Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:268987
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Tūrisma nozare    6
1.1.  Ienākošā tūrisma jēdziens    6
1.2.  Tūrisma produkts    7
1.2.1.  Tūrisma produkta līmeņi    8
1.2.2.  Tūrisma produkta īpatnības    10
1.2.3.  Tūrisma galamērķu veidi    11
2.  Ienākošā tūrisma attīstības tendenču analīze    12
2.1.  Ārvalstu ceļotāju apmeklējumi    17
2.2.  Ārvalstu ceļotāju izdevumi Latvijā    20
2.3.  Tūrisma nozares attīstības problēmas un kavējošie faktori    23
3.  Ienākošā tūrisma produktu analīze    27
3.1.  Tūrisma piedāvājuma avotu analīze    28
3.1.1.  Internets    28
3.1.2.  Viesnīcas    30
3.1.3.  Tūrisma informācijas centri    33
  Secinājumi un priekšlikumi    36
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    38
Extract

Tūrisms ir viena no vadošajām un visstraujāk attīstošajām nozarēm Eiropā un visā pasaulē. Tas tiek uzskatīts par stratēģisku ekonomiskās attīstības un nodarbinātības prioritāti. Tūrisms ietekmē ikvienas sabiedrības sociālo, kultūras un ekonomisko dzīvi, savukārt, minētās sfēras ietekmē tūrisma attīstību.
Starptautiskā integrācija, globalizācija un jaunā situācija pasaulē reizē rada gan draudus, gan izaicinājumu un nebijušas iespējas Latvijas tūrisma nozarei. Eiropa ir vispopulārākais ceļojumu galamērķis pasaulē, un Latvija kļūs tā neatņemama daļa. Sākot ar 2000.gadu, Latvijas tūrisma attīstībā ir vērojamas pozitīvas tendences (ārvalstu ceļotāju skaits katru gadu vidēji ir pieaudzis par 10%), bet tomēr tūrisma pakalpojumu bilance joprojām saglabājas negatīva (tūrisma pakalpojumu importa apjoms ir lielāks par tūrisma pakalpojumu eksporta apjomu), un Latvijai pārliecinoši jānosaka sava vieta un jākļūst konkurētspējīgai kopējā Eiropas tūrisma tirgū. [2] Iestāšanās Eiropas Savienībā 2004.gada 1.maijā ir nodrošinājusi vēl nebijušas iespējas Latvijas tūrisma nozarei realizēt jaunas iespējas, bet aktuālajā Latvijas tautsaimniecības lejupslīdes situācijā eksporta palielināšana ir viens no galvenajiem instrumentiem situācijas uzlabošanai.
Tūrisma patēriņa kontekstā tiek izšķirts vietējais un starptautiskais tūrisms. Lai veicinātu valsts eksportspēju, uzsvars ir jāliek uz ārvalstu ceļotāju piesaisti, tomēr ilgspējīgas izaugsmes pamatā ir arī vietējā tūrisma piedāvājuma attīstīšana, kas veicinātu Latvijas tūrisma nozares negatīvās bilances līdzsvara uzlabošanos. Tūrisms ir viena no vadošajām eksporta nozarēm pasaulē. Pasaules ceļojumu un tūrisma padome paredz, ka 2008.gadā ieņēmumi no starptautiskā tūrisma veidos 11% no kopējiem eksporta ieņēmumiem, taču perspektīvā līdz 2018.gadam rādītājam tiek prognozēta negatīva izmaiņu tendence, samazinoties līdz 10,3%. [3]
Tūrisma industrija pasaulē ir notikušas pārmaiņas, jo īsā laika posmā ir mainījusies attieksme pret ceļošanas drošību, attieksme pret tehnoloģiskajiem risinājumiem un cilvēku dzīves veids. Šodienas ceļojumu tirgus ir vairāk orientēts uz budžeta klases ceļojumiem nevis uz luksus klases produktiem. Tas ir radījis labus apstākļus zemo izmaksu aviosabiedrību ekspansijai un e-komercijas attīstībai.
Tūrisma attīstību Latvijā kavējuši daudzi faktori. Būtiskas problēmas ir saistītas ar nepietiekamo tūrisma mārketingu vietējā un ārvalstu tirgū, tūristu vēlmēm, neatbilstošas kvalitātes transporta un tūrisma infrastruktūru un pakalpojumiem.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register