-
Uzņēmējdarbības vadība
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Finansiālais menedžments | 6 |
1.1. | Finansiālā menedžmenta konceptuālie aspekti | 6 |
1.2. | Finansu menedžmenta loma | 7 |
2. | Uzņēmuma finansiālās noturības stāvoklis | 11 |
3. | Tēriņu plānošana | 12 |
3.1. | Tēriņu būtība | 12 |
3.2. | Tēriņu klasifikācija | 12 |
4. | Starptautiskais mārketings | 14 |
4.1. | Starptautiskā tirgus izpēte | 14 |
4.2. | Starptautisko tirgu izpētes īpatnības | 17 |
5. | Eksports | 19 |
6. | Uzņēmuma internacionalizācija | 21 |
6.1. | Internacionalizācijas motīvi | 21 |
6.2. | Internacionalizācijas etapi | 21 |
7. | Iziešana uz ārējo tirgu | 23 |
7.1. | Iziešanas uz ārējo tirgu veidi | 23 |
7.2. | Riski, izejot uz ārēju tirgu un to uzskaites veidi | 24 |
7.3. | Risku mazināšana ārzemēs | 25 |
8. | Tirgus izpēte | 26 |
8.1. | Tirgus izpētes process | 26 |
8.2. | Konkurentu analīze | 29 |
9. | SIA „Igaunis” uzņēmuma raksturojums | 31 |
9.1. | SIA „Igaunis” darbības raksturojums | 31 |
9.2. | Uzņēmuma vides raksturojums | 32 |
10. | Intervija ar SIA „Igaunis” līdzīpašnieku un direktoru Igauni | 34 |
Secinājumi | 36 | |
Anotācija | 38 | |
Annotation | 39 |
1.1. Finansiālā menedžmenta konceptuālie aspekti
Menedžments – amerikāniskas izcelsmes termins, ko izmanto vienīgi tajā gadījumā, ja runa iet par biznesu, kaut arī tas nozīmē noteiktu funkciju, cilvēku un zinātnes darbības sfēru. Eksistē dažādi menedžmenta noteikšanas paņēmieni. Viena no tādām pieejām aplūko menedžmentu kā sociāli–ekonomisko vadības formu procesu, kā arī uzņēmējdarbības un komerciālo organizāciju rāmjos.
Finansiālā menedžmenta, kā ekonomiskās kategorijas būtība rodas tā izpildāmajās funkcijās. Zinātniski pamatotais funkciju raksturojums ir nepieciešams efektīvai vadības organizācijas finansiālajai darbībai uzņēmumos un komerciālajās organizācijās.
Menedžmentam tradicionāla ir sekojošo funkciju izdalīšana:
- plānošana;
- organizēšana;
- motivācija;
- kontrole.
Kopējos vilcienos funkciju saturs izskatās sekojoši.
Plānošanas funkcija ietver mērķu formulēšanu un to sasniegšanas ceļu izvēli. Pie plānošanas funkcijas parasti pieskaita gan ierobežota resursu apjoma sadali laicīgā aspektā, atbilstoši prioritātēm, gan attīstības mērķus. Šī funkcija tiek realizēta caur bilanču sastādīšanu un normatīvu izmantošanu.
Organizēšanas funkcija aptver vadības objekta strukturēšanas nepieciešamību pienākumu sadalē, tiesību un funkcionālo nodaļu pienākumu noteikšanā. Ar šo funkciju ir saistīts organizējošās iekšējās vadības sistēmas un kontroles uzbūves deportamentalizācijas process.
Motivācijas funkcija balstās uz darbību, kas ir tendēta uz mērķu realizēšanu. Ar šīs funkcijas palīdzību tiek interpretēti faktori, kas ietekmē cilvēku uzvedību un nosaka to vajadzības. Funkcijas realizācija iedarbojas uz darbības aktivitātes stimulēšanas procesu, ražošanu un darba kvalitāti.
Kontroles funkcija nosaka noteikto mērķu realizēšanas darbību. Pie tiem tiek attiecināta normu un normatīvu izstrāde, kas ir etalons, kritērijs rezultātu novērtēšanas laikā; sasniegumu salīdzināšana ar nospraustajiem mērķiem un noteiktajiem kritērijiem; nodrošina nepieciešamās izmaiņas nosacījumos un darbības faktoros.…
Lai uzņēmums veiksmīgi attīstītos ir nepieciešama pareiza finansu pārvalde, kā arī pārdomāta ražošanas un realizācijas politika. Tikai veiksmīgi realizējot visus finanšu menedžmenta aspektus – plānošanu, motivāciju, organizēšanu, kontroli – ir iespējama efektīva vadības organizācija finansiālai darbībai uzņēmumos un komerciālās organizācijās. Tirgzinība un tirgvedība ir cieši saistītas ar uzņēmuma vadību, attīstību, to izmanto, lai elastīgi reaģētu uz izmaiņām apkārtējā vidē un uzņēmumā, lai izvēlētos sadales kanālus ar vislielāko atdevi, kā arī efektīvus reklāmas līdzekļus. Liela nozīme ir prasmei veidot komunikāciju ar pircējiem. Reklāmas līdzekļu pareiza izvēle un noformējums uzņēmumam ir viena no panākumu atslēgām. Veiksmīga piedalīšanās izstādēs, stenda izveidošana un profesionāla personāla konsultācija dod iespēju uzņēmumam paplašināt tirgus daļu, un tas ir viens no tā tirgvedības mērķiem. Konkurence ir preču daudzveidības, kvalitātes un pieejamas cenas nodrošinātāja. Nemitīgas ražotāju konkurences cīņā ieguvējs ir pircējs. Mazumtirgotāju konkurences cīņa palīdz nodrošināt patērētājam pilnu pakalpojumu klāstu. Uzņēmuma konkurētspēju nosaka preces īpašības, cena un kvalitāte, sadales kanālu sniegtie pakalpojumi, preces virzīšanas tirgū metodes. Šajā darbā ir izpētīti galvenie priekšnosacījumi veiksmīgai uzņēmējdarbības vadībai. Nereti jaunajiem uzņēmējiem pietrūkst zināšanu budžeta plānošanā, mērķtiecīgā, plānveidīgā uzņēmuma vadībā, tāpēc uzņēmums nav spējīgs ilglaicīgi veiksmīgi darboties. Sniegts arī priekšstats par uzņēmuma iespējām iekarot jaunu tirgu. Apskatītas galvenās problēmas un riski ar ko jāsaskaras uzņēmumam izejot uz ārzemju tirgu. Izstrādāti arī ieteikumi, kā mazināt risku un maksimāli droši ieiet un nostiprināties ārzemju tirgū. Kā viens no galvenajiem riska mazināšanas veidiem ir plānveidīga tirgus izpēte. Darbā norādītas galvenās tirgus pētīšanas metodes, kā arī uzsvērti faktori, kas īpaši jāņem vērā tirgus izpētes procesā. Uzskaitīti arī galvenie esošo un iespējamo konkurentu izpētes veidi. Jebkurā nozarē ir svarīgi apzināties savus konkurentus, to stiprās un vājās puses, lai spētu reaģēt uz konkurences palielināšanos un nezaudētu savu vietu tirgū. Pētījuma bāze ir uzņēmums SIA „Igaunis”. Uzņēmums nodarbojas ar kokapstrādi un koka māju celtniecību. Uzņēmuma sortiments sastāv no dažādam koka māju konstrukcijām – gan guļbūvēm, gan stāvbūvēm, un arī dārza mēbelēm, lapenēm, koka durvīm, logu rāmjiem u.c. Uzņēmuma darbība ietver visu Latviju, kā arī Norvēģiju un Zviedriju. Uzņēmums veiksmīgi darbojas jau gandrīz piecus gadus, un apskatot uzņēmuma ekonomiskos un saimnieciskos rādītājus ir vērojama nepārtraukta attīstība un ekonomiskā augšupeja, kas izpaužas arī kā tirgus un eksporta palielināšanās. Šajā darbā uzņēmuma direktors Igaunis dalās savā pieredzē uzņēmējdarbības vadībā, apraksta galvenās problēmas, ar ko pašam nācies saskarties uzsākot uzņēmējdarbību, kā arī sniedz padomus, kā izvairīties no šīm problēmām. Galvenās pielietotās izpētes metodes ir uzņēmuma SIA „Igaunis” finanšu pārskatu un apgrozījuma pārskatu analīze, kā arī uzņēmuma vadītāja Igauņa personīgās pieredzes uzņēmuma vadībā un tirgus internacionalizācijā noskaidrošana.
- Krājumu vadība firmā un Pareto līknes nozīmība firmas darbībā
- Uzņēmējdarbības subjekti
- Uzņēmējdarbības vadība
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Krājumu vadība firmā un Pareto līknes nozīmība firmas darbībā
Research Papers for university14
-
Uzņēmējdarbības subjekti
Research Papers for university11
-
Uzņēmējdarbības būtība, mērķi, finansēšanas avoti, investīcijas, rādītāji
Research Papers for university30
-
Uzņēmējdarbības subjekti un formas
Research Papers for university13
-
Uzņēmējdarbības vides izvērtējums Glūdas pagastā
Research Papers for university58