Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:200030
 
Evaluation:
Published: 28.12.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
I.  Valsts pārvaldes akts    4
II.  Valsts pārvaldes aktu veidi    4
II.1.  Ārējie normatīvie akti - noteikumi    5
II.1.  Ārējie tiesību akti    6
II.2.  Iekšējie normatīvie akti    6
III.  Valsts pārvaldes aktiem izvirzāmās prasības    6
III.1.  Valsts pārvaldes akts izdošana kompetences ietvaros    7
III.2.  Pārvaldes akts latviešu valodā    8
III.3.  Gramatiski pareizi noformēts valsts pārvaldes akts    8
III.4.  Precīzi lietota terminoloģija valsts pārvaldes aktā    8
III.5.  Valsts pārvaldes iestādes rekvizīti valsts pārvaldes aktā    9
III.5.1.  Uzskats par nepieciešamajiem valsts pārvaldes rekvizītiem    9
III.6.  Atsauce uz tiesību aktu, uz kura valsts pārvaldes akts izdots    10
III.7.  Tiesību akta tiesiskuma pārbaudes iespējas    10
III.7.  Procesuālie termiņi    11
III.8.  Pienācīga izziņošana    11
IV.  Secinājumi    13
V.  Izmantotā literatūra    14
Extract

Ikvienam valsts pārvaldes aktam ir jābūt pienācīgi izziņotam. Pienācīga izziņošana ir valsts pārvaldes iestādes pienākums. Tas nozīmē, ka tiesību aktos paredzētajā kārtībā, valsts pārvaldes akts piegādājams līdz adresātam, sniedzams paziņojums par tāda akta esamību, nosakot iespējas iepazīties ar to, publicējams „Latvijas Vēstnesī”, izziņojams ar radio vai televīzijas palīdzību. Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības. E. Levita rakstā „Valsts oficiālās informācijas pasniegšanai nedrīkst pieiet formāli” norāda, ka no Satversmes 1.,90., un 101. panta izriet, ka valstij ir pienākums sniegt un privātpersonai ir tiesības saņemt oficiālu informāciju. Satversme noteiktais attiecas arī uz ikvienu tiesību subjektu un, jo īpaši, uz valsts pārvaldes sistēmā ietilpstošajiem subjektiem.
Savādāku viedokli, bet, uzrādot publiskas informācijas nodošanas nepieciešamību un sniegšanas variantus, pauž K. Jarinovska rakstā „Oficiālā publikācija ir valsts funkcija, ko nevar nodot privātpersonas kompetencē” Raksts veltīts valsts funkcijai nodrošināt oficiālu publikāciju. K. Jarinovska raksta, ka atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajiem pamatprincipiem oficiālo publiskošanu nevar nodot privātpersonai. Tātad funkcijas deleģēšana nav iespējama.
V. Krūmiņa un V. Skujiņa Normatīvo aktu izstrādes rokasgrāmata detalizēti
apraksta katru normatīvā akta izdošanas posmu, noteiktus kritērijus un sastāvdaļas kā tam jābūt formulētam, kas, manuprāt, būtiski atvieglo normatīvā akta izdošanas procedūru.

Secinājumi
Ministru kabinets ir tiesīgs izdot normatīvos aktus un tiesību aktus. Ministru kabinetam ir jāievēro dažādi kritēriji un procesi, lai to izdots akts būtu likumīgs. Pētot Latvijas tiesu portālā tiesas spriedumus un lēmumus par Ministru kabineta izdotajiem aktiem konstatēju, ka šādu lietu ir maz un galvenokārt tās ir saistītas ar normatīva akta neatbilstību Latvijas Republikas Satversmē noteiktajam. Izpētot Ministru kabineta izdotos noteikumus konstatēju, ka iepriekš minētās prasības, kurus ir izvirzītas valsts pārvaldes aktiem, pārsvarā ir ievērotas.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register