Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:512947
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.06.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Extract

28. Laimes kategorija tiesību filozofijā. Labklājība/ apmierinājums kā likumdevēja mērķis. Vislielāko laimi vislielākam cilvēku skaitam.
Sokrats – tiesību filozofijas uzdevums ir dzimt taisnīgumam (maievtikai - patiesībai), „sagādāt” laimes sajūtu. Tikai diskusijā, komunikācijā, dialogā dzimst patiesība.
Platons - patiess taisnīgums un tā gala mērķis ir laime un apmierinājuma sajūta.
Kanta kategoriskais imperatīvs – cilvēkam jārīkojas tā, lai viņa gribas maksima vienmēr var kalpot par vispārēju likumdošanas principa pamatu. Līdzīgi kā Platons saka, ka laime var būt tikai tad, ja ietilpina visus cilvēkus. Laimi nevar sasniegt vienatnē, vajag sabiedrību.
Džeremijs Bentāns (sk. arī 18.jautājumu) – samazinot sāpes un palielinot apmierinājumu var sasniegt laimi. Vislielāko laimi vislielākajam cilvēku skaitam. Vispārējam labumam jākļūst par likumdošanas mērķi.
Rainis (sk. arī 26.jautājumu) - laime ir visas cilvēces mērķis, tāpēc nav atrodama vienatnē. Laime nav atrodama bezdarbībā un mierā (pašapmierinājumā), bet gan darbā un kustībā. Laime ir tam, kam nav nevienam jāpateicas, neviena priekšā jāklanās. Augstākā laime –kopīga laime. Augstākais apmierinājums – nevien sevi attīstīt, bet palīdzēt citiem sevi pacelt.

29. Reliģijas nozīme tiesisku attiecību veidošanā. (sv. Augustīns, Makiavelli, Voltērs, Desņickis, Bodēns, sociālisti u.c.).
Sv. Augustīns
• Cilvēks izzina pasauli caur atklāsmi, tā ir visa pamatā.
• Taisnīgums ir augstākā lik. sastāvdaļa.
• Vienlīdzība Dieva priekšā – visi cilvēki ir vienlīdzīgi, bet uz zemes tas nav iespējams un sasniedzams, jo pastāv grēcīgi institūti.
• Privātīp. un verdzība ir nepilnīgi ties. instit., jo pēc savas būtības ir grēcīgi, bet tie nepieciešami sabiedrisko attiec. veidošanā uz zemes, jo bez tiem nav nodibināma kārtība.
• „Par Dieva valsti” – dab.ties. ir Dieva likuma atvasinājums.
• Iedalījums:
- Dieva likumi – mūžīgi; cilvēks tos var izprast atklāsmes brīžos
- Dabiskās tiesības – cilvēks tās var izprast ar vērojumu (tātad, parādās doma, ka cilvēka saprāts ir nepilnīgs, nepareizi cilvēks izprot atklāsmi caur dab.ties., ar to izskaidrojams mainīgais raksturs)
- Parastie cilvēku likumi – pozitīvās ties. + cilvēku paražas (rakstītās un nerakstītās). To interpretācija ir neierobežojama.
Makiavelli

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −15,70 €
Work pack Nr. 1340205
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register