Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Biedrību un nodibinājumu līdzdalība administratīvajā procesā un ar to saistītā problemātika

     

    Research Papers27 Law

5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:813773
 
Evaluation:
Published: 17.06.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 27 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Biedrības un nodibinājuma kā administratīvā procesa dalībnieka vispārīgs raksturojums    4
1.1.  Biedrības raksturojums    5
1.2.  Nodibinājuma raksturojums    8
1.3.  Sabiedriskā labuma organizācijas    10
2.  Līdzdalība administratīvajā procesā    13
3.  Līdzdalība būvniecības un vides jautājumos un ar to saistītā problemātika    19
3.1.  Līdzdalība būvniecības jautājumos un ar to saistītā problemātika    21
3.2.  Līdzdalība vides jautājumos un ar to saistītā problemātika    24
  Secinājumi un priekšlikumi    29
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    31
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Izstrādājot darbu, autore izvirza šādus secinājumus:
1. NVO līdzdalības mērķis – sabiedrības efektīva iesaistīšana nozīmīgu lēmumu pieņemšanā un palīdzības sniegšana valsts pārvaldes iestādēm, lai pieņemtu taisnīgāko lēmumu. Līdzdalība var nodrošināt valsts pārvaldes iestāžu lēmumiem sabiedrības atbalstu, padarot lēmumus leģitīmus, caurredzamus un sabiedrībai izprotamus. Sabiedrībai svarīgos jautājumos valsts pārvaldes iestādēm obligāti jārīko publisko apspriešanu un jāņem vērā sabiedrības līdzdalības gaitā NVO izteiktos viedokļus un priekšlikumus. Ja tiek ignorēti šie viedokļi un priekšlikumi un netiek pamatoti, tad tas liek apšaubīt lēmuma pieņēmēja objektivitāti un līdz ar to paša lēmuma tiesiskumu.
2. LR likumdošanā nav izstrādāti normatīvie akti, kas reglamentētu NVO iesaistes procedūru vai vienotus principus NVO līdzdalībai administratīvajā procesā. Dažās jomās līdzdalība noteikta ļoti strikti, piemēram, vides aizsardzība, lauksaimniecība, bet citās nav noteikts nemaz. Likumdošanā nav arī paredzēti īpaši NVO informēšanas pasākumi attiecībā uz iesaisti. Katra pašvaldība var lemt par to atsevišķi.
3. Būvniecībai ir būtiska ietekme uz iedzīvotāju dzīves kvalitāti, ekonomisko un nekustamā īpašuma attīstību, jo būvniecība ir kā teritorijas plānošanas turpinājums. Turklāt būvniecība ir cieši saistīta ar sabiedrības interesēm un tiesībām uz labvēlīgu vidi un privātpersonas īpašumtiesībām. Procesuālās kārtības neievērošana var būt par pamatu gala lēmuma –, piemēram, būvatļaujas, detālplānojuma atzīšanai par prettiesisku.
4. Terminam “ietekme uz vidi” būvniecības likumā ir autonoma nozīme un tas nekādā ziņā nav salīdzināms vai identificējams ar terminu “ietekme uz vidi” likuma “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” izpratnē. Līdz ar to par acīmredzami nepamatotu būtu atzīstams tāds vietējās pašvaldības arguments, ja būvniecības ieceres sabiedriskā apspriešana tiek atteikta, kas norāda, ka Ietekmes uz vidi novērtējuma birojs devis atzinumu par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu. NVO, kas darbojas vides jautājumu jomā, ir tiesīga apstrīdēt un pārsūdzēt valsts iestādes vai pašvaldības administratīvo aktu vai faktisko rīcību, kas neatbilst vides normatīvo aktu prasībām, rada kaitējuma draudus vai kaitējumu videi.
Un Priekšlikumus:
1. Lai atslogotu Administratīvās tiesas, būtu jānodrošina pašvaldību izdoto administratīvā akta apstrīdēšanu pašvaldību izveidotajā administratīvā akta strīdu komisijā. Tādējādi arī iestāde ātrāk konstatētu savu kļūdu un laicīgi to novērstu. Tāpēc likuma „Par pašvaldībām” 47. panta pirmo un trešo daļu, kurā noteikts:
„(1) Pašvaldības administratīvos aktus var pieņemt dome (padome), ja likums neparedz citu
kārtību.
(3) Pašvaldības administrācijas izdotos administratīvos aktus var apstrīdēt pašvaldības ietvaros.”
izteikt šādā redakcijā:
„(1) Pašvaldības administratīvos aktus var pieņemt dome (padome), ja likums neparedz citu kārtību. Tiesības izdot administratīvus aktus dome var deleģēt pašvaldības administrācijai.
(3) Pašvaldības administrācijas izdotos administratīvos aktus var apstrīdēt pašvaldības ietvaros. Amatpersonu vai struktūrvienību, kas lemj par apstrīdēto administratīvo aktu, nosaka pašvaldības nolikumā.”

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1230493
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register