Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:466889
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Konkurētspējīgas produkcijas ražošana, tostarp arī konkurētspējīgu pakalpojumu sniegšana ir priekšnoteikums uzņēmuma darbības efektivitātei, tā rentabilitātes nodrošināšanai, kā arī attīstības iespējai un stabilai ilgtermiņa darbībai, kam būtu jānodrošina neto apgrozījuma pieaugums ilgtermiņa posmā.
Uzņēmuma konkurētspēju nav iespējams novērtēt absolūtos skaitļos, tomēr relatīvās vērtībās to atspoguļo šādi rādītāji:
1.uzņēmuma tirgus daļa konkrētā tirgū izteikta procentuālā attiecībā pret visu noteiktās preces apjomu tirgū (šeit jāņem vērā arī iespējamā preču vai pakalpojumu aizvietojamība);
2.uzņēmuma rentabilitātes rādītāji;
3.neto apgrozījuma pieauguma dinamika īstermiņa un ilgtermiņa perioda griezumā;
4.eksporta apjoma dinamiskie rādītāji;
5.uzņēmuma kapitalizācija jeb tirgus vērtība fondu biržā un tās dinamiskie rādītāji (ar nosacījumu, ja uzņēmums darbojas kā publiska akciju sabiedrība);
Šie ir galvenie parametri, kas raksturo uzņēmuma konkurētspēju noteiktā laikā posmā. Būtiski ir atzīmēt, ka konkurētspēju nav iespējams novērtēt īstermiņā vai kādā noteiktā momentā, bet šim vērtējumam, ņemot vērā visus minētos kritērijus, ir jātiek izdarītam dinamikā griezumā vidējā vai ilgtermiņa posmā.
Kā piemēru šim apgalvojumam var minēt sekas uzņēmumu konkurētspējas rādītājiem, kas izpaudās pēc atsevišķu tirgu zaudēšanas 1998.gada rudenī un 1999.gadā sakarā ar finansu un aprēķina krīzi Krievijā, citās NVS valstīs, Āzijā un Dienvidamerikā. Latvijas uzņēmumus tieši skāra tirgus sašaurināšanās Krievijā u.c. NVS valstīs. Rezultātā ievērojami pasliktinājās uzņēmumu darbības rādītāji 1998.gadā un tirgus sašaurināšanās ir atstājusi būtisku ietekmi arī uz 1999.gada finansiālajiem rādītājiem.
Pašlaik jau var izdarīt zināmus secinājumus, ka lielākā problēma, izvēloties tirgus stratēģiju šajos uzņēmumos, bija risku nesadalīšana jeb tirgus diversifikācijas trūkums. Tā uzņēmumi ar labiem rentabilitātes rādītājiem, augstu tirgus kapitalizāciju, dinamiski augošiem neto apgrozījuma un pārdošanas apjoma rādītājiem 2 līdz 3 mēnešu laikā zaudēja tirgus pozīcijas un tātad arī konkurētspēju noteiktā tirgū. Zaudējot tirgus daļas kādos tirgos, tas lielā mērā atstāj ietekmi arī uz tiem tirgiem, kuros tirgus daļas saglabājas. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1138080
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register