Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:349403
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Sāksim ar to, kā vadības grāmatvedis var palīdzēt rast atbildes uz jautājumiem par kādas konkrētas darbības sekām, piemēram: “Kā peļņu ietekmēs realizācijas cenas samazināšana un pārdoto vienību skaita palielināšana?”, “Kāds tirdzniecības apjoms ir nepieciešams, lai segtu reklāmas kampaņas radītās papildus fiksētās izmaksas?”, “Vai aprēķināt algas pārdevējiem tikai pēc nostrādātā laika principa vai tikai pēc padarītā darba principa, vai kombinējot abus?” Uz šiem un citiem jautājumiem iespējams atbildēt, izmantojot kritiskā punkta analīzi.

2. Kritiskā punkta analīzes mērķis

Kritiskā punkta analīzes mērķis ir:
1)sniegt vadībai informāciju par izmaksu uzvedību, lai vadība varētu plānot uzņēmuma darbību un pieņemt neatliekamus lēmumus;
2)noteikt, kāds pārdošanas apjoms ir nepieciešams pie katras plānotās pārdošanas cenas, lai sasniegtu kritisko punktu; noteiktu budžeta „risku”, aprēķinot kritisko robežu;
3)aprēķināt, kādu iespaidu uz peļņu atstāj izmaiņas mainīgajās izmaksās, rentabilitātes rādītāju, pārdošanas cenu un apjomu, produktu salikumus u.c.
Kritiskā punkta analīzes mērķis ir noteikt, kā mainīsies finansiālais iznākums, konkrētam ražīguma vai produkcijas apjoma līmenim svārstoties. Šāda informācija ir ārkārtīgi svarīga biznesa vadībai, jo produkcijas izlaide jeb apjoms ir viens no nozīmīgākajiem rādītājiem, kas ietekmē kopējos pārdošanas ieņēmumus, kopējās izmaksas un peļņu. Šā iemesla dēļ produkcijas izlaidei tiek pievērsta īpaši liela uzmanība: zināšanas par šo attiecību ļauj vadībai noteikt, piemēram, tādu svarīgu produkcijas izlaides līmeni kā kritisko punktu, kurā nav ne peļņas, ne zaudējumu. Kritiskā punkta analīze balstās uz sakarību starp produkcijas apjomu un pārdošanas ieņēmumiem, izmaksām un peļņu īstermiņa periodā; par īstermiņa periodu parasti tiek uzskatīts vienu gadu ilgs vai īsāks laika periods, kurā firmas produkcijas izlaide tiek ierobežota līdz tai, kādu pieļauj tā brīža ražošanas jauda.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,70 €
Work pack Nr. 1183560
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register