Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:727025
 
Evaluation:
Published: 28.12.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Dabiskās tiesības    4
2.  Dabiskās tiesības ideja Seno Austrumu kultūrā    4
2.1.1.  Dharmas teorija Senajā Indijā    4
3.  Dabiskās tiesības koncepcija antīkajā kultūrā    5
3.1.1.  Aristoteļa dabiskā un politiskā taisnīguma koncepcija    5
4.  Akvīnas Toma dabiskās tiesības koncepcija    7
5.  Jaunlaiku klasiskās dabiskās tiesības koncepcijas    9
5.1.1.  Hugo Grocijs: no cilvēka dabas izrietošā dabiskā tiesība    9
6.  Dabiskās tiesības mūsdienās    10
  Secinājumi    12
  Izmantotā literatūra    13
Extract

Secinājumi
Senās Indijas kultūrā dabisko tiesību apkopojums ir kā normatīvs akts, kurā ietverti Dieva norādījumi(principi) par likumu nozīmi un to ievērošanu. To varētu pielīdzināt piemēram, 1991. gada 10. decembrī Latvijas Republikas Augstākās Padomes pieņemtais likums „Cilvēka un pilsoņa tiesības un pienākumi”, kas balstīts uz LR Satversmi un kurā ievērotas starptautisko normatīvo aktu, to vidū Eiropas drošības un sabiedrības apspriedes dalībvalstu pārstāvju Vīnes tikšanās Nobeiguma dokumenta nostādnes. Likumā pasludināts, ka cilvēks, viņa dzīvība, brīvība, cieņa un tiesības ir Latvijas valsts augstākā pamatvērtība un ka valsts pienākums ir to aizsargāt.
Savukārt Antīkās kultūras pārstāvis Aristotelis par dabiskajām tiesībām runā kā
par taisnīgumu, taisnību un kā pareizo samēru nosakot tikumu. Piekrītu šim apgalvojumam, ka taisnīgums ir kaut kas pārāks par likumu, jo likumā var būt robi un jebkurā gadījumā tiesnesim ir jāspriež tiesa balstoties uz likuma normām, principiem un personīgo pārliecību jāsasniedz taisnīgu rezultātu.
No Akvīnas Toma dabiskās tiesības koncepcijas izriet, ka dabiskās tiesības ir dieva likumi, kuri apkopoti reliģiskos tekstos, piemēram, Bībelē. Katrs cilvēks pat nelasot reliģiskos tekstus zin kas ir labais un ļaunais. Likumi, kurus izdod valsts ir balstīti uz dieva likumiem, taču mūsdienās dažkārt likums nav taisnīgs, tas nenes labu sabiedrībai, bet apgrūtina to un tiek izdots valdošās elites interešu labad.
Jaunlaiku klasiskās dabiskās tiesības koncepcijas pārstāvis H. Grocijs norāda, ka dabiskās tiesības ir radušās nevis no Dieva, bet no cilvēku dabas un kopā ar cilvēka dabai piemītošo kvalitāti saprātīgumu rodas tiesība – taisnīga rīcība. Šim apgalvojumam varētu piekrist, ja uzskatītu, ka dievs nav pastāvējis un visi reliģiskie teksti ir cilvēku radīti un tie principi izriet no cilvēka dabas, viņa rīcības. Cilvēki saprata, ka nedrīkst nogalināt, jāciena otrs utt. un nostiprināja to likuma normu veidā.
Katram uzskatam var piekrist un visu teoriju pamatā ir taisnīguma ideja.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1327928
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register