Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:919349
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.01.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Extract

Administratīva atbildība ir viens no valsts piespiedu līdzekļiem un atbildības veidiem, kas ir saistīts ar administratīvā soda uzlikšanu.
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss 1. pants nosaka, ka administratīvo pārkāpumu likumdošanas uzdevums ir aizsargāt sabiedrisko iekārtu, īpašumu un pilsoņu sociāli ekonomiskās, politiskās un personiskās tiesības un brīvības, kā arī uzņēmumu, iestāžu un organizāciju tiesības un brīvības, kā arī uzņēmumu, iestāžu un organizāciju tiesības un likumīgās intereses, noteikto pārvaldes kārtību, valsts un sabiedrisko kārtību, nostiprināt likumību, novērst tiesību pārkāpumus, audzināt pilsoņus likumu precīzas un stingras ievērošanas garā, ieaudzināt viņos cieņas pilnu attieksmi pret saviem pienākumiem un atbildību sabiedrības priekšā.
Šī uzdevuma realizēšanai Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss nosaka, kāda darbība vai bezdarbība atzīstama par administratīvo pārkāpumu, kādu administratīvo sodu, kāda institūcija (amatpersona) un kādā kārtībā var uzlikt personai, kas izdarījusi administratīvo pārkāpumu.
Par administratīvo pārkāpumu atzīstama prettiesiska, vainojama (ar nodomu vai aiz neuzmanības izdarīta) darbība vai bezdarbība, kura apdraud valsts vai sabiedrisko kārtību, īpašumu, pilsoņu tiesības un brīvības vai noteikto pārvaldes kārtību un par kuru likumā paredzēta administratīvā atbildība. Administratīvā atbildība par šajā kodeksā norādītajiem pārkāpumiem iestājas, ja par šiem pārkāpumiem pēc to rakstura saskaņā ar spēkā esošajiem likumiem nav paredzēta kriminālatbildība. Paaugstinātas bīstamības avota īpašnieka (valdītāja) administratīvās atbildības īpatnības var noteikt citos likumos, saskaņā ar Latvijas Administratīvā pārkāpuma kodeksa 9. pantu.
Administratīvais pārkāpums var tikt uzskatīts par tādu, ja ir konstatēts tā sastāvs – objekts, objektīvā puse, subjekts un subjektīvā puse.
Objekts tiek noteikts konkrētos tiesību aktos, paredzot administratīva soda piemērošanas iespēju. Formulējot objektu, tas tiek noteikts kā vispārīgs vai konkrēts, vai tiešs. Objektīvā puse raksturo to, kā izdarīts dotais tiesībpārkāpums. Šeit ir konstatējama pārkāpuma izdarīšanas norise, maksimāli tuvinoties tam stāvoklim, tai situācijai, kas bija objektīvi, restaurējot pagātnē notikušo. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −44,17 €
Work pack Nr. 1248479
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register