Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:160954
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Administratīvais pārkāpums    6
2.  Administratīvās atbildība, subjekti    6
2.1.  Fiziska persona    7
2.2.  Juridiska persona    7
2.3.  Speciālie subjekti    8
3.  Administratīvo sodu sistēma    9
3.1.  Administratīvais arests    10
3.2.  Naudas sods    11
3.3.  Administratīvā pārkāpuma priekšmeta vai izdarīšanas rīka konfiskācija    11
3.4.  Personai piešķirto speciālo tiesību atņemšana, tiesību atņemšana ieņemt noteiktus amatus, tiesību atņemšana uz zināma veida vai visu veidu komercdarbību, aizliegums noteiktu laiku iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības    12
4.  Administratīvā soda uzlikšana    12
4.1.  Apstākļi, kas mīkstina atbildību par administratīvo pārkāpumu    13
4.2.  Apstākļi, kas pastiprina atbildību par administratīvo pārkāpumu    13
4.3.  Administratīvo sodu uzlikšana, ja izdarīti vairāki administratīvie pārkāpumi    13
4.4.  Administratīvā soda uzlikšanas termiņi    14
4.5.  Termiņš, pēc kura izbeigšanās persona atzīstama par administratīvi nesodītu    14
5.  Administratīvo lietu izskatīšanas kārtība    14
5.1.  Institūcijas (amatpersonas), kas pilnvarotas izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas    14
5.2.  Administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšanai pilnvaroto institūciju (amatpersonu) kompetences norobežošana    15
5.3.  Administratīvo komisiju izveidošanas kārtība    15
5.3.1.  Administratīvo komisiju sēžu tiesīgums    15
5.4.  Amatpersonu pilnvaras    15
6.  Lietvedības kārtība    15
6.1.  Lietvedības uzdevumi administratīvo pārkāpumu lietās    15
6.2.  Lietvedības uzsākšana administratīvā pārkāpuma lietā    15
6.3.  Apstākļi, kas nepieļauj lietvedību administratīvā pārkāpuma lietā    16
6.4.  Administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšana, ievērojot principu, ka visas personas ir vienlīdzīgas    16
6.5.  Pierādījumi    16
6.6.  Administratīvā pārkāpuma lietas sagatavošana izskatīšanai    17
6.7.  Administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanas vieta    17
6.8.  Administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanas kārtība    17
7.  Lēmumu veidi    18
8.  Administratīvā pārkāpuma lietā pieņemtā lēmuma pārsūdzēšanas kārtība    19
  Secinājums    20
  Izmantotā literatūra    21
Extract

Iesākot darbu ievadā būtu lietderīgi pieminēt kādu no administratīvo tiesību definīcijām, kas, piemēram, dota Kārļa Dišlera grāmatā „Ievads Administratīvo tiesību zinātnē” – Administratīvās tiesības (objektīvā nozīmē) ir to tiesību normu kopums, kas noregulē publisko iestāžu iekārtu un darbību, amatpersonu kompetenci, valsts un pašvaldību darbinieku tiesisko stāvokli, kā arī pilsoņu publiskos pienākumus un tiesības. Administratīvās tiesības subjektīvajā nozīmē sastādās no tiem juridiskajiem pienākumiem un tiesībām, kas uz objektīvo administratīvo tiesību pamata piekrīt publiskajām iestādēm, viņu darbiniekiem un pilsoņiem vai pilsoņu grupām viņu attiecībās pret publiskajām iestādēm (vai īstenībā pret valsti vai pašvaldību).
Administratīvais sods ir atbildības līdzeklis un tiek piemērots, lai personu, kura izdarījusi administratīvo pārkāpumu, audzinātu likumu ievērošanas un sadzīves noteikumu cienīšanas garā, kā arī lai tiklab tiesību pārkāpējs, kā citas personas neizdarītu jaunus pārkāpumus.1 No minētās definīcijas izriet, ka soda mērķis nav sodīt, bet gan personu [...] audzinātu likumu ievērošanas un sadzīves noteikumu cienīšanas garā, kā arī lai tiklab tiesību pārkāpējs, kā citas personas neizdarītu jaunus pārkāpumus, no kā man šķiet būtu labāk jēdzienu administratīvais sods aizstāt ar jēdzienu – administratīvā atbildība.
Latvijas tiesību normu sistēmā administratīvo sodu tiesību normas nosaka Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss (turpmāk – LAPK). LAPK ir spēkā no 1985.gada 1.jūlija. Ar Latvijas Republikas Augstākās Padomes 1991.gada 29.augusta lēmumu tika noteikts, ka līdz attiecīgo Latvijas Republikas kodeksu vai citu likumdošanas aktu pieņemšanai Latvijas Republikas teritorijā piemēro Latvijas PSR administratīvo pārkāpumu kodeksu. Saeimā 1998.gada 15.oktobrī pieņēma likumu “Par Latvijas PSR normatīvo aktu piemērošanas izbeigšanu”, kas noteica, ka ar 1999.gada 1.janvāri spēku zaudē Latvijas PSR likumi, kā arī Latvijas PSR Augstākās padomes lēmumi un tās Prezidija dekrēti un lēmumi, kas pieņemti pirms 1990.gada 4.maija, izņemot Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu. LAPK ir viens no nedaudzajiem padomju tiesību sistēmas pārmantotajiem normatīvajiem aktiem, kas tiek piemērots vēl šodien. …

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1124789
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register