Viesnīcas galvenā vizītkarte ir tīrības, tās galvenais nodrošinātājs viesnīcā ir saimniecības dienests. Pēdējais ir viesnīcas mugurkauls, kas nodrošina sekmīgu viesnīcas darbību. Galvenā funkcija ir kārtības un tīrības uzturēšana visās viesnīcas telpās. Viens no galvenajiem uzdevumiem ir padarīt viesnīcas iedzīvotājiem dzīvošanu viesnīcā pēc iespējas ērtāku un patīkamāku. Tieši tāpēc, ka saimnieciskā dienesta darbība ir tik svarīga viesnīcas viesu labklājības nodrošināšanai, kursa darbā tiks apskatīts istabeņu un apkopēju darba inventārs
Darba mērķis ir noskaidrot, kāds ir nepieciešamais tīrīšanas aprīkojums istabenēm un apkopējām.
Darba uzdevumi:
noskaidrot kādi netīrumi ir visbiežāk sastopami viesnīcā;
noskaidrot, kāds ir uzkopšanas darbu nepieciešamākais aprīkojums,
kādi tīrīšanas līdzekļi tiek izmantoti uzkopjot telpas,
kā iedalās uzkopšanas ierīces, kādiem darbiem tās tiek izmantotas,
tīrīšanas inventāra apkope un uzglabāšana.
Praktiskajā daļā tiks apskatītas mājsaimniecības kopšanas inventāra cenu atšķirības trīs dažādos veikalos, un izskaidrot, kādi faktori ietekmē cenu atšķirību.
Virsmu tīrīšanas metodes ir sausā, mitrā un slapjā.
Kopšanas iedalījums:
kārtējā – veic ik dienas no rīta vai kad viesis atstāji viesnīcu: saklāj gultas, novieto lietas savās vietās, izvēdina telpas, noslauka putekļus, izslauka un izmazgā grīdas, aplej puķes un iznes atkritumus;
rūpīgā – parasti veic reizi nedēļā: tīra paklājus, mēbeles, sienas un griestus ar putekļsūcēju., mazgā durvis un palodzes, iztīra tualeti un vannas istabu utt.;
papildus – veic tos darbus, kas kaut kāda iemesla dēļ nav paveikti iepriekšējā tīrīšanas reizē;
ģenerāltīrīšana – parasti veic divreiz gadā: mazgā logus un logu rāmjus, rūpīgi iztīra visu viesnīcu. …