Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:509136
 
Evaluation:
Published: 22.12.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Motivēšana    4
  Motivēšanas modeļi    7
  Tradicionālais motivēšanas modelis    7
  Savstarpējo attiecību modelis    7
  Cilvēku resursu modelis    8
  Mūsdienu motivēšanas modelis    8
  Motivēšanas teorijas    8
  Satura motivēšanas teorijas    8
  A.Maslova vajadzību teorija    8
  F.Hercberga motivācijas jeb divfaktoru teorija    9
  K.Alderfera ERG teorija    9
  D.Makklelanda “pieredzes – vajadzību” teorija    9
  Norises motivēšanas teorijas    10
  Taisnīguma motivēšanas teorija    10
  L.Portera un E. Loulera modelis    10
  Raksturīgo pazīmju teorija    10
  Praktiskā daļa    11
  Nobeigums    13
  Izmantotie avoti    14
Extract

Motivācija – tā ir darbinieku apzināta ieinteresētība veikt kādu darbu. Motivēšana parasti ir dinamisks process, kurš pats ar psiholoģisko, sociālo, ekonomisko un tiesisko metožu un līdzekļu palīdzību sekmē personas un uzņēmuma izvirzīto mērķu sasniegšanu.
Motivācija ir noderīga ar to, ka :
dod darbiniekam gandarījumu,
ietaupa izdevumus,
saglabā vajadzīgos darbiniekus. 1
Motivēšana sākas ar darbinieku vajadzību noteikšanu un to apmierināšanas nepieciešamību. Rodoties dažādām vajadzībām, cilvēks meklē iespējas tās apmierināt. Tātad jāizvēlas attiecīga rīcība, lai sasniegtu savu mērķi. Pēc tam jānovērtē sava rīcība no vajadzību apmierināšanas viedokļa.
Motivēšanas procesā darbinieki izvēlas kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu personīgos mērķus.2
Mērķi, pēc kuriem parasti cilvēki tiecas var būt gan ar materiālo vajadzību apmierināšanu (prēmijas, algas paaugstinājumi utt.), gan arī, lai tiktu paaugstināti amatā, kā arī iekšējā vai psiholoģiskā gandarījuma gūšanai: pašapliecinātos, gūtu gandarījumu par labi paveikto darbu, utt.
Cilvēkam paaugstinās motivācija, kad ievēro viņa individualitāti, ja darbs ir atbilstošs ne tikai viņa profesionālajai kvalifikācijai, bet arī vajadzībām, ja ir saprotams darba process, ja darbā cilvēks gūst gandarījumu, ja uzņēmuma kultūra.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register