Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:730302
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.06.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 29 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    8
1.  ANALĪTISKĀ DAĻA    10
1.2.  Apdrošināšanas tirgus vēsturiskā attīstība    10
1.2.  Latvijas Republikas likumdošana apdrošināšanas nozarē    13
1.3.  Apdrošināšanas pamatprincipi    14
2.  PROJEKTA APRĒĶINU DAĻA    20
2.1.  AAS „Balta” – nekustamā īpašuma apdrošināšanas tirgus analīzē Latvijā    20
2.2.  Apdrošināšanas tirgus segmentēšana    33
2.3.  Īpašuma apdrošināšanas veidi    36
2.4.  Nekustamais īpašums un tā risku apdrošināšana    38
3.  TEHNOLOĢISKĀ DAĻA    43
3.1.  Apdrošināšanas nozares SVID analīze    43
3.2.  AAS „Balta” darbības raksturojums un SVID matrica    48
3.3.  AAS „Balta” pasākumu izstrāde apdrošināšanas pakalpojumu pilnveidei    54
4.  DARBA UN DABAS AIZSARDZĪBAS DAĻA    61
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    65
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    68
  GARANTIJAS APLIECINĀJUMS    68
  PIELIKUMI   
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Analizēt teorētisko literatūru un veicot pētījumu par AAS „Balta”, kā arī analizējot kompānijas tālākās darbības attīstības iespējas, autore nonāca pie šādiem secinājumiem:
1. Apdrošināšanai ir ļoti sena vēsture, tā radās jau līdz ar darba dalīšanu un privātīpašuma rašanos, turklāt laikā gaitā tās nozīme sabiedrības stabilā attīstībā ir tikai aktualizējusies, līdz ar to attīstījušies apdrošināšanas pakalpojumu veidi un arī iespējas.
2. Likumdošana apdrošināšanas jomā Latvijā ir pietiekoši sakārtota, turklāt, izdarot izmaiņas ārējos normatīvajos aktos, regulāri tiek papildināta un pilnveidota. Tā piemēram, 2007. gadā veiktie grozījumi „Par apdrošināšanas līgumu” paredz, ka apdrošināšanas līgumu (transporta apdrošināšanā) var slēgt arī ar interneta palīdzību. Tas norāda, ka apdrošināšana tirgus un pakalpojumu daudzveidība Latvijā ļoti strauji attīstās.
3. Īpašuma apdrošināšana ir apdrošināšanas veids, kurā kā apdrošināmais objekts ir īpašums. Apdrošināts var tikt gan valsts, gan privātais īpašums, kā arī nomātais īpašums. Apdrošināt var tikai noteiktus riskus. Lai risku būtu iespējams apdrošināt, tam jābūt iespējamam, nejaušas dabas, un jābūt pietiekošai informācijai par apdrošināmo objektu. Mūsdienās ir iespējams apdrošināt praktiski jebkura veida īpašumu. Apdrošinājuma ņēmēja vēlmes ir neierobežotas, galvenais nosacījums – lai apdrošināmajam objektam būtu iespējams noteikt vērtību.
4. Īpašuma apdrošināšanā tiek ievēroti vairāki principi. Galvenokārt, tie paredz, lai īpašums tiktu apdrošināts korekti, lai neciestu ne apdrošinātājs, ne apdrošinājuma ņēmējs. Lai noteiktu apdrošināšanas segumu un atlīdzības lielumu, īpašuma apdrošināšanā tiek pielietotas dažādas metodes. Šo metožu pielietojums atkarīgs no tā, ko izvēlas apdrošinājuma ņēmējs, kāds ir apdrošināmais objekts un kādi riski tiek apdrošināti.
5. Apdrošināšanas tirgus apjomu samazināšanās 2009. gadā (salīdzinot ar 2008 gadu) lielā mērā ietekmējusi pārāk nesamērīgā izaugsme tādās Latvijas tautsaimniecības jomās kā patēriņu un hipotekārā kreditēšana, nekustamo īpašumu nozare, būvniecība un auto tirdzniecība.
6. Kā uzskata darba autore, nekustamā īpašuma apdrošināšanas tirgu 2007. un 2008. gadā pārāk stipri virs vidējā līmeņa veidoja arī plašais banku kredītu izsniegšanas apjoms mājokļu iegādei, jo bankas pieprasīja, lai kredītā iegādātais nekustamais īpašums tiktu apdrošināts. 2009. gadā, ekonomiskās lejupslīdes laikā, kad tika ierobežoti hipotekārie kredīti, spēcīgi samazinājās arī nekustamo īpašumu apdrošināšanas tendence – gan privātajā, gan uzņēmumu segmentā.
7. Darba autore uzskata, ka apdrošināšanas tirgus krituma un konkurences iespaidā apdrošināšanas pakalpojumu cenas turpinās samazināties, līdz ar ko ieguvējs būs patērētājs. Analizējot statistikas datus, var vērot negatīvu tendenci, proti, Latvijā nekustamā īpašuma apdrošināšanu cilvēki izvēlas lielākoties piespiedu kārtā. Tāpēc, ka banka vai līzinga sabiedrība to pieprasa, jo dzīvoklis vai māja iegādāts, ņemot kredītu.
8. AAS „Balta” ir stabilu apdrošināšanas sabiedrība Latvijā, kas aizņem 24,5% riska (nedzīvības) tirgus, un no 2007. gada ir lielākā riska apdrošināšanas sabiedrība Latvijā. Tās darbības stratēģija un tuvākās nākotnes mērķi ir vērsti uz to, lai kompānija kļūtu par vadošo apdrošināšanas sabiedrību Baltijas tirgū, būtu dinamiska, profesionāla un arī turpmāk piedāvātu kvalitatīvus apdrošināšanas produktus jebkurā klientam izdevīgā veidā un vietā.
9. Lai gan pēdējos gados nekustamā īpašuma apdrošināšana Latvijā kļuva aktuāla dažādu dabas stihiju dēļ – galvenokārt vētru, lietusgāžu un plūdu dēļ, kā arī milzīgo ugunsgrēku gadījumu dēļ, 2009. gadā (salīdzinot vidēji 3 gadu periodā) apdrošināšanas izmaksātās bruto atlīdzības ir samazinājušās. Pēc autores domām, tas ir saistīts gan ar uzmanīgāku risku izvērtēšanu no apdrošinātāju puses, gan arī to, ka Latvijā šajā laika periodā nebija būtisku dabas stihiju, kuras varētu radīt nekustamā īpašuma zaudējumus vai tā bojāeju. Tāpat 2009. gadā ir samazinājies arī parakstīto bruto prēmiju skaits, un šī tendence varētu būt saistīta ar kopējo ekonomisko situāciju valstī, līdz ar to patērētāju maksātspēja samazināšanos.
10. Salīdzinot tuvākos konkurentus pēc deviņiem autores noteiktiem rādītājiem, AAS „Balta” iegūst augstāko vērtējumu. Taču salīdzinot ar citām kompānijām AAS „Balta” ir viszemākais rādītājs tieši ar mārketingu saistīto aktivitāšu ziņā, kas norada, ka uzņēmumā ir lielāka uzmanība jāvelta mārketinga pasākumu plānošanai.
11. Apdrošināšanas nozares SVID analīze parāda, ka apdrošināšanas sabiedrībām ir iespēja attīstīties, izmantot Eiropas Savienības sniegtās priekšrocības – paplašinot savu darbību ārpus Baltijas robežām, jaunu produktu ieviešana nostiprina tirgus situāciju kopumā, kā arī izmaiņas likumdošanā, kas paredz slēgt apdrošināšanas līgumus ar interneta palīdzību, ir liels solis visas apdrošināšanas nozares attīstībā.
12. AAS „Balta” uzņēmuma SVID matricas analīze pārliecinoši parāda, ka uzņēmuma stratēģija ir būvēt – investēt attīstībā, kas palīdzēs uzņēmumam saglabāt savas līdera pozīcijas apdrošināšanas tirgū.
13. Darba mērķis tika sasniegts, un pētījuma jautājums ir pamatots–nekustamā īpašuma apdrošināšanas piedāvājumi Latvijas apdrošināšanas tirgū ir salīdzināmi, tāpēc apdrošināšanas sabiedrībai AAS „Balta” ir jāveic apdrošināšanas pakalpojumu pilnveide.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1230449
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register