-
Administratīvās tiesības
Nr. | Chapter | Page. |
Administratīvās tiesības | ||
1. | Adm. akta stāšanās spēkā un spēkā esamība | |
2. | Adm. tiesības kā pastāvīga publisko tiesību nozare | |
3. | Adm. tiesiskās regulēšanas galvenie virzieni valsts pārvaldē | |
4. | Ad.tiesību principi | |
5. | Publisko tiesību līgums: jēdziens, veidi | |
6. | Adm. tiesiskas attiecības: jēdziens un struktūra | |
7. | Valsts pārvaldes organizācija | |
8. | Valsts pārvaldes iestādes: jēdziens, struktūra un kompetence | |
9. | LR valdība kā adm. tiesību subjekts | |
10. | LR ministriju vispārīgs raksturojums, to struktūra un kompetence | |
11. | Valsts civildienesta ierēdnis, kā adm. tiesību subjekts | |
12. | Fiziskā persona kā adm. tiesību subjekts | |
13. | Adm. tiesību subjekts - pašvaldība | |
14. | Nevalstiskās organizācijas un to līdzdalība valsts pārvalde | |
15. | Valsts pārvaldes akti | |
Administratīvā procesa tiesības | ||
1. | Adm.procesa tiesību jēdziens un funkcijas | |
2. | Publiskās administrācijas kontroles jēdziens | |
3. | Administratīvā procesa principi | |
4. | Adm. procesa stadijas un to raksturojums | |
5. | Adm. procesa dalībnieki | |
6. | Adm. akta jēdziens. Tā norobežošana no citiem publiskās tiesiskās attiecības regulējošiem individuāliem aktiem | |
7. | Administratīvā akta forma un sastāvdaļas | |
8. | Iestādes faktiskā rīcība | |
9. | Tiesībās uz atlīdzinājumu administratīvajā procesā | |
10. | Administratīvais process iestāde – vispārējs raksturojums | |
11. | Administratīvais process tiesā – vispārējs raksturojums | |
12. | Termiņi administratīvajā procesā | |
13. | Administratīvais pārkāpums un administratīvā atbildība | |
14. | Administratīvais process pašvaldībās | |
15. | Indivīda tiesību aizsardzības garantijas administratīvajā procesā | |
Starptautiskās publiskas tiesības | ||
1. | SPT jēdziens, regulējuma objekts | |
2. | SPT avotu jēdziens, īpatnības, veidi | |
3. | SPT subjekti – SLIKTS MAZ MATERIALU | |
4. | Valstu starptautiskā tiesībsubjektība | |
5. | Starptautiskas organizācijas jēdziens, veidi un loma starptaut.attiecībās | |
6. | Valstu tiesību pēctecība | |
7. | Valstu un citu SPT subjektu atzīšanas institūts - NAV | |
8. | Valsts teritorija starptautiskajās publiskajās tiesībās | |
9. | Starptautiskās līgumtiesības | |
10. | Starptautiskās jūras tiesības | |
11. | Starptautiskās cilvēktiesības | |
12. | Starptautiskie strīdi un to noregulēšana | |
13. | Starptautiskās ekonomiskas attiecības un to tiesiskais regulējums | |
14. | Diplomātiskās pārstāvniecības un konsulāti | |
15. | Starptautiski tiesiskā atbildība | |
Konstitucionālās tiesības | ||
1. | KT kā zinātne | |
2. | Tiesiskās valsts princips | |
3. | Varas dalīšanas princips – SLIKTS, MAZ MATERIĀLU | |
6. | Konstitūcijas sociālās funkcijas– SLIKTS, MAZ MATERIĀLU | |
7. | Konstitūcijas saturs un forma. Satura dinamiskums XX-XXI gs. | |
8. | Konstitūcijas interpretācija: jēdziens, veidi un metodes | |
9. | Konstitucionālā uzraudzība | |
10. | Konstitucionālā sūdzība (pieteikums) Latvijā: jēdziens, likumdošana, prakse | |
11. | Cilvēku un pilsoņu pamattiesības Latvijā: jēdziens, veidi, nozīme | |
12. | Velēšanu tiesības kā konstitucionālā tiesību apakšnozare | |
13. | Tautas nobalsošanas institūts un tautas nobalsošanas process Latvijā | |
14. | Latvijas valsts prezidenta funkcijas likumdošanas jomā (leģislatīvā funkcija) | |
15. | Likumu izsludināšana, publicēšanas un spēkā stāšanās kārtība Latvijā– SLIKTS, MAZ MATERIĀLU |
1.Adm. akta stāšanās spēkā un spēkā esamība
AA ir tiesību akts, ko izdod iestāde publisko tiesību jomā attiecībā uz individuāli noteiktu personu vai personām, nodibinot, grozot, konstatējot vai izbeidzot konkrētās tiesiskās attiecības (galvenais valsts rīcības instruments). Pēc nepieciešamo faktu konstatēšanas un administratīvā procesa dalībnieku uzklausīšanas iestāde nekavējoties izvērtē lietas apstākļus un pieņem lēmumu:1) par lietas izbeigšanu faktu trūkuma dēļ; 2) par lietas izbeigšanu sakarā ar to, ka AA izdošana nav lietderīga; 3) par AA izdošanu, ja piemērojamā tiesību norma paredz, ka AA ir jāizdod vai arī piešķirt iestādei izdošanas izvēles tiesības. Ja normatīvajā aktā vai pašā AA nav noteikts citādi, AA stājas spēkā ar brīdi, kad tas paziņots adresātam. Veids, kādā AA paziņo adresātam – rakstveidā, mutvārdos vai citādi – , neietekmē tā stāšanos spēkā. Ja rakstveida AA sūta pa pastu, uzskatāms, ka tas adresātam paziņots septītajā dienā pēc tā nodošanas pastā. AA ir spēkā tik ilgi, līdz to atceļ, izpilda vai vairs nevar izpildīt sakarā ar faktisko vai tiesisko apstākļu maiņu. AA nav spēkā, ja 1) nav saprotams, kas to izdevis;2) to izdevusi iestāde , kurai AA izdošana nav bijusi piekritīga; 3) tas vedina adresātu izdarīt tiesību normu pārkāpumu. Apstrīdams AA ir spēkā, bet to var apstrīdēt, ja: 1)no tā nevar nepārprotami izsecināt adresātam uzlikto tiesisko pienākumu vai tam piešķirtās, apstiprinātās vai noraidītās tiesības; 2) AP nav ievērots šis likums vai citas ties.normas, kuras nosaka attiecīgā AA izdošanas procesu (procesuālās kļūdas); 3)tas pēc sava satura ir pretrunā ar tiesību normām, arī tad, ja iestāde nav pareizi piemērojusi tiesību normas, nav ievērojusi ties.normu juridiskā spēka hierarhiju. Ja apstrīdamu AA neapstrīd, tas ir spēkā, līdz to atceļ, izpilda vai vairs nevar izpildīt sakarā ar faktisko vai tiesisko apstākļu maiņu. Spēku zaudējuša AA apstrīdēšanas gadījumi: 1) lēmums par apstrīdētā AA tiesiskumu nepieciešams kādas personas tiesību aizsardzībai; 2) atlīdzinājuma pieprasīšanai saskaņā ar APL 8.nodaļu; 3) lai novērstu līdzīgu gadījumu atkārtošanos. Ja AA zaudē spēku tā apstrīdēšanas procesa laikā, bet iesniedzējs pamato šā procesa turpināšanas nepieciešamību, procesu turpina, līdz tiek pieņemts lēmums par apstrīdēto AA.…
2008.g. Valsts eksāmens 2. daļa LPA, Neklātiene. Fonts - 5 pt. Administratīvās tiesības 1. Adm. akta stāšanās spēkā un spēkā esamība 2. Adm. tiesības kā pastāvīga publisko tiesību nozare 3. Adm. tiesiskās regulēšanas galvenie virzieni valsts pārvaldē 4. Ad.tiesību principi 5. Publisko tiesību līgums: jēdziens, veidi 6. Adm. tiesiskas attiecības: jēdziens un struktūra 7. Valsts pārvaldes organizācija 8. Valsts pārvaldes iestādes: jēdziens, struktūra un kompetence 9. LR valdība kā adm. tiesību subjekts 10. LR ministriju vispārīgs raksturojums, to struktūra un kompetence 11. Valsts civildienesta ierēdnis, kā adm. tiesību subjekts 12. Fiziskā persona kā adm. tiesību subjekts 13. Adm. tiesību subjekts - pašvaldība 14. Nevalstiskās organizācijas un to līdzdalība valsts pārvalde 15. Valsts pārvaldes akti Administratīvā procesa tiesības 1. Adm.procesa tiesību jēdziens un funkcijas 2. Publiskās administrācijas kontroles jēdziens 3. Administratīvā procesa principi 4. Adm. procesa stadijas un to raksturojums 5. Adm. procesa dalībnieki 6. Adm. akta jēdziens. Tā norobežošana no citiem publiskās tiesiskās attiecības regulējošiem individuāliem aktiem 7. Administratīvā akta forma un sastāvdaļas 8. Iestādes faktiskā rīcība 9. Tiesībās uz atlīdzinājumu administratīvajā procesā 10. Administratīvais process iestāde – vispārējs raksturojums 11. Administratīvais process tiesā – vispārējs raksturojums 12. Termiņi administratīvajā procesā 13. Administratīvais pārkāpums un administratīvā atbildība 14. Administratīvais process pašvaldībās 15. Indivīda tiesību aizsardzības garantijas administratīvajā procesā Starptautiskās publiskas tiesības 1. SPT jēdziens, regulējuma objekts 2. SPT avotu jēdziens, īpatnības, veidi 3. SPT subjekti – SLIKTS MAZ MATERIALU 4. Valstu starptautiskā tiesībsubjektība 5. Starptautiskas organizācijas jēdziens, veidi un loma starptaut.attiecībās 6. Valstu tiesību pēctecība 7. Valstu un citu SPT subjektu atzīšanas institūts - NAV 8. Valsts teritorija starptautiskajās publiskajās tiesībās 9. Starptautiskās līgumtiesības 10. Starptautiskās jūras tiesības 11. Starptautiskās cilvēktiesības 12. Starptautiskie strīdi un to noregulēšana 13. Starptautiskās ekonomiskas attiecības un to tiesiskais regulējums 14. Diplomātiskās pārstāvniecības un konsulāti 15. Starptautiski tiesiskā atbildība Konstitucionālās tiesības 1. KT kā zinātne 2. Tiesiskās valsts princips 3. Varas dalīšanas princips – SLIKTS, MAZ MATERIĀLU 4. Suverenitātes jēdziena saturs attīstība un veidi 5. Republikas jēdziens un veidi 6. Konstitūcijas sociālās funkcijas– SLIKTS, MAZ MATERIĀLU 7. Konstitūcijas saturs un forma. Satura dinamiskums XX-XXI gs. 8. Konstitūcijas interpretācija: jēdziens, veidi un metodes 9. Konstitucionālā uzraudzība 10. Konstitucionālā sūdzība (pieteikums) Latvijā: jēdziens, likumdošana, prakse 11. Cilvēku un pilsoņu pamattiesības Latvijā: jēdziens, veidi, nozīme 12. Velēšanu tiesības kā konstitucionālā tiesību apakšnozare 13. Tautas nobalsošanas institūts un tautas nobalsošanas process Latvijā 14. Latvijas valsts prezidenta funkcijas likumdošanas jomā (leģislatīvā funkcija) 15. Likumu izsludināšana, publicēšanas un spēkā stāšanās kārtība Latvijā– SLIKTS, MAZ MATERIĀLU
- Administratīvās tiesības
- Administratīvās tiesības
- Administratīvās tiesības
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Romiešu tiesības
Summaries, Notes for university44
-
Administratīvās tiesības. Eksāmena jautājumi
Summaries, Notes for university10
-
Administratīvās tiesības
Summaries, Notes for university4
-
Konspekts no Torgāna grāmatas kontroldarbam Saistību tiesībās - atdošanas un atvasinājuma līgumi
Summaries, Notes for university55
-
Konspekts starptautiskajās publiskajās tiesībās
Summaries, Notes for university51