Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:132907
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Tūrisma pieprasījums    4
1.1.  Tūrisma pieprasījuma būtība un jēdziens    4
1.3.  Tūrisma pieprasījuma tipi    6
2.  Tūrisma pieprasījuma indikatori    8
2.1.  Kopējā ceļottieksme. Ceļojumu biežums    9
2.1.1.  Ceļottieksmes un pretestības faktori    10
2.2.  Viesu ierašanās    11
2.3.  Uzturēšanās dienas un uzturēšanās naktis    12
2.4.  Naudas daudzums, kas iztērēts uzturēšanās laikā    12
3.  Pieprasījuma līknes    13
4.  Tūrisma pieprasījuma elastība    16
4.1.  Tūrisma pieprasījuma elastība atkarība no cenām    17
4.2.  Pieprasījuma elastība atkarība no ienākumiem    19
4.3.  Starpcenu pieprasījuma elastība    20
5.  Pieprasījuma prognozēšana    21
5.1.  Pieprasījuma prognozēšanas kvalitatīvie modeļi    21
5.2.  Pieprasījuma prognozēšanas kvantitatīvie modeļi    23
6.  Tūrisma pieprasījuma modeļi    26
6.1.  Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process tūrismā    27
6.2.  Kvantitatīvie modeļi    30
  Literatūras saraksts    31
Extract

1.1. Tūrisma pieprasījuma būtība un jēdziens.
Viens no bāzes jēdzieniem, kas ir marketinga zinātnes pamatā ir cilvēku vajadzības. Vajadzība ir cilvēka apzināšanas, ka viņam kaut kas pietrūkst. Cilvēku vajadzības ir ļoti daudzveidīgas un komplicētas. Tie ietver fiziskās vajadzības, tādas kā ēdināšana, apģērbi, siltums un dzīvesvieta; sociālās vajadzības pēc piederības pie kādas sociālās grupas, pēc drošības, mīlestības, prieka, izpriecēs. Tās ir arī vajadzības pēc atpazīstamības, slavas; tās ir personīgas vajadzības pēc zināšanām un pašizteiksmes. Visas šīs sastāvdaļas ir katra cilvēka būtības neatņemamā daļa, tās nav mārketologu izgudrojumi.
Otrs mārketinga svarīgs jēdziens ir cilvēka vēlmes. Tās ir vajadzību konkrētas formas, kuras veidojas no cilvēku vajadzībām gan sabiedrības, gan personas īpašību ietekmē. Vēlmes ir savdabīgie mehānismi ar kuru starpību cilvēki ziņo par savām vajadzībām. Bet nedrīkst jaukt vajadzības un vēlmes – ja cilvēkam ir vajadzība pēc zināšanām, tad viņam ir vēlme nopirkt grāmatu. Nedrīkst aizmirst, ka konkrēts produkts pats par sevi ir tikai instruments vajadzību apmierināšanai.
Cilvēku vēlmes ir gandrīz neierobežotas, bet resursi ir gan ierobežoti. Tāpēc cilvēki var iegādāties tikai tos produktus, kuri lielākā mērā, nekā citi, var apmierināt viņu vēlmes par to naudu, kādu viņi var iztērēt katrā konkrētā gadījumā. Ja cilvēku vēlmes satiekas ar pirkšanas iespējam, rodas pircēju pieprasījums. Patērētāji izskata preces un pakalpojumus kā noteiktu labumu kopums un izvēlas tās kombinācijas, kuras par to pašu naudu piedāvā vislielāko labumu skaitu.
Akadēmiskā terminu datu bāze piedāvā šādu tūrisma pieprasījuma definīciju: tūrisma pakalpojumu pieprasījums ir pilns tūrisma produktu un pakalpojumu apjoms, ko vēlas un ir spējīgi nopirkt kādas teritorijas iedzīvotāji. Tūrisma pakalpojumu pieprasījumu ietekmē pircēju daudzums, viņu ienākumi, iedzīvotāju brīvais laiks, ceļotāju gaume, intereses, reklāma, mode utt.
Pieprasījums pēc ceļojumiem un atpūtas kļūst par vienu no cilvēku dzīves sastāvdaļām. Pat ekonomiskās lejupslīdes laikos, vai arī kad pastāv problēmas kuras izraisa degvielas trūkums, cilvēki turpina ceļot. Iespējams, viņi samazina brauciena ilgumu vai attālumu, aizvietojot attālinātas atpūtas vietas ar tuvākiem galamērķiem, bet tomēr cilvēki nepārtraukti ceļo.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register