Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:887378
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.03.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 16 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Kontroles mehānisms pirms un pēc LESD    5
1.1.  ES līgumu hronoloģija    5
1.2.  LESD 290.panta vēsturiskā izcelsme    8
2.  LESD 290.pants    12
2.1.  Panta darbība un piemērošanas iespējas    12
2.2.  Ar 290.pantu saistītie tiesību akti    14
3.  Komitoloģijas ietekme uz ekonomiku    17
3.1.  Pārskats par komiteju darbu 2004.un 2005.gadā    17
3.2.  Pārskats par komiteju darbu 2009. un 2010.gadā    17
  Nobeigums    20
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    22
Extract

Secinājumi
Augstais komiteju skaits atsevišķās nozarēs norāda uz intensitāti un nepieciešamību izmantot īstenošanas pilnvaras. Kamēr Budžeta komitejas (BUDG) ir tikai 2, piemēram, Uzņēmējdarbības un rūpniecības komitejas 2010.gadā bija 30.
2010.gadā komitejās, kam ir vislielākā ietekme uz ekonomiku visvairāk tika izmantota drošības procedūra, kas nozīmē to, ka Komisijai tika uzticēts lemt par drošības pasākumu ieviešanu, 2010.gadā visintensīvāk par drošības pasākumu ieviešana tika īstenota uzņēmējdarbības un rūpniecības nozarē.
Salīdzinot pārskatus par 2004.,2005., 2009. un 2010.gadu secināms, ka komiteju skaits attiecīgi pa nozarēm nav piedzīvojis ievērojamu samazināšanos vai palielināšanos. Komiteju skaita izmaiņas varētu būt skaidrojamas ar to noslogotību ieviešot īstenošanas pasākumus attiecīgajās nozarēs.
Atzinumu skaits pa konkrētām tēmām jau norāda uz ekonomisko jautājumu lomu un tas katru gadu (protams, ir jomas, kuras vienmēr ir un būs sensitīvas) aktivizē tiesību aktu pārskatīšanu.
Jāņem vērā, ka līdz Lisabonas līgumam par komitoloģiju varēja spriest pēc komiteju darbības. Bet, kā iepriekš darbā tika noskaidrots, ka līdz ar LESD spēkā stāšanos komitoloģija nu ir ne tikai īstenošanas pilnvaru izmantošana caur komitejām, bet arī deleģēto pilnvaru izmantošana, grozot nebūtiskus leģislatīva akta elementus, un deleģēšanas procesa apjoma apzināšana ir daudz sarežģītāks process. Papildus jāņem vērā, ka jaunā sistēma nav pilnībā aizstājusi veco, tāpēc pilnvērtīgāku izvērtējumu varētu sniegt pēc 2012.gada, kad plānots pabeigt Regulatīvās kontroles procedūras aizstāšana ar deleģētajām pilnvarām.

NOBEIGUMS
Darba ievadā izvirzītais pamatmērķis analizēt izmaiņas un ietekmi uz ES politikām, ko rada Līguma par Eiropas Savienības darbību (LESD) 290.pants, ir sasniegts. Ir apkopota publiski pieejamā informācija par 290.pantu; ar to saistīto 291.pantu; regulu, kas paredz komitoloģijas procedūru reformu. Jāņem vērā, ka ar 291.pantu saistītā Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr.182/2011 stājās spēkā tikai 2011.gada 1.martā ,aizstājot līdz tam darbojošās piecas komitoloģijas procedūras ar divām, līdz ar to objektīvi izvērtēt reformas nozīmīgumu un ietekmi varēs kā minimums pēc gada. Ņemot vērā, ka darba pētniecības galvenais objekts bija 290.pants,par kura piemērošanas procesu Latvijas tiesībzinātnieki savās publikācijās nav pievērsuši uzmanību; paskaidrojoši, informatīvi bukleti interneta vidē lielākā daudzumā sāka kļūt pieejami no 2012.gada janvāra.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register