiskās konkurences raksturojums    28
33.  Oligopolu tirgus raksturojums    29
34.  Vienošanās oligopolu tirgū    29
35.  Cenu līderis oligopolu tirgū    30
  Zīmējumu saraksts    31
  Izmantotā literatūra    31
Extract

Valdībai ir jāpieliek pūles visu iespējamo līdzekļu izmantošanai, lai pārņemtu vai vismaz nesamazinātu, ietekmi, monopoluzņēmumos, kas valstī darbojas stratēģiski svarīgās nozarēs. Tie ir sakaru – Lattelekom, Latvijas Pasts, energoapgādes – Latvenergo, Latvijas Gāze, satiksmes – Latvijas Dzelzceļš, AirBaltic, tranzīta – Ventspils Nafta.
Šie uzņēmumi ir valsts ekonomiskās drošības un neatkarības nosacījums. Izmantojot savu ietekmi, valdība var noteikt šo uzņēmumu pakalpojumu un cenu diferenciāciju, kas stimulētu uzņēmējdarbību un darba vietu radīšanu reģionos vai zinātņu ietilpīgās nozarēs.
Monopola uzņēmumos ražošanas apjoms nesasniedz apjomu, kurā ir minimālās kopējās izmaksas. Cena ir ievērojami lielāka nekā robežizmaksas Monopola uzņēmumos rodas ražotāja un patērētāja pārpalikuma zaudējums – sabiedrības absolūtais zaudējums (deadweigth loss), kas parasti nonāk pie šaura akciju turētāju loka. Reāli kontrolējot monopoluzņēmumus uzņēmumus, šos līdzekļus (vai ievērojamu daļu) iespējams novirzīt darba vietu radīšanai.
Latvija globālajā mērogā ir maza ekonomika bez iespaidīgiem dabas resursu krājumiem. Konkurences iespējas globālajā ekonomikā ir zinātņu ietilpīgās nozarēs. Tāpēc skaidri jāapzinās, ka darbavietas, algas, ekonomiskā izaugsme var rasties tikai konkurējot starptautiskajā tirgū, nevis privatizējot, izcērtot mežus, pērkot un tālāk pārdodot zemi neko neražojot. Darba produktivitātes un darba algas līmeni nosaka investīcijas cilvēciskajā kapitālā (human capital), izglītībā un veselības aizsardzībā, kas vistiešākajā veidā atsaucās uz nodarbinātību.
1.Valdība., valsts pārvalde, valsts un pašvaldību uzņēmumi nedrīkst būt par vietām, kur nodarbināti ekonomiski neizglītoti, nekompetenti kādas partijas biedri, draugi, paziņas.
2.Monopolu uzraudzības institūcija jāfinansē tikai no budžeta līdzekļiem, nevis no pašu monopolu finansējuma, kas ir būtībā ir absurds.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1228484
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register