Research Papers
Business and Law
Business
Vadīšanas process Rīgas pašvaldības aģentūrā "Rīgas gaisma"-
Vadīšanas process Rīgas pašvaldības aģentūrā "Rīgas gaisma"
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | VISPĀRĒJS UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS | 4 |
2. | AĢENTŪRAS MISIJA, MĒRĶI UN STRATĒĢIJAS | 6 |
2.1. | AĢENTŪRAS MISIJA | 6 |
2.2. | AĢENTŪRAS STRATĒĢISKIE MĒRĶI UN PLĀNS | 6 |
2.3. | AĢENTŪRAS TAKTISKIE MĒRĶI UN PLĀNS | 6 |
2.4. | AĢENTŪRAS OPERATĪVIE MĒRĶI UN PLĀNS | 7 |
2.5. | IZPILDES REZULTĀTI | 8 |
3. | AĢENTŪRAS STRUKTŪRA UN VADĪBAS LĪMEŅI | 9 |
4. | AĢENTŪRAS IEKŠĒJĀS UN ĀRĒJĀS VIDES ANALĪZE (SVID) | 14 |
5. | DARBINIEKU MOTIVĒŠANA | 15 |
6. | KONTROLE | 17 |
7. | VADĪŠANAS STILI AĢENTŪRĀ | 20 |
8. | AĢENTŪRAS KULTŪRA | 21 |
9. | NEFORMĀLĀS GRUPAS AĢENTŪRĀ | 23 |
10. | SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 24 |
11. | IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 26 |
10 SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Manuprāt, Aģentūras misija ir noformulēta atbilstoši teorētiskajiem nosacījumiem. Mērķi un stratēģijas atbilst teorētiskajam nosacījumam, jo pēc perioda beigām ir iespēja apzināt, kas ir izpildīts un kas nav. Tikai apkopojot rezultātus es secināju, ka bieži vien noteiktie mērķi un stratēģijas netiek izpildītas noteiktajā laika periodā, bet tiek pārnestas uz nākošo termiņu. Manuprāt, ļoti slikti tiek informēti zemāko līmeņu vadītāji par nospraustajiem mērķiem. Pozitīvi ir tas, ka vismaz reizi mēnesī notiek sapulces, kurās tiek analizēti izpildes rezultāti un noteikti jauni uzdevumi un jauni termiņi, nav tā ka ir noteikts mērķis, bet netiek kontrolēts. Mans ieteikums būtu tāds, ka vadīšanas mērķi ir jāsasniedz ar iespējami augstāku efektivitāti, ko iespējams panākt, racionāli izmantojot minētos resursus. Aģentūras vadībai vairāk informēt darbiniekus par Aģentūras stratēģiskajiem plāniem (neiegrimstot detaļās, lai viss kolektīvs virzītos uz kopīgu mērķi, jāļauj arī uzzināt par algu izmaiņām un amatu izmaiņām). Jāinformē par īslaicīgiem plāniem, par tuvākiem pasākumiem, lai darbinieki varētu saplānot savu laiku. Vairāk jāinformē, par to kurš par ko atbild, tā, lai viens otram netraucētu tiešo pienākumu izpildē. Jāinformē par iemesliem, kāpēc vadība pieņem attiecīgus lēmumus un attiecīgi rīkojas, direktoram un zemāko līmeņu vadītājiem ieteiktu vairāk pamatot savu rīcību, savu viedokli, nevar cerēt uz reālu atbalstu no padoto puses, ja vadītāji to nespēj izskaidrot.
2. Aģentūras struktūra ir ļoti dinamiska, tā ir maksimāli vienkārša, tā nodrošina sakaru skaidrību, izslēdz vadīšanas funkciju dublēšanu, tajā nav daudz vadītāju līmeņu (3), ir optimāla vadīšanas norma, jo vienam vadītājam nav pakļauti vairāk kā 23 darbinieki. Mans priekšlikums struktūras shēmā izcelt vidējā līmeņa vadītājus, jo pašlaik tie ir vienā līmenī ar dažiem no zemākā līmeņa vadītājiem.
3. Veicot SVID analīzi secināju, ka Aģentūrai ir ļoti grūti strādāt un operēt ar finanšu līdzekļiem, jo tā ir pakļauta Rīgas domei. Pastāv arī ļoti daudz draudu, kurus Aģentūra nevar ietekmēt. Bet kopumā ņemot, Aģentūra ir ļoti stabila un tai ir daudz iespēju kā attīstīties, piemēram, pārveidoties par kapitālsabiedrību.
4. Manuprāt, darbinieku motivēšanas sistēma ir ļoti laba. Ir sociālās garantijas un iespēja saviem darba rezultātiem saņemt labu atalgojumu. Darba apstākļi regulāri tiek uzlaboti. Darba laiks ir sabalansēts. Mans ieteikums, būtu tieši vairāk izvērtēt kā efektīvāk šo motivēšanas sistēmu izmantot, lai tā nekļūtu pati par sevi saprotama.
5. Secināju arī, ka viens no Aģentūras sekmīga darba organizēšanas pamatiem ir efektīvas kontroles sistēmas izveide un tās nepārtraukta pilnveidošana un uzlabošana, izmantojot jaunākos zinātnes sasniegumus un citu valstu (vai organizāciju) pozitīvo pieredzi. Sīkas kļūdas un trūkumi nevar uzreiz būtiski ietekmēt Aģentūras darbību, taču ar laiku tās var pārvērsties par lielām, nopietnām kļūdām. Ja Aģentūrā būs nodrošināta efektīva kontroles sistēma, tad tā pildīs arī savu otro funkciju – ierobežos kļūdu pieaugumu. Secināju, ka kontrole veicina arī darba efektivitātes pieaugumu (maksimāli optimāli izmantojot personāla un materiālos resursus) Aģentūrā, vienlaicīgi sekmējot budžeta līdzekļu racionālu patēriņu un ekonomiju. Lai kontrole būtu reāla un efektīva, es ieteiktu to veikt laikā un no tās izrietošos secinājumus arī izmantot praktiski. Vadītājiem nevajadzētu pieļaut, ka tie ir tikai tukšu vārdi. Vēl es ieteiktu pašā sākumā iespējami precīzi noteikt kontroles subjektu kompetenci, precīzi norādot tās robežas, kuras tā nedrīkst pārsniegt, turklāt attiecīgajiem vadītājiem vairāk sekot kontroles norisei.
…
IEVADS Projekta darbs tika veikts Rīgas pašvaldības aģentūrā „Rīgas gaisma” (turpmāk tekstā - Aģentūra). Projekta darba mērķis bija analizēt un raksturot vadīšanas procesu Aģentūrā, veikt secinājumus un sniegt savus priekšlikumus vadīšanas procesa uzlabošanai. Projekta darbs sastāv no 3 daļām: teorētiskās daļas, praktiskās daļas un secinājumiem, priekšlikumiem. Teorētiskajā daļā tiek apskatīts vispārējs uzņēmuma raksturojums, struktūra un vadīšanas līmeņi, plānošanas, organizēšanas, motivēšanas un kontroles process Aģentūrā. Praktiskajā daļā tiek analizēti iepriekš minētie procesi. Secinājumi un priekšlikumi tiek izdarīti no teorētiskās un praktiskās daļas.
- Personāla vadīšanas process uzņēmumā
- Rīgas Piespiedu darba uzraudzības dienesta darba organizācija
- Vadīšanas process Rīgas pašvaldības aģentūrā "Rīgas gaisma"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Konflikti un to risināšana vadīšanas procesā
Research Papers for university17
-
Stratēģijas izvēle un tās realizēšana uzņēmumā
Research Papers for university28
Evaluated! -
Farmācijas nozares apraksts
Research Papers for university9
-
SIA "Firma" finanšu analīze
Research Papers for university12
-
Produkcijas analīze visa veida saimniecībās SUDAT datu kopā periodā no 2005. līdz 2007.gadam
Research Papers for university21