Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Patērētāju tiesību saturs un tā ievērošana Latvijas Republikā

     

    Term Papers48 Law

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:415039
 
Evaluation:
Published: 31.07.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 60 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    8
1.  Patērētāju tiesības un to pirmsākumi    11
1.1.  Patērētāju tiesību pirmsākumi    11
1.2.  Patērētāja statuss    14
1.3.  Patērētāju izvēles brīva griba    17
1.4.  Patērētāju tiesību aizsardzības politikas uzdevumi un mērķi    18
1.5.  Preču un pakalpojumu kvalitātes drošums    21
1.6.  Standartizācija un standarti    25
2.  Patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu analīze    31
2.1.  Patērētāju tiesību aizsardzības normatīvā bāze Eiropas Savienībā    31
2.2.  Patērētāju tiesību aizsardzības normatīvā bāze Latvijas Republikā    34
3.  Patērētāju tiesību uzraudzības un kontroles iestādes Latvijas Republikā    38
3.1.  Patērētāju tiesību uzraudzības iestādes    38
3.2.  Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un tā darbība Latvijā    47
4.  Patērētāju tiesību aktuālākās problēmas Latvijas Republikā    54
4.1.  Būtiskākie patērētāju tiesību pārkāpumi preču tirgū    60
4.2.  Būtiskākie patērētāju tiesību pārkāpumi pakalpojumu tirgū    63
4.3.  Patērētāju zināšanu un uzskatu analīze par patērētāju tiesībām Latvijas Republikā    65
  Nobeigums    70
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    73
Extract

Nobeigums
Pamatojoties uz veiktajiem pētījumiem un apkopotajiem datiem autore ir nonākusi pie sekojošiem secinājumiem:
• Ikdienā ikviens iedzīvotājs ir patērētājs – izmantojot un iegādājoties dažādas preces. Tādējādi veidojas patēriņa tirgus un tā pamatā ir patērētājs, kas ir šī tirgus virzītājspēks;
• Patērētāja rīcību tirgū un pirkšanas lēmuma procesu nosaka vairāku faktoru kopums, piemēram, ārējā vide, sociālie faktori, kultūra, personiskās īpašības un psiholoģiskie faktori;
• Tirgus sistēma šobrīd galvenokārt balstās vairāk uz preču ražošanu un reklamēšanu, nevis uz patērētāju neatkarīgu izvēli. Šī iemesla dēļ patērētāji ir ieinteresēti aizsargāt savas tiesības;
• Preču un pakalpojumu tirgus kļūstot arvien plašāks, patērētāja izvēli arvien biežāk nosaka konkrētas preces un pakalpojuma kvalitāte;
• Patērētāju interešu un tiesību aizsardzības nepieciešamību nosaka tirgus nepilnības, piemēram, informācijas trūkums, preču un pakalpojumu drošuma trūkums, kā arī tiesu sistēmas dārdzība;
• Efektīvai tirgus uzraudzībai ir nozīmīga loma gan patērētāju tiesību aizsardzībā, gan valsts ekonomiskā līmeņa celšanā, jo tā ietver gan produktu un pakalpojumu atbilstības uzraudzību un pārbaudi tirgū, gan arī nodrošina atbilstošu darbību veikšanu, ja produkts vai pakalpojums neatbilst prasībām;
• Patērētāju tiesību un interešu aizsardzība nacionālā līmenī tiek nodrošināta ar divu elementu palīdzību. Pirmais elements ir atbilstoša normatīvo dokumentu bāzes izstrāde un pieņemšana, kas sevī ietver likumus, noteikumus, lēmumus un rīkojumus. Bet otrs elements ir valsts institūcijas, kas veic patērētāju tiesību aizsardzības uzraudzību ikdienā.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1355558
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register