Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:933625
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.08.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Demokrātija: jēdziens, izpratne un veidi    4
1.1.  Demokrātijas jēdziens    4
1.2.  Demokrātijas izpratne    4
1.3.  Demokrātijas veidi    5
2.  Pārstāvniecības demokrātijas raksturojums    5
3.  Tiešās demokrātijas raksturojums    7
4.  Pārstāvniecības un tiešās demokrātijas salīdzinājums    10
  Secinājumi    11
  Izmantotās literatūras saraksts    13
Extract

SECINĀJUMI
Demokrātiju var iedalīt divās galvenajās kategorijās: tieša un pārstāvju demokrātija. Tauta savu varu var realizēt gan tieši, gan netieši. Tiešā veidā tā savu varu realizē, pieņemdama likumus tautas nobalsošanā, ierosinādama pieņemt likumus, izvēlēdama parlamentu un prezidentu. Šo varas realizēšanas veidu, kur tauta tieši piedalās svarīgāko valsts funkciju realizēšanā, sauc par tiešo demokrātiju. Otrs varas realizēšanas veids ir netiešā (pārstāvju) demokrātija, kur tauta tai piederošo varu uztic realizēt parlamentam – institūcijai, kas pārstāv tautu un darbojas tās vārdā. Arī Latvijā tautas politisko gribu īsteno pārstāvnieciskās valsts varas institūcijas.
Referātā izvirzītie mērķi tika sasniegti. Apkopojot informāciju par tiešo demokrātiju secināju, ka brīvas vēlēšanas un referendums var uzskatīt par demokrātijas pamatu, jo tādejādi tauta var paust savu gribu, ievēlot pārstāvjus no sava vidus valdībā, un paužot viedokli attiecīgajā jautājumā. Bet šai demokrātiskajai formai piemīt būtiski trūkumi: pilsoņi, kas piedalās nobalsošanā, bieži vien nav pietiekami kompetenti, un tapēc ir iespējams, ka balsošanas rezultāti neatspoguļo tautas gribu. Referenduma jautājumi parasti ir ļoti kategoriski, un balsotāji visu likumprojektu var noraidīt tikai tapēc vien, ka tajā ir kāds viņiem nepieņemams pants. Referenduma rīkošana prasa lielus izdevumus. Taču tiešās demokrātijas izmantošana tautai dod iespēju būt politiski aktīvai, efektīvi kontrolēt parlamentu un, likumus tieši akceptējot, piešķirt tiem augstāko spēku.
Likumdevējvarai jāpieder tautai kopumā, taču lielās valstīs tautai tiešā veidā ar šo varu nav iespējams rīkoties un pat mazās valstīs tas ir grūti un tapēc tautai jāizvēlē savi pārstāvji, kas darītu to, ko viņa nevar izdarīt pati. Mūsdienās gandrīz visas demokrātiskās valstis tiek pārvaldītas pārstāvnieciskās valsts formā. Tāpat kā tiešajai arī pārstāvju demokrātijai piemīt daži trūkumi: dāsni apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju un izmantojot varas resursus sabiedrības bagātākie slāņi savu interešu pārstāvjiem priekšvēlēšanu kompaņas laikā spēj piesaistīt plašu vēlētāju aprindu simpātijas un panākt savu pārākumu pārstāvniecības iestādes – parlamentā un pašvaldībās. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1340664
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register