Term Papers
Business and Law
Tourism, Traveling
Ar nūjošanu saistīta tūrisma produkta izveide viesu namam...-
Ar nūjošanu saistīta tūrisma produkta izveide viesu namam "GaiziņStars"
Nr. | Chapter | Page. |
Kopsavilkums | 4 | |
Summary | 5 | |
Резюме | 6 | |
Ievads | 7 | |
1. | Pamatinformācija, vēsture un fakti | 9 |
1.1. | Nūjošanas definīcijas | 9 |
1.2. | Nūjošanas iedalījums | 10 |
1.3. | Nūjošanas attīstība | 11 |
1.3.1. | Nūjošanas attīstība Eiropā un citur pasaulē | 11 |
1.3.2. | Latvijā | 12 |
1.4. | Ar nūjošanu saistītās organizācijas | 13 |
1.5. | Nūjošanas labās ietekmes | 14 |
2. | Nūjošanai nepieciešamie resursi | 16 |
2.1. | Inventārs | 17 |
2.2. | Vietas izvēle | 18 |
2.2.1. | Nūjošanas tūrisma maršruti | 20 |
2.2.2. | Nūjošana dabas takās | 21 |
2.2.3. | Sportiskās nūjošanas parki | 21 |
2.2.4. | Pilsētnieciskā nūjošana jeb nūjošana pilsētās | 22 |
3. | Nūjošanas iespējas Latvijā | 24 |
3.1. | Nūjošanas instruktori un nūjošanas treniņi | 24 |
3.2. | Ar tūrismu saistīto organizāciju nūjošanas piedāvājuma analīze | 25 |
3.3. | Nūjošanas situācijas izpēte | 28 |
4. | Jauna tūrisma produkta izveide viesu namam „GaiziņSatrs” | 33 |
4.1. | Viesu nama „GaiziņStars” izvēles pamatojums | 33 |
4.1.1. | Gaiziņkalna apkārtnē esošo tūrisma uzņēmumu piedāvājuma analīze | 35 |
4.1.2. | Tūrisma infrastruktūra un pieejamie tūrisma resursi | 37 |
4.2. | Viesu nama „GaiziņStars” esošās situācijas raksturojums | 38 |
4.3. | Maršruta plānošana un sastādīšana | 39 |
4.4. | Plānotā nūjošanas produkta apraksts | 45 |
4.5. | Izveidotā nūjošanas piedāvājuma veicināšana | 49 |
Nobeigums | 51 | |
Izmantoto avotu saraksts | 54 | |
Pielikumi | 58 |
Nūjošana ir viens no visstraujāk augošajiem sporta un aktīvās atpūtas veidiem popularitātes ziņā pasaulē, kas tiek arī iesaistīts jaunu tūrisma produktu veidošanā. Latvijā nūjošana kā daļa no tūrisma joprojām attīstās, salīdzinot ar citām valstīm pasaulē, piemēram, ar Vāciju un tās augsti attīstītajiem sportiskās nūjošanas parkiem. Darba autore uzskata, ka ir nepieciešams apzināt pamatresursus nūjotājiem paredzētu tūrisma piedāvājuma veidošanā Latvijas mērogā, lai varētu attīstīt un veidot
arvien jaunus piedāvājuma kopumus un iesaistīt tos kompleksos tūrisma produktos.
Nūjošana ir vairāk kā kustība, kurai ir nodibinātas arī asociācijas visā pasaulē. Arī Latvijas Tautas sporta asociācija, kas vistiešāk ir saistīta ar nūjošanu valstī, ir Eiropā atzītas nūjošanas asociācijas dalībniece un, līdz ar to, tiesīga apmācīt augsti kvalificētus nūjošanas instruktorus. Ar nūjošanu iespējams nodarboties gan individuāli, gan instruktora pavadībā noteiktos treniņos. Lai arī ir novērojama tendence, ka vairums cilvēku dodas nūjot individuāli, neizmantojot organizētos pasākumus un treniņus nūjošanai, tomēr Latvijā arvien vairāk parādās un aktuālāki kļūst organizēti nūjošanas pasākumi, kā pārgājieni un maratoni, kuri spēj pulcēt pat simtiem nūjošanas dalībnieku.
Darba mērķis ir izstrādāt jaunu nūjošanas tūrisma produktu viesu namam „GaiziņStars”.
Darba uzdevumi:
Izpētīt nūjošanas attīstību pasaulē un Latvijā;
•
Analizēt esošās nūjošanas iespējas un produktus Latvijā;
•
Izpētīt viesu nama „GaiziņStars” piemērotību un iespējas nūjošanas produkta izveidei un realizēšanai;
Izveidot praktiski izmantojamu informatīvo materiālu potenciālajiem nūjotājiem.
•
Darbā tiek izvirzīti pētāmie jautājumi:
Ar ko īpaša ir nūjošanas kustība?
•
Kādi cilvēki Latvijā un arī pasaulē nodarbojas ar nūjošanu?
•
Kuras ir piemērotākās teritorijas nūjošanai Latvijā?
•
Kādi resursi ir nepieciešami veiksmīga nūjošanas tūrisma produkta radīšanai?
•
Darba autore izvēlas ar iepriekšējos gados veiktajiem pētījumiem saistītu teritoriju Gaiziņkalna dabas parks un konkrēti viesu namu „Gaizi Stars”, lai izstrādātu tūrisma produktu nūjotājiem, kuri būtu potenciālie viesu nama un apkārtējās teritorijas apmeklētāji. Apzinoties šīs teritorijas problēmas, kas galvenokārt būtu – jaunu un inovatīvu tūrisma piedāvājumu trūkums, teritorijas zemā pievilcība, sezonalitāte un stereotips, ka Gaizi kalnā iespējams vien tikai slēpot, darba autore uz ēmās iniciatīvu, lai ieviestu teritorijā ko jaunu un nebijušu, izveidojot divu dienu nūjošanas pārgājiena maršrutu.
Galvenā mēr auditorija tiek plānota tieši nūjotāji – individuālie, kā arī cilvēki grupās.
Maršruta viens no uzdevumiem ir maksimāli iek aut Gaiz kalna teritorijā esošās tūrisma piesaistes (dabas un kultūrvēsturiskie objekti, ainaviskās vērtības u.c.), kā arī mudināt ce otājus izmantot un baudīt ne tikai viesu nama „Gaizi Stars” piedāvātos pakalpojumus, bet arī citu apkārtējo ar tūrismu saistīto uzņēmumu tūrisma piedāvājumus.…
Kopsavilkums Bakalaura darbs „Ar nūjošanu saistīta tūrisma produkta izveide viesu namam „GaiziņStars”” tika izstrādāts ar mērķi izveidot inovatīvu nūjošanas tūrisma piedāvājuma kopumu viesu namam, kā arī izpētīt nūjošanas attīstību pasaulē un Latvijā un analizēt esošās iespējas jaunu produktu veidošanai. Šobrīd nūjošana ir kustība, kas joprojām turpina attīstīties ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā. Līdz ar to ir nepieciešams apzināt esošo situāciju par nūjošanas aktualitātēm, lai spētu tās pielietot un iesaistīt jaunu un kvalitatīvu tūrisma piedāvājumu veidošanā. Darba struktūru veido 4 nodaļas un 23 apakšnodaļas. 1. nodaļā ir aprakstītas pamatlietas, kas saistās ar nūjošanas izveidošanu un attīstību. Tāpat arī apzinātas nūjošanas labās ietekmes uz cilvēka organismu. 2. nodaļā izveidota darba autores 4 soļu metode, kā sagatavoties pirmajai nūjošanas nodarbībai, izveidots plašs apraksts par inventāra izvēli, kā arī apzināti nepieciešamie resursi vietas izvēlē. 3. nodaļa veltīta nūjošanas esošo iespēju un piedāvājumu izpētei Latvijā. Noskaidrotas arī Latvijas tendences nūjošanā un nūjotāju raksturojums. 4. nodaļā tiek atspoguļoti darba autores veiktā pētījuma rezultāti par nūjošanas iesaistīšanu tūrisma piedāvājumos. Tiek izveidots jauns tūrisma produkts viesu namam „GaiziņStars”. Darba izstrādes laikā tika lietotas tādas informācijas iegūšanas metodes, kā nūjošanas instruktoru un ar nūjošanu saistīto personu intervēšana un rezultātu apkopošana, literatūras un interneta resursu izpēte un apkopošana par nūjošanu kopumā un par maršrutu veidošanu, kā arī teritorijas apsekošana un maršruta izveidošana. Darba rezultātā autore nonāca pie šādiem svarīgākajiem secinājumiem: • ar nūjošanu Latvijā iespējams nodarboties jebkur, kur vien ir nodarbei piemērota infrastruktūra, līdz ar to nav sarežģīti iesaistīt nūjošanu jaunu tūrisma piedāvājumu veidošanā. • Ar nūjošanu var nodarboties jebkurš cilvēks un šī nodarbe sniedz ievērojamu labumu cilvēka veselībai. • Nūjošanas attīstība Latvijā vairs nav tik strauja un pieaugoša kā tas ir bijis līdz šim un galvenokārt turpina pieaugt tieši individuālo nūjotāju skaits. • Būtiskākie nosacījumi nūjošanas maršrutu veidošanā ir, lai pa to var brīvi pārvietoties ar nūjām un lai nūjotājs distances veikšanas laikā netraucēti varētu izpildīt nūjošanas tehnikas elementus.
- Ar nūjošanu saistīta tūrisma produkta izveide viesu namam "GaiziņStars"
- Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
- Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Term Papers for university99
-
Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
Term Papers for university68
-
Lauku tūrisma attīstība Latvijā
Term Papers for university63
-
SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Term Papers for university62
Evaluated! -
Kvalitātes vadība lauku tūrisma uzņēmumos
Term Papers for university104
Evaluated!