Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:211828
 
Evaluation:
Published: 25.10.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Uzņēmuma SIA „Saltupe” raksturojums    3
2.  Produkcija un pakalpojumi    5
3.  Grāmatvedības politika    6
4.  Nodokļu politika    8
5.  Uzņēmuma līdzekļu struktūra    10
6.  Uzņēmējdarbības vide    15
7.  Sieviete - vadītāja un personāls    16
8.  SIA „Saltupe” apgrozāmo līdzekļu analīze un attīstība    18
  Secinājumi    25
  Priekšlikumi    27
  Izmantoto avotu saraksts    28
Extract

Par savas prakses objektu es izvēlējos nelielu uzņēmumu Preiļu rajonā SIA „Saltupe”, kas nodarbojas ar meliorācijas darbiem, dīķu rakšanu, tehnikas pakalpojumiem un Baltkrievijā ražotu rūpniecības un saimniecības preču mazumtirdzniecību.
SIA „Saltupe” ir dibināts 1994. gada 1. septembrī, kad tika reorganizēta „Preiļu meliorācija”. Uzņēmumam ir trīs dibinātāji. Uzņēmumā strādā 23 darbinieki. Izpētot situāciju rajonā, es secināju, ka šim uzņēmumam ar viņa piedāvātajiem pakalpojumiem praktiski nav konkurentu. Līvānos darbojas līdzīgs uzņēmums „Līvānu meliorators”, kas pārsvarā apkalpo Līvānu novada un Jersikas iedzīvotājus. Šim uzņēmumam arī nav reklāmas, kā arī tam ir samērā šaurs sniedzamo pakalpojumu loks. Trešais, kas ar šādu pakalpojumu veikšanu nodarbojas, ir privāta persona, taču šie sniegtie pakalpojumi ir pavisam nelieli, jo nav atbilstošas tehnikas, un darbība nav licenzēta, līdz ar to samazinās klientu loks, jo darījumu nevar noslēgt legāli.
Pa šiem uzņēmuma pastāvēšanas gadiem tam ir izveidojies savs pastāvīgo klientu loks, kas pakalpojumus izmanto gadu no gada, jo ir apmierināti ar sniegto pakalpojumu kvalitāti, par ko varēja pārliecināties, apkopojot manis izstrādāto anketu atbilžu apkopotos rezultātus. Gan es, gan uzņēmuma vadība domā, ka klientu skaits pieaugs, jo reklāmas paņēmiens „no mutes mutē” darbojas ļoti efektīvi. Pārsvarā klienti ir privātpersonas, kas vēlas sakopt savus īpašumus, celt vai remontēt ēkas, zemnieki, kas lauksaimniecības vajadzībām rok dīķus, veido lauku meliorāciju.
Taču ir arī nelielas pašvaldības, kam nav savas traktortehnikas, lai uzturētu kārtībā pašvaldību ceļus, tāpēc dažreiz arī tās piesaka SIA „Saltupe” pakalpojumus – vasarā ceļu greiderēšanu, parasti pirms Latgalē tik populārajiem „kapu svētkiem” smilšu un melnzemes pievešanu pašvaldību teritorijās atrodošajām kapsētām, kā arī ziemā attīrīt ceļus no sniega.
Taču pats ejošākais uzņēmuma pakalpojums ir dažādu dīķu rakšana. Sakarā ar iestāšanos Eiropas Savienībā, zemniekiem tiek dotas dažādās subsīdijas, taču pie nosacījuma, ka īpašumiem jābūt kārtībā. Pieaugot naudas līdzekļiem, zemnieku saimniecības paplašinās, palielinās ganāmpulki, rodas nepieciešamība pēc ūdens tilpnēm. Tāpat tiek atbalstīta netradicionālā lauksaimniecība, daudzi zemnieki kā peļņas gūšanas veidu ir izvēlējušies zivsaimniecību, tiek paplašināti un padziļināti jau esošie dīķi, kā arī veidoti jauni.
No 2003. gada uzņēmums ir atvēris nelielu Baltkrievijā ražotu rūpniecības un saimniecības preču veikalu. Tas tika darīts ar domu, ja samazinās pasūtījumu skaits pamatpakalpojumos, tad varētu pelnīt ar šādu preču mazumtirdzniecību.
Manas prakses laikā tika veikta analīze par uzņēmumu SIA „Saltupe” , tā pakalpojumiem, preci, par potenciālo lietotāju, tika izpētīta mērķauditorija – kas pērk preci, kas izmanto pakalpojumus. Tika novērtēts pats uzņēmums – tā imidžs, resursi, pakalpojumu kvalitāte, pakalpojumu pieejamība, cik daudz tā ir pārstāvēta tirgū, analizēti konkurenti.
Analizējot SIA „Saltupe” darbību, es konstatēju, ka aktīvākais uzņēmuma darbības laiks ir no pavasara līdz rudenim, kā arī tas, ka šī uzņēmuma tiešos pakalpojumus izmanto lauku teritoriju iedzīvotāji, zemnieki un cilvēki, kas ārpus pilsētas iegādājušies lauku īpašumus un mājas.
Tomēr neskatoties uz to, ka uzņēmumam nav īpašas reklāmas un logo, tam ir izveidojies savs pastāvīgo klientu loks. Tāpēc klientiem regulāri ir jāatgādina, ka uzņēmums joprojām sekmīgi darbojās un ir gatavs arī turpmāk sadarboties ar saviem pastāvīgajiem klientiem. Varētu piedāvāt nelielas atlaides, ja šie klienti jau agrāk ir izmantojuši SIA „Saltupe” pakalpojumus, tas viņus rosinātu arī nākamās sezonas izmantot tieši šī uzņēmuma pakalpojumus. Kā reklamēšanas līdzeklis varētu būt mutiskā reklāma – pilsēta un rajons nav liels, noteiktas kategorijas cilvēki – zemnieki, jaunsaimnieki - apgrozās konkrētās iestādēs, tiek rīkoti dažādi semināri un pasākumi tieši šai mērķauditorijai, kas varētu būt arī SIA „Saltupe” mērķauditorija.. Šādos pasākumos varētu pieaicināt uzstāties un dalīties pieredzē kādu no esošajiem klientiem, kā arī uzņēmuma vadītājs varētu iepazīstināt klātesošos ar informāciju par savu uzņēmumu un tā sniegtajiem pakalpojumiem.
Veiksmīga un efektīva mārketinga pamatā ir oriģinālas, bet labi pārdomātas idejas. Šādu ideju rezultātā tapušie produkti apmierina tirgus pieprasījumu, un jo veiksmīgāka reklāma, jo lielāks pieprasījums. Sergejs Nesterovs, LOWE AGE direktors ir teicis, ka spožam mārketinga sasniegumam nav nepieciešamas plašas un efektīvas reklāmas kampaņas to klasiskajā izpratnē. Ja pati mārketinga ideja ir spoža, tad informācija par jauno (vai jau zināmo) produktu un firmas logo daudz straujāk izplatās pa citiem neapmaksātiem informācijas kanāliem, tādiem kā paziņu rekomendācijas.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1161845
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register