Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:136127
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Cenu politika    4
2.  Cenu psiholoģija    7
3.  Cenu politika uzņēmuma stratēģisko mērķu īstenošanai    10
3.1.  Cenu struktūra, līmeņi, cenas zona    10
3.2.  Cenas diferencēšana    11
3.3.  Specpiedāvājuma politika    12
3.4.  Cenu pazemināšanas politika    15
  Nobeigums    17
  Izmantotās literatūras saraksts    18
Extract

1. Cenu politika.
Cenu definējumi balstīti uz konkurences esamību: piedāvātāju monopols ir tad, ja nepastāv konkurence. Pēc šīs definīcijas oligopols ir tad, ja uzņēmums jūt katra konkurenci, polipols ir tad, ja tirgū valda konkurence. Mazumtirdzniecībai ir raksturīgs sekojošais: pieprasījuma pusē ir liels skaits patērētāju piedāvājuma pusē vienlaikus darbojas:
o oligopoliskas struktūras, piemēram, pārtikas preču tirdzniecība;
o daļēji oligopoliskas struktūras, piemēram, daži lieli, daudzi mazi tekstilpreču un apģērbu veikali;
o pieprasījuma struktūras, piemēram, rotaļlietu tirdzniecība, tirdzniecība ar porcelānu un apgaismes tehniku.
Ja dati atbilst apjautas rezultātiem, pēc kuriem vairāk kā puse no aptaujātajiem piedāvātājiem prognozē konkurenta reakciju uz cenu paaugstināšanu. Tad skaitlis var pieaug pat vairāk kā 75%.
Ja šie dati rāda, ka piedāvātāju cenu politikas darbība kļūst aktīva arī mazumtirdzniecības tirgū, tad šis spriedums kļūst vēl pamatotāks, ja no pilnīga tirgus teorētiskā modeļa pāriet uz nepilnīgā tirgus modeli.
Pilnīgu tirgu raksturo:
o pilnīgi homogēnas preces;
o tirgus dalībnieki, kuri vadās tikai no maksimāla izdevīguma;
o tirgus dalībnieku neierobežotais reakcijas ātrums;
o pilnīga tirgus pārskatāmība;
o neeksistē priekšrocības.
Praksē pilnīgs tirgus nepastāv, parasti darbojas nepilnīgs tirgus.
Mazumtirdzniecībā daudzveidīgs ir tikai preču sortiments.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register