Uzņēmējdarbību ietekmē daudzi ārējie faktori, pār kuriem uzņēmumam nav kontroles vai arī tās iespējas ir mazas. Visbūtiskākais faktors ir konkurenti, bet jāņem vērā arī valdības radītie noteikumi, piegādātāji un sabiedrība kopumā.
Ļoti svarīgi ir savākt informāciju par tirgus konkurentiem. Jānoskaidro līdzīgu preču ražotāji, vai tādi paredzami nākotnē, kādi ir viņu realizācijas apjomi, ieņēmumi, cenas un produkcijas pārdošanas papildu pakalpojumi. Informācija par konkurentiem jāanalizē salīdzinājumā ar paša produkciju, norādot tās priekšrocības, trūkumus, kā arī paņēmienus to novēršanai.
Konkurence šodien nenozīmē tikai saražoto uzņēmumos, bet arī to, kā produkcija papildināta: iesaiņojums, pakalpojumi, reklāma, klientu konsultācija, klientu kreditēšana, piegādes specifika un citas pircējiem būtiskas lietas. Uzņēmumam nepārtraukti jāmeklē efektīvi veidi, kā savu preci papildināt. (Pelše G. u.c., 2009.)