Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:438535
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.Tēma.  Cenas vispārējie teorētiskie aspekti    3
1.1.  Cenas būtība un raksturojums    3
1.2.  Cenas funkcijas    5
1.3.  Cenu veidi un sistēmas    6
1.4.  Cenas struktūra un tās elementu raksturojums    9
2.Tēma.  Cenu darbības specifika tirgos    10
2.1.  Tirgus veidi un modeļi    10
2.2.  Cenas specifika tīrās konkurences tirgū    13
2.3.  Cenas specifika monopolu konkurences tirgū    14
2.4.  Cenas specifika oligopolu tirgū    15
2.5.  Cenas specifika tīrā monopola tirgū    16
3.Tēma.  Valsts cenu politika    20
3.1.  Valsts cenu politikas būtība, mērķi un formas    20
3.2.  Cenu ietekmes veidi un metodes    21
4.Tēma.  Uzņēmēju cenu politika un veidošanas stratēģija    23
4.1.  Uzņēmēju cenu politika un taktika    23
4.2.  Cenu politika preces dzīves cikla posmos    25
4.3.  Cenu veidošanas mērķi un stratēģijas    27
5.Tēma.  Cenu izstrādāšanas metodiskie nosacījumi    29
5.1.  Cenu veidošanai nepieciešamā informācija    29
5.2.  Cenu metodes un veidošanas process    31
6.Tēma.  Cenu veidošanas tirgus metodes    34
7.Tēma.  Cenu veidošanas izmaksu metodes    7
7.1.  Izmaksu un peļņas jēdzieni, rentabilitātes normatīvi    37
7.2.  Izmaksu metožu veidi    38
7.3.  Metožu piemērošanas specifika uzņēmējdarbības sfērās    39
7.4.  Bezzaudējuma cenas noteikšanas varianti    39
8.Tēma.  Cenu veidošanas ekonomiskās metodes    39
Extract

Cenu var raksturot kā specifisku ekonomisku kategoriju, kuras darbības apgabals ir tirgus.
Cena veidojas specifisku attiecību rezultātā starp diviem sabiedrības dalībniekiem. Parast tie ir pircējs un pārdevējs.
Cenas būtība – dažādu vērtību līdzvērtīga apmaiņa starp pircēju un pārdevēju (prece, nauda, pakalpojums) Apmaiņa notiek tirgū.
Tirgus – saimnieciskās darbības sfēra, kurā notiek vērtību maiņa, balstoties uz preču naudas attiecībām.
Cena ir preču-naudas attiecību neatņemams komponents. Tā ir salīdzinošais rādītājs. Cenā atspoguļojas, cik daudz naudas nepieciešams par vienu preci un otrādi. Tātad, preces- naudas attiecības var notikt tikai tad, ja ir noteikta cena.
Cena kā specifisks ekonomisks instruments ikdienā var izpausties dažādās formās, taču tradicionālā ir naudas forma.
Tātad cena ir tas vērtības lielums, izteikts naudas izteiksmē, no kura ir jāšķiras, lai iegūtu likumīgas īpašuma tiesības uz preces, mantas vai pakalpojuma lietojumu.
No tā izriet, ka cenā atspoguļojas preces vērtībā.

Kādēļ tad vienai precei mēdz būt dažādas cenas?

Precei ir vairākas vērtības izpausmes formas:
1.)izmaksu (ražotāja) vērtība – tā balstās uz to, cik ražotājam izmaksā preces radīšana (izejvielas, materiāli, darba apmaksa, peļņa, nodokļi, utt.). Šeit pastāv ražotāja intereses. Šīs vērtības kritēriji tiek izmantoti cenas veidošanā un tiek likti aprēķinu cenu pamata;
2.)lietošanas vērtība – cik prece ir vērta no lietošanas viedokļa, kuru nosaka patērētājs (kvalitātes rādītāji). Šī vērtība darbojas uz pieprasījuma / piedāvājuma noteikumiem un ir pirkšanas cenas pamats (par cik pircējs ar mieru pirkt);
3.)maiņas vērtība – atspoguļojas tirgus cenā. Ir vienreizējo darījumu maiņas vērtība un vidējā darījumu maiņas vērtība. Tā var parādīties ne tikai tiešā veidā, bet arī uz citiem produktiem (bartera gadījumā).
Cenu definīcijas:

Ir dažādi cenas definējumi, kas atšķīrās sintaksē, bet būtība saka vienu un to pašu:
1.cena ir naudas daudzums, kuru maksā par preces vai pakalpojuma vienību;
2.cena ir preces vērtības izteiksme naudā;
3.cena ir vērtības izteiksme, par kuru var iegādāties noteiktu preču daudzumu;
4.cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē kā patērētāja maksa par lietošanas rezultātā gūto patēriņa labumu.
Ražošanas procesā no dažādiem izejmateriāliem tiek radīts priekšmets, lieta vai vērtība. Tālāk šī radītā vērtība iet cauri maiņas procesam, kurā tā parasti pār vēršas naudā. Un līdzko jaunradītai vērtībai ir ekvivalents naudas daudzuma piedāvājums, mēs varam runāt par noteiktas cenas eksistēšanu. Tālāk jau naudas izteiksmē pārvērstā jaunradītā vērtība tiek sadalīta starp sabiedrības dalībniekiem. Un kā pēdējais posms preces dzīvē ir tās sadalītās naudas vērtības izlietojums galīgam patēriņam. Šajā posmā izlietojums var būt gan investīciju formā, kas atsāktu ražošanas procesu, gan arī kā preču iegāde galīgam patēriņam.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register