Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:610436
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.12.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Patērētāja viedokļa otrajā produkta līmenī parādās tāds produkta raksturlielums, kā kvalitāte. Kvalitāte ir produkta spēja veikt savas patēriņa funkcijas. Tas ir viens no uzņēmuma līdzekļiem cīņā ar konkurentiem par pircējiem. Kvalitātes līmeni izvēlas pats ražotājs produkta attīstīšanas procesā tādā mērā, lai padarītu uzņēmumu maksimāli konkurētspējīgu- tātad ar kvalitātes līmeni nostiprinot savu pozīciju mērķtirgū. Lai gan kvalitāti raksturo ilgmūžība, drošums un precizitāte, lietošanas vienkāršība, ātrums un citas ar patēriņu saistītās īpašības, tomēr patieso kvalitātes vērtējumu var sniegt tikai produkta lietotājs.
Produkta kvalitāte var būt: zema; vidēja; augsta un augstāka. Kvalitātes vērtējums lielā mērā ir saistīts ar tādiem ekonomiskajiem rādītājiem, kā: cena; pārdevums; peļņa, u.c. Kvalitātes uzlabošana nodrošina ražotājiem iespēju paaugstināt cenu tādā līmenī, lai tiktu pārsniegts ražošanas izmaksu pieaugums. Tomēr šis kāpums ir ar ierobežotām izaugsmes iespējām- jo sasniedzot noteiktu robežu, pāreja no augstas kvalitātes uz vēl augstāku vairs nav rentabla, jo produkta cena vairs nespēj apsteigt produkta izmaksas. Tāpēc ražotājam jābūt stingrai programmai par preces kvalitātes vadīšanu perspektīvā. Tātad ražotājam jāņem vērā, ka kvalitāte ir to īpašību kopums, tieši kuru dēļ tiek radīta prece. Bet augsta kvalitāte ir saistīta arī ar augstu cenu, kas savukārt var samazināt preces konkurētspēju. Tāpēc kvalitātes līmenim ir jābūt pamatotam ar konkrētiem tirgus pētījumiem un balstītam uz konkrētu patērētāju vajadzību apmierināšanu. Jo ja preces pircējs uzskatīs, ka cena neatbilst kvalitātei, tad cenas paaugstinājums pēc kvalitātes uzlabošanas var pircējam šķist nepamatots un bezjēdzīgs- tātad prece netiks pirkta.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register