Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:451226
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kvalitātes paaugstināšana tūrisma nozarē    4
1.1.  Cilvēkresursu attīstība    4
1.2.  Tūrisma statistikas pilnveidošana    5
1.3.  Atbilstošas, kvalitatīvas un viesiem pieejamas tūrisma infrastruktūras veidošanas veicināšana    6
2.  Tūrisma produktu kvalitāte    8
  Nobeigums    10
  Izmantotie avoti    12
Extract

Latvijā kopumā pēdējos gados raksturīga problēma ir motivēta un kvalificēta darbaspēka trūkums, atbilstošs skaits, racionāls izvietojums, ko lielā mērā ietekmējusi valsts ekonomiskā lejupslīde, kas sekmējusi tā izplūšanu ārpus Latvijas. Tūrismam ir svarīga loma nodarbinātības, t.sk. pašnodarbinātības, un uzņēmējdarbības veicināšanā kā Rīgā, tā arī reģionos.
Lai nodrošinātu kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu, nepieciešams atbilstošs daudzums kvalificētu speciālistu katra uzņēmuma kā zemākajā, tā arī augstākajā līmenī. Darbinieku trūkums lielā mērā rada draudus pakalpojumu kvalitātei - uz to norāda arī ārvalstu tūristu Latvijas apmeklējuma novērtējums, kurā sniegto pakalpojumu kvalitāte novērtēta kā ļoti laba 68,7% gadījumos, atzīstot, ka sniegto pakalpojumu kvalitāte ir cenai atbilstoša tikai 54,7% gadījumos. Jāņem arī vērā, ka pēc Latvijas iestāšanās ES ir radušies labvēlīgi nosacījumi darbaspēka brīvai kustībai starp ES dalībvalstīm, ko izmanto arī speciālisti ar kvalifikāciju viesmīlības jomā.
Pēc viesmīlības uzņēmumu vadītāju domām, kvalificētus darbiniekus vieglāk sameklēt Rīgā, taču pārējos reģionos ir problēmas atrast nepieciešamos viesmīlības uzņēmumu speciālistus. Pašreizējā atalgojuma līmeņa un cilvēkresursu trūkuma apstākļos nākas pieņemt darbiniekus, kuriem nav atbilstošas profesionālās izglītības, svešvalodu zināšanu, iemaņu, personīgās rakstura iezīmes – uz servisu orientētas personības. Jāņem vērā arī fakts, ka komersantiem reģionos tūrisms bieži vien ir kā papildus ienākumu avots.
Domājot par kvalitatīvas nozares attīstību, liels uzsvars ir jāliek arī uz kvalitatīvu izglītību, nodrošinot to atbilstošu pieprasījumam un piedāvājumam darba tirgū un nākotnes perspektīvām. Piedāvātajai izglītībā ir jābūt tieši saistītai arī ar Latvijas profesiju klasifikatorā definētajām tūrisma nozares profesijām, kas šobrīd nav atbilstošs esošajai situācijai tūrisma darba tirgū, nepieciešami uzlabojumi arī šajā jomā.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register