Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:465035
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.10.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
Kultūras vide, tās loma sabiedrības dzīvē starptautiskā kontekstā    4
II  Starpkultūru kompetence - priekšnoteikums veiksmei starptautiskajā biznesa apritē    9
III  Biznesa kultūras būtība, to veidojošie elementi un izpausmes darījumu pasaulē    12
IV  Ieskats Spānijas darījumu pasaules kultūrā    14
  Izmantotās literatūras avoti    19
Extract

Saskarsme ar citiem cilvēkiem ir praktiski jebkura cilvēka neatņemama dzīves sastāvdaļa, un, attīstoties valstu sadarbībai, arvien biežāk nākas saskarties arī ar citu kultūru pārstāvjiem. Komunicējoties ar atšķirīgu kultūru pārstāvjiem, jārēķinās ar atšķirīgām mentalitātes izpausmēm, tradīcijām un kultūras vērtībām.
Ņemot vērā ekonomisko aspektu un integrēšanos Eiropas Savienībā, lielie uzņēmumi, kā arī MVU, kuri darbojas uz zināšanām balstītajā ekonomikā, arvien vairāk paļaujas uz ārzemju informāciju avotiem, tādēļ ir jāpiemēro attiecīgā reģiona vai valsts kultūras konteksts, lai sasniegtu tirgu. Ja, piemēram, mācības notiek darba vietā, ir jāņem vērā darbaspēka atšķirīgās kultūras, atspoguļojot uzņēmējdarbības daudzkultūru sabiedrisko vidi.

Biznesa vidē ir būtiskas starpkultūru kompetences, ja līdzās pastāv un mijiedarbojas divas vai vairākas kultūras, vai gadījumos, kad uzņēmumā vai organizācijā ir daudzkultūru sabiedrība. Tāpat, nodarbojoties ar biznesu svešā zemē, saskarsme ar atšķirīgu kultūru pārstāvjiem var sagādāt problēmas. Lai tā nenotiktu, šīs atšķirības ir jāzina, jārespektē un jāizturas pret tām ar cieņu. Citiem vārdiem, ir jāizprot citu zemju biznesa kultūra. Autors savā referātā centies rast izsmeļošāku un pamatotu atbildi uz jautājumu, kādēļ ir tik svarīgi labi pārzināt citās valstīs pastāvošo biznesa kultūru, un kā šīs zināšanas var kalpot par veiksmes faktoru veiksmīgai uzņēmējdarbībai starptautiskā kontekstā.
Atsaucoties uz Eiropā pazīstamā biznesa kultūru pētnieka, neatkarīgā konsultanta starptautiskajā vadzinībā Dž.Moula grāmatā ,,Biznesa kultūra un etiķete Eiropas valstīs” atziņu attiecībā uz kultūras videi raksturīgo, var pilnībā piekrist, ka jebkura kultūra ir nemanāma līdz brīdim, kad tā saskaras ar citām kultūrām, jo līdz ar to izceļas atšķirīgais. Pat divās kaimiņvalstīs- Latvijā un Igaunijā – uzskati par vadītāja lomu uzņēmumā, apspriežu plānošanu, komandas nozīmi un citiem aspektiem var manāmi atšķirties. Lai izprastu šī fenomena būtību, sākotnēji ir jaizprot kultūras kā sistēmas elementi, šīs sistēmas robežas un ietekme starptautiskā kontekstā.
Kultūra, nenoliedzami, ir daudzfunkcionāla un daudžškaitņaina sistēma. Primāri kultūru var definēt šādi: kultūra ir sistēma, kas ļauj indivīdiem un cilvēku grupām sadarboties citam ar citu un apkārtējo pasauli. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1144831
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register