Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:394166
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.01.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 18 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
2.1.  Iecienītākie ēdināšanas uzņēmumi Rīgā    7
2.1.1.  Lido    7
2.1.2.  Vairāk saules    7
2.1.3.  Čili pica    7
2.1.4.  Gan Bei    8
2.1.5.  Double Coffee    8
2.1.6.  Kaļķu vārti    8
2.1.7.  Vincents    8
2.1.8.  Melnie mūki    8
2.1.9.  Čarlstons    8
2.1.10.  Steiku haoss    8
2.2.  Tiešo konkurentu apraksts    9
2.2.1.  Motelis „Brencis”    9
2.2.2.  Kafejnīca „Mazais Brencis”    9
2.2.3.  Kafejnīca „Viestarti”    9
2.2.4.  Kafejnīca „Pauze”    10
2.2.5.  Kafejnīca „Kausiņš”    10
2.2.6.  Atpūtas vieta „Rožmalas”    10
3.1.  Darba samaksa    12
3.2.  Uzņēmumu neto apgrozījums    13
3.3.  Iekšzemes kopprodukta pieaugums pa darbības veidiem    15
3.4.  Pievienotā vērtība    15
3.5.  Nodarbinātība    17
3.6.  Viesmīlības uzņēmumu skaits    17
3.7.  Viesmīlības uzņēmumu lielums    19
  ID analīze    21
  SECINĀJUMI    23
  Izmantotā literatūra    24
Extract

1.NODAĻA

Restorāni un viesnīcas pieder pie mazajiem un vidējiem uzņēmumiem. Latvijā mazie un vidējie uzņēmumi, tāpat kā citur Eiropā, veido lielu tautsaimniecības daļu, un tiem ir nozīmīga loma iekšzemes kopprodukta radīšanā un nodarbinātībā. Pēdējo gadu statistika liecina par tendencēm jaundibināto uzņēmumu skaita pieauguma ziņā – Lursoft pieejamā statistika rāda, ka 2006.gadā kopumā ir reģistrēti 13173 jaundibināto uzņēmumu, 2005.gadā - 10613.
Nozares aprakstā tiek izpētīta viesnīcu un restorānu nozare, kas pēc pastāvošā NACE klasifikatora pieder pie:
H – Viesnīcas un restorāni
55.10 – Viesnīcas
55.30 (56.10.) – Restorāni
Es izvēlējos pētīt iepriekšminēto nozari, jo tieši šajā jomā tiek saistīts mans Biznesa plāns.
Pēdējos gados lielāko ieguldījumu izaugsmē nodrošina pakalpojumu nozares. Iekšzemes pieprasījuma pieaugums jo īpaši veicina tirdzniecības, viesnīcu un restorānu attīstību, un šo nozaru pieaugums laika periodā no 2004.-2006.gadam kopumā ik gadu bija vidēji 15,5%.
Pēc iestāšanās ES īpaši strauji palielinājās kravu pārvadājumi, kā arī pieauga pasažieru transporta pakalpojumi. Ņemot vērā mana plānotā uzņēmuma atrašanās vietu un mērķauditoriju, šī informācija ir ļoti būtiska un svarīga. Pēc LR Valsts robežsardzes gadu publisko pārskatu datiem, robežšķērsojošo transportlīdzekļu skaits uz Latvijas – Lietuvas robežas 2006.gadā - 2 084 596, 2005.gadā - 2 538 471, 2004.gadā -1 677 923.
Par pieprasījuma esamību šajā jomā nav ne mazāko šaubu, jo nereti ir redzēts, ka smagās automašīnas stāv neapgaismotās vietās, kur iespējams nobraukt malā un atpūsties. Parasti autovadītāji izvēlas vietas, kur var apstāties vairākas automašīnas, lai izvairītos no iespējas, ka tiktu aplaupīti vai kā savādāk viņiem vai transportam un kravai nodarīts kaitējums. Latvijā pašlaik nav neviena uzņēmuma, kurš spētu apmierināt šāda veida pieprasījumu, tādēļ uzskatu, ka ir ļoti labas perspektīvas šāda veida uzņēmuma atvēršanai un attīstīšanās iespējām.
Uzņēmums sniegs sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumus, būs pieejams arī motelis cilvēkiem, kuri vēlēsies pārnakšņot vienu vai vairākas naktis. Izmantojot moteli, cilvēkiem būs pieejamas arī dušas un TV. Tiem, kuri gribēs iegūt mazliet enerģiju un atsvaidzināt sevi, būs pieejama duša arī atsevišķi, ne obligāti šādā gadījumā būs jāizmanto motelis. Smago automašīnu šoferi un tūristi tiks nodrošināti ar apgaismotu stāvlaukumu 24h. Kafejnīcas telpas būs iekārtotas tematiski, respektīvi, tiks izmantoti motīvi, kas saistīti ar auto vadīšanu. Kafejnīcā ēdienkarte pārsvarā būs tradicionāla, jo tā spēs apmierināt plašāku patērētāju loku.
Mana uzņēmuma piedāvātos pakalpojumus izmantotu tūristi, kas ieradušies Latvijā kā uz sava atpūtas brauciena galamērķi vai tikai ir caurbraucēji un savu braucienu plāno turpināt, pirms tam izbaudot kafejnīcas piedāvātos pakalpojumus vai moteli. Vislielāko atsaucību ceru sagaidīt tieši no smago automašīnu šoferiem, jo pamata mērķauditorija ir tieši viņi. Piedāvātie pakalpojumi ir izstrādāti tā, lai tiktu apmierinātas tieši viņu vajadzības.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register