Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:303524
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Motivācijas teoriju novērtējums    4
1.1.  Satura motivācijas teorijas    5
1.2.  Norises motivācijas teorijas    8
1.3.  Stimulējošā motivācijas teorija    9
1.4.  Vadītāju pieņēmumi par darbiniekiem (X un Y teorija)    10
2.  Nodarbinātība Latvijā    11
3.  Motivācijas prakse uzņēmumos    15
  Secinājumi un priekšlikumi    17
  Bibliogrāfiskais saraksts    18
Extract

darba mērķis ir uzlabot darbinieku motivāciju uzņēmumā. Lai to sasniegtu darba analītiskajā daļā aplūkošu dažādas motivēšanas teorijas, kā arī vadītāju pieņēmumus par darbiniekiem, kas tiks attēlēta X un Y teorijās. Analītiskajā daļā vēl aplūkošu nodarbinātību Latvijā, kā arī motivācijas praksi uzņēmumos,
Motivācija ir daudz kas vairāk nekā vienkārša laimes izjūta vai apmierinātība ar darbu. Cilvēki, kas spēj pamatot savu darbību, cenšas visu darīt, cik vien labi iespējams, nevis kāda cita labā, bat gan – sevis dēļ. Motivācija ir iekšēja sajūta, kuru nav iespējams uzspiest no malas.
Motivācija ir cilvēku vadīšanas pamatā, un tā nozīmē daudz vairāk nekā uzslava par labi padarītu darbu. (3; 168)
Komandas biedrs, kam ir motivācija, parasti ir enerģisks un entuziasma pilns, nepārtraukti strādā labi un meklē iespēju uzņemties lielāku atbildību. Šo cilvēku nebiedē pārmaiņu iespējas, un viņš pozitīvi izturas pret jauniem izaicinājumiem. Šāds darbinieks palīdz uzlabot visas komandas noskaņojumu un veicina arvien lielāku panākumu sasniegšanu. (3; 169)
Lai gūtu gandarījumu un ilgstošu interesi par darbu, nepieciešami jauni stimuli. Lai papildinātu tos, kuru dēļ darbinieks izvēlējās konkrētu uzņēmumu un amatu. (2; 63)
Motivēšanas paņēmieni ir atkarīgi no konkrētā darbinieka rakstura, vajadzībām un konkrētās situācijas. Nelielos uzņēmumos, lai rosinātu darbiniekus kādai darbībai, vadītājs kombinē varas resursus ar personiskajām attiecībām. Līdz ar uzņēmuma paplašināšanos vadītāja un darbinieka attiecības zaudē neformālo raksturu, un darba motivācija kļūst arvien vairāk atkarīga no formālā institucionālā mehānisma.
Runājot par motivāciju lielu uzmanība ir jāpievērš arī nodarbinātībai Latvijā. Patreiz darba ražīgums Latvijā ir 2-4 reizes zemāks nekā attīstītākajās Eiropas un pasaules valstīs, tomēr pēdējā laikā novērojamā ekonomikas attīstība pozitīvi ietekmē nodarbinātības un bezdarba rādītājus. (4; 159)
Attīstoties un nostiprinoties privātajam sektoram, pastiprinās konkurence, kas uzņēmumam liek meklēt veidus, kā samazināt izmaksas un viens no galvenajiem izmaksu samazināšanas posteņiem ir izdevumu samazināšana nodarbinātībai, kas nereti izraisa strādājošo skaita samazinājumu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register