Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:975936
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Not used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    4
2.  Analītiskā apskata daļa    6
2.1.  Pašizmaksas kalkulācija ražošanas uzņēmumos    9
2.2.  Pašizmaksas kalkulācija tirdzniecības vai starpniecības uzņēmumos    10
2.3.  Pašizmaksas kalkulācija pakalpojumu sniegšanas uzņēmumos    11
3.  Aprēķinu daļa    12
3.1.  Uzņēmuma apraksts    12
3.2.  Pašizmaksas aprēķināšana    13
4.  Nobeigums    18
  Bibliogrāfiskais saraksts    19
Extract

Definīcija: “Pašizmaksa – izmaksas, kas uzņēmumam tika plānotas (plānotā pašizmaksa) vai kas radušas (faktiskā pašizmaksa) vienas preces vienības ražošanā vai pakalpojuma sniegšanā.” [3,4]
Pašizmaksa ir viens no galvenajiem rādītājiem, kurus izmanto gatavo produktu un uzņēmējdarbības rezultātu vērtēšanā, budžeta plānošanā un dažādu ar uzņēmējdarbību saistītu lēmumu pieņemšanā. Pašizmaksas aprēķinā kalkulācijas pamatā. Izšķir priekškalkulācijas (sastāda pirms kāda produkta veida ražošanas vai pakalpojuma veida sniegšanas), pēckalkulācijas (sastāda izmantojot faktiskās izmaksas) un standarta kalkulācijas (sastāda izmantojot aritmētiski vidējas izmaksas).
Savukārt jēdziens “pašizmaksa” ietvēra sevī dažādas izmaksas, kas tiek parādītas attēlā 2.1. “Pašizmaksu veidošana”.
Tiešās izmaksas ir tieši saistītas ar noteiktu izmaksu nesēju (kalkulācijas objektu – produktu vai pakalpojumu), netiešās izmaksas ir saistītas ar izmaksu rašanās vietu, nevis konkrētu izgatavojamo produktu vai darba vietu.
Tiešās jeb mainīgās izmaksas tieši saistītas ar produkcijas izlaides apjomiem. Galvenie tiešo izmaksu posteņi – strādnieku darba samaksa, izejvielu un materiālu izmaksas, tara, iepakojums, tehnoloģiskā elektroenerģija, degviela, kurināmais utt. Pie citām tiešās izmaksām attiecināti jauno produktu ieviešanas izmaksas, papildus reklāmas izmaksas, izdevumi, kas saistīti ar realizāciju un piegādi.
Tiešās jeb mainīgās izmaksas maiņas dinamiski. Proporcionālās mainīgās izmaksas mainās tieši proporcionāli ražošanas un pārdošanas apjomiem – tiešās izmaksas ir vienādas ar viena produkta ražošanas mainīgas izmaksas reizināšanu ar saražoto produktu daudzumu.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register