Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:960169
 
Evaluation:
Published: 14.03.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  LATVIJAS IEKĻAUŠANA KRIEVIJAS IMPĒRIJAS SASTĀVĀ 18.GADSIMTĀ (VIDZEME, LATGALE, KURZEME)    1
  PĀRVALDES IEKĀRTAS STRUKTŪRA VIDZEMES UN KURZEMES GUBERŅĀS 18.GADISMTĀ    2
  JAUNIE TIESĪBU AVOTI BALTIJAS GUBERŅĀS 18.GADSIMTĀ    3
  ZEMES REFORMU LIKUMI BALTIJAS GUBERŅĀS 19.GADSIMTA PIRMAJĀ PUSĒ    3
  ZEMNIEKU KĀRTAS PĀRVALDES INSTITŪCIJAS UN TIESAS (PAGASTU PĀRVALDE)    4
  SPERANSKA KODIFIKĀCIJA BALTIJAS GUBERŅĀS 19.GADSIMTA PIRMAJĀ PUSĒ    5
  PĀRVALDES UN TIESU REFORMAS BALTIJAS GUBERŅĀS 19.GADSIMTA OTRAJĀ PUSĒ    5
  1906.GADA KRIEVIJAS IMPĒRIJAS PAMATLIKUMI UN BALTIJAS GUBERŅU TIESISKAIS STĀVOKLIS    7
  ZEMSTU PĀRVALDES IEKĀRTA LATGALES TERITORIJĀ (NO 1911.GADA)    7
  PĀRVALDES ĪPATNĪBAS VIDZEMĒ UN LATGALĒ (1914.-1918.)    7
Extract

PĀRVALDES ĪPATNĪBAS VIDZEMĒ UN LATGALĒ (1914.-1918.)
Pirmā pasaules kara gados Vidzeme un Latgalē (Vitebskas guberņas daļā) turpināja pastāvēt iepriekšējos gadu desmitos izveidojušās guberņu, apriņķu, pilsētu un pagastu pārvaldes iestādes, kā arī muižnieku pašpārvaldes iekārta. Bez tam Latgalē (Daugavpils, Ludzas un Rēzeknes apriņķos), tāpat kā Vitebskas guberņā kopš 1911.gada pastāvēja zemstu pašvaldības: apriņķu un guberņu zemstu sapulces un to valdes.
Kara laika visu šo institūciju nozīme stipri mazinājās, jo Vidzemes un Latgales teritorija kļuva par Krievijas piefrontes zonu. Daudzas vietējo valsts varas un pārvaldes orgānu funkcijas pārņēma militāras iestādes un amatpersonas.
Kara gados Krievijas piefrontes zonā jūtami tika paplašināta militāro iestāžu un amatpersonu tiesības. Tas tika darīts uz civilo varas un pārvaldes institūciju kompetences sašaurināšanas rēķina, lai kara apstākļos ieviestu stingru un centralizētu pārvaldes kārtību. 1914.gadā tika izstrādāti un stājās spēka divi normatīvie akti, kas norobežoja civilo un militāro iestāžu savstarpējās attiecības un kompetenci: 1) nolikums par karaspēka lauku pārvaldi; 2) noteikumi par teritorijām, kurās izsludināts kara stāvoklis.
Pamatojoties uz cara ukazu 1914.gada 19.jūlijā karastāvoklis tika izsludināts vairākās guberņās, tai skaita Vidzemes un Vitebskas guberņās.
Rīga kļuva par piefrontes pilsētu, īstu kara nometni, kura iebraukt drīkstēja tikai ar īpašām militāro iestāžu atļaujām.
Augstākajam virspavēlniekam - sauszemes karaspēka un jūras spēku galvenajam komandierim, viņa karadarbības rajonos rīkojumiem un pavēlēm, bija tāds pats juridiskais spēks, kā cara izdotajiem likumiem. Tas nozīmēja ka šīs pavēles bez ierunām bija jāizpilda visām iestādēm, organizācijām, amatpersonām un pilsoņiem.
Plašas pilnvaras bija arī augstākajam virspavēlniekam pakļautajiem frontes armiju galvenajiem komandieriem un zemākstāvošajiem komandieriem.

Author's comment
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register