Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:382521
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.10.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Vēsture    4
2.  Bāriņtiesu izveidošana, sastāvs, darbinieka pienākumi un darbības uzraudzība    7
2.1.  Bāriņtiesu izveidošana    7
2.2.  Darbības uzraudzība    7
2.3.  Bāriņtiesas sastāvs un darbinieku pienākumi    7
3.  Bāriņtiesas tiesības un pienākumi    8
3.1.  Bāriņtiesas tiesības    8
3.2.  Bāriņtiesas vispārīgie pienākumi    8
4.  Bāriņtiesas kompetence    9
4.1.  Bērna personisko interešu un tiesību aizstāvība    9
4.2.  Bērna aprūpes un aizgādības tiesību atņemšana, atjaunošana    9
4.3.  Aizbildnības nodibināšana un aizbildņa iecelšana    9
4.4.  Audžuģimeņu jautājumos    11
4.5.  Bērna ievietošana ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā    11
4.6.  Bērna mantisko tiesību un interešu aizsardzība    11
4.7.  Adopcijas jautājumos    11
4.8.  Adopcijas kārtība uz ārvalstīm    14
4.9.  Aizgādnības jautājumos    16
4.10.  Bērna mantisko interešu un tiesību aizsardzība    17
5.  Bāriņtiesas problēmas un to risinājumi    18
5.1.  „Audžuģimenes noteikumi”    18
5.2.  Audžuģimenes statusa piešķiršana un atņemšana    18
5.3.  Bērna nodošana audžuģimenes aprūpē    19
6.  Bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu sociālās garantijas    20
  Secinājumi    24
  Priekšlikumi    25
  Bibliogrāfiskais saraksts    26
  Izmantotās literatūras saraksts    27
Extract

Secinājumi
2007. gads iesācies ar būtiskām izmaiņām bāriņtiesu darbā. No 1. janvāra spēkā stājies jaunais „Bāriņtiesu likums” un 2006. gada 21. decembrī pieņemtie jaunā likuma grozījumi. Balstoties uz līdzšinējo bāriņtiesu un pagasttiesu pieredzi, „Bāriņtiesu likumā” ir precīzi norobežota bāriņtiesu kompetence, tiesības un pienākumi, kā arī precīzāk noteikti lietu izskatīšanas un lēmumu pieņemšanas principi, nodalīta bāriņtiesu kompetence no sociālo darbinieku kompetences. Īpaši svarīgi ikdienas darbam ir likumā norādītās tiesības pieprasīt un bez maksas saņemt ziņas no komercsabiedrībām un kredītiestādēm, veikt amatpersonu un iedzīvotāju aptauju, veikt pārrunas ar bērnu bez citu personu klātbūtnes, pārbaudīt bērna dzīves apstākļus.
Ar likuma spēkā stāšanos vairs nepastāv dalījums bāriņtiesās un pagasttiesās, visā valstī darbojas bāriņtiesas.
Likumā definēti bāriņtiesu pienākumi un tiesības, iekļauta nodaļa par lietu izskatīšanas piekritību, kā noteikts bāriņtiesu pienākums sadarboties ar citām bāriņtiesām un institūcijām, tādējādi veicinot starpinstitucionālo sadarbību bērnu tiesību aizsardzības un citos jautājumos, paplašināti bāriņtiesas pienākumi bērna ārpusģimenes aprūpes laikā.

Priekšlikumi
Bērna tiesību aizsardzības likuma 45.1pants ir piemērojams tikai tajos gadījumos, kad, izvērtējot visus apstākļus, bāriņtiesa konstatē, ka vecāku vēlme nodot bērnu citas personas aprūpē ir pamatota (piemēram, darbs vai mācības ārzemēs u.c.). Savukārt gadījumos, kad bāriņtiesa konstatē kādu no Latvijas Republikas Civillikuma (turpmāk tekstā – Civillikuma) 203.pantā minētajiem apstākļiem, bāriņtiesai ir jālemj par bērna ārpusģimenes aprūpi. Par bērna ārpusģimenes aprūpi atbilstoši likuma 29.pantam bāriņtiesai ir jālemj arī gadījumos, kad to lūdz paši vecāki.
Bērna tiesību aizsardzības likuma grozījumi ir novērsuši iespējamās domstarpības un turpmāk atbalsta ģimenes un uzticības personas atbalsta forma ir piemērojama tikai tad, ja runa ir par bērnu, kurš atrodas ģimenes, nevis ārpusģimenes aprūpē.Likuma 26.panta otrā daļa paredz, ka šīs atbalsta formas par piemērojamām konkrētajā gadījumā atzīst pašvaldības sociālais dienests (sociālā darba speciālists). Bāriņtiesas kompetencē nav lēmuma pieņemšana, kas skar atbalsta ģimenes vai uzticības personas kā atbalsta formas piemērošanu. Taču bāriņtiesai atbilstoši Bāriņtiesu likuma 17.panta 5.punktam ir pienākums informēt pašvaldības sociālo dienestu par ģimenēm, kurās netiek pietiekami nodrošināta bērna attīstība un audzināšana un kurām nepieciešama palīdzība. Ņemot vērā situāciju ģimenē, sociālais dienests arī vērtē, kāda veida atbalstu ģimenei ir nepieciešams sniegt.
Lai izvērtētu personas spēju bērnu pienācīgi aprūpēt, bāriņtiesai ir jāņem vērā Civillikuma 177.panta ceturtajā daļā noteiktais, ka bērna aprūpe nozīmē uzturēšanu, t.i., ēdiena, apģērba, mājokļa un veselības aprūpes nodrošināšanu, bērna kopšanu un viņa izglītošanu un audzināšanu (garīgās un fiziskās attīstības nodrošināšana, pēc iespējas ievērojot viņa individualitāti, spējas un intereses un sagatavojot bērnu sabiedriski derīgam darbam). Tādējādi bāriņtiesai ir svarīgi arī noskaidrot, vai potenciālā persona, kuras aprūpē vecāki vēlas nodot bērnu, ir vienojusies ar vecākiem par bērna aprūpes izdevumu segšanu. Tāpat jāatceras, ka vecākiem ir pienākums nodrošināt bērna aprūpi.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register