Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:208165
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.02.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Kartelis    5
1.1  Privātie un publiskie karteļi    6
1.2  Karteļu ilgtermiņa ilgtspējas trūkums    6
1.3  Firmu skaits nozarē    7
1.4  Pārdoto produktu raksturlielumi    7
1.5  Ražošanas izmaksas    7
1.6  Pieprasījuma izmaiņas    8
1.7  Pārdošanas raksturlielumi    8
1.8  Narkotiku karteļi    8
2.  Kolumbija    9
2.1  Kolumbijas karteļu izcelsme    9
2.2  Kolumbijas karteļi    10
2.3  Medellinas kartelis    10
2.4  Kali kartelis    11
2.5  Kolumbija šodien    11
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra    14
Extract

Kartelis ir formāla (precīzi formulēta) vienošanās starp konkurējošām firmām. Tā ir formāla ražotāju organizācija, kas vienojas saskaņojot cenas, mārketingu un ražošanu.1
Karteļi parasti veidojas oligopolu nozarēs, kurās pastāv neliels skaits pārdevēju, un parasti ietver viendabīgus produktus. Karteļa biedri var vienoties attiecībā uz tādiem jautājumiem kā cenu noteikšana, kopējais nozares preču izlaidums, tirgus daļas, patērētāju sadale, teritoriju sadale, krāpšanās ar pieteikumiem, kopīgu tirdzniecības aģentūru izveide, pelņas sadale, kā arī iepriekšminēto kombinācija. Šādas slepenas norunas mērķis ir individuālo biedru pelņas palielināšana, samazinot konkurenci. Konkurences likumi aizliedz karteļus. Karteļu identificēšana un likvidēšana ir nozīmīga konkurences politikas daļa lielākajā daļā valstu, lai gan karteļa eksistences pierādīšana reti ir viegla, jo firmas parasti nav tik bezrūpīgas, lai šo slepeno vienošanos „uzliktu uz papīra” .2
Vairāki pret uzņēmuma veidiem vērsto varas institūciju ekonomiskie pētījumi un juridiskie lēmumi liecina, ka vidējais cenas pieaugums, ko sasnieguši karteļi pēdējos 200 gados ir ap 25%. Privātajiem starptautiskajiem karteļiem (kuros piedalās biedri no divām vai vairākām valstīm) bijis vidējais cenu pieaugums 28% apmērā, turpretim vietējo karteļu vidējais rādītājs bijis 18%. Mazāk kā 10% karteļu piemērā neizdevās pacelt tirgus cenas. 3
Termins „kartelis”, lai apzīmētu uzņēmumu alianses, radās ap 1880. gadu Vācijā. Nosaukumu Anglosfērā ( angliski runājošo nāciju kopums, kas atbalstīja vispārējās tiesības un pilsoņu tiesības) ieviesa 1930. gados. Pirms tam tika izmantoti citi, mazāk precīzi termini, ar ko apzīmēja karteļus, piemēram: asociācija, sakopojums, apvienība vai kopfonds. 1940. gados vārds „kartelis” ieguva anti - vācu aizspriedumus, būdams ienaidnieka ekonomiskā sistēma.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1116349
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register