Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:123927
 
Evaluation:
Published: 29.06.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Personības attīstības termiņi    3
3.  Motīvi kas ietekmē uz nepilngadīgas personas attīstību    3
3.1.  Ģimene    4
3.2.  Masu mēdiju un literatūras ietekme    5
3.3.  Mācību iestādes    6
4.  Nepilngadīgas personas kriminālatbildība    7
5.  Soda piemērošana    8
5.1.  Brīvības atņemšana    8
5.2.  Arests    9
5.3.  Piespiedu darbs    9
5.4.  Naudas sods    9
6.  Audzinoša rakstura piespiedu līdzezekļi    9
7.  Nosacīta notiesāšana    10
8.  Nobeigums    11
9.  Izmantota literatūra    12
Extract

2.Personības attīstības termiņi

Nekur nav konkrēti noteikts pusaudža vecum cenzs, bet principā, par pusaudzi katrā konkrētā gadījumā var runāt dažādos vecumos, sākot ar aptuveni 11 – 12 gadu vecumu un beidzot ar 15 – 16 vai pat 18 – 19 gadu vecumu. Tās ir tāds diezgan neparastais laika posms cilvēka attīstības gaitā, jo šajā periodā cilvēks mainās ne tikai fiziski, bet arī morāli, bērns pēkšņi kļūst par pieaugušo cilvēku. Bet kāpēc tāds, no pirmā skatiena interesants laika posms ir bīstams nekā jebkurš cits cilvēka attīstības periods? Psiholoģija pusaudžu vecums tiek raksturots ar vairākām ļoti izteiktam īpatnībām, no tām divas ir svarīgas iezīmēšanas teorijas aspektā.
Svarīgs ir pusaudžiem sevišķi raksturīgais maksimālisms. Tā ir tendence nepārprotami un ārpussituatīvi vērtēt cilvēku vai citu objektu divos galējos veidos, nespēja uztvert objektu daudzpusīgi, ņemot vērā reālos apstākļus. Tas nozīmē, ka atšķirībā no jaunieša un pieauguša pusaudzim varētu būt daudz raksturīgāk par sevi vērtēt vienā no diviem galējiem veidiem. Līdz ar to vēl aktuālāka kļūst teorijas norāde un iezīmētas personas pašapziņas mainīšanu. Ja jaunietis vai pieaugušais varētu sevi identificēt kā pārkāpēju tikai daļēji, tad pusaudzis acīmredzot būs tendēts sevi pilnībā un galēji identificēt kā pārkāpēju, sastapdamies ar šādu iezīmēšanu no citu personu puses.
Ir jāņem vērā arī otra šeit būtiska pusaudža personības īpatnība, t.i. ka tieši pusaudžu vecumā veidojas jauna personības pašapziņa. Līdz ar to personu nevis pašas uztverē ir vieglāk iezīmēt kā pārkāpēju, jo pusaudzim var nebūt nekāda cita priekštata par sevi. Atšķirībā no jaunieša vai pieaugušā pusaudzim nav jānonāk pretrunā ar savu iepriekšējo pašapziņu vai jāmaina tā. Viņam tikai jāpieņem zināšanai citu ‘’uzlīmēta etiķete’’. Tātad iezīmēšanai ietekme uz pusaudzi ir ievērojami izteiktāka nekā uz jaunieti vai pieaugušo .


Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1182475
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register