Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:512833
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.03.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Used
Extract

3. R. Batlera tūrisma galamērķa dzīves cikls
Batlera izstrādātais tūrisma galamērķa dzīves cikla modelis tūrisma vietai (objektam) izdala 5 attīstības fāzes: izpēte, līdzdalība, attīstība, nostiprināšanās un stagnācija. Šis modelis būtība paredz, ka tūrisma objektam ir gan uzplaukuma, gan brieduma, gan krituma fāze, kad objekts zaudē savu pievilcību tūristu acīs un apmeklētāju skaits samazinās. Kad objekts nokļūst stagnācijas (jeb lejupslīdes) fāzē, ir vairāki iespējamie rīcības moduļi – tūlītēja samazināšanās, kas notiek, kad tūrisma galamērķis ir zaudējis pievilcību un nespēj atjaunoties, daļēja samazināšanās, kam raksturīga daļēja uzņēmumu bankrotēšana un kvalitātes zaudēšana, kā arī atjaunošanās, kurai raksturīgs jauns tūrisma produktu piedāvājums.

3.1. Mongolija tūrisma galamērķa dzīves ciklā
Mongolija šobrīd atrodas attīstības fāzē par ko liecina gan augošais tūristu skaits, gan tūrisma nozares uzņēmumu pieaugums valstī. Tā kā daudzu vietu un objektu tūrisma potenciāls Mongolijā joprojām nav izmantots, visticamāk tā šajā fāzē atradīsies vel ilgu laiku. Izpētes fāze Mongolijā ir saistāma līdz pagājušā gadsimta pēdējai desmitgadei, jo līdz tam tūrisms valstī tika stipri kontrolēts un ierobežots, tā nebūt nebija populārs tūristu gala mērķis un par tās eksistenci un potenciālu ārpus Padomju Savienības un Austrumeiropas zināja retais. Līdzdalības fāze Mongolijā iestājās līdz ar pārvaldes formas maiņu, kas izraisīja plašu nozares izaugsmi un ar laiku piesaistīja arvien vairāk starptautisko tūristu. Šobrīd esošā attīstības fāze par savu iestāšanos lika sevi manīt šī gadsimta sākumā, kad bija vērojams līdz šim lielākais tūristu skaita pieaugums. Kad Mongoliju sagaida nostiprināšanās un stagnācijas fāzes, šobrīd ir grūti spriest, bet diez vai tās tiks sasniegtas tuvākajā nākotnē, jo tūrisma resursu potenciāls valstī ne tuvu nav izsmelts un tuvākajos gados Mongoliju visticamāk sagaida izaugsme gan tūrisma, gan ekonomiskajā nozarē. Tiesa, lai konkurētu ar tādām tūrisma lielvalstīm kā Francija, Spānija, ASV, Ķīna, Itālija, Mongolijai vel tāls ceļš priekšā ejams.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register