Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:657614
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.11.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Konflikts kā organizācijas darbinieku savstarpējo attiecību sastāvdaļa    6
1.1.  Konflikta situācijas izraisošie faktori organizācijā    7
1.2.  Darbinieku viedokļu atšķirības – konfliktu raksturojošais faktors    10
1.3.  Vadības metodes konflikta situācijas analīzei un novēršanai    12
2.  Pētījums par organizācijas darbinieku viedokļu atšķirību konflikta situācijās    15
2.1.  Testa „Darbinieku viedoklis par sociālpsiholoģisko klimatu organizācijā” rezultātu apkopojums un analīze    15
2.2.  Rekomendācijas konflikta situāciju atrisināšanai organizācijā    18
  Secinājumi un priekšlikumi    22
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    24
  Pielikumi    25
Extract

Mūsdienu sabiedrībā ikvienas organizācijas darbības pamatā ir zinošs darbinieku sastāvs, kurš izprot organizācijas mērķus un uzdevumus. Taču ikdienā organizācijas darbiniekiem jābūt pārliecinātiem par to, kas nosaka viņu apmierinātību ar darbu, kādos apstākļos darbinieki cenšas strādāt vairāk un labāk. Tikai tad, kad darbinieki izjūt gandarījumu par paveikto un redz tajā jēgu, organizācijā var veidoties veselīgs sociālpsiholoģiskais klimats. Kāpēc vieni vadītāji spēj panākt, ka darbinieki veiksmīgi tiek galā ar darba uzdevumiem, bet citiem tas neizdodas? Kuros gadījumos vadītājs var pieņemt lēmumus vienpersoniski un kuros tas ir jādara kopā ar saviem darbiniekiem? Kas darbā rada stresu un kā no tā izvairīties? Vai konflikti darba vietās ir neizbēgami? Kāpēc darbinieki nereti pretojas jebkurām pārmaiņām organizācijā? Šādus jautājumus uzņēmēji un strādājošie bieži risina savās darba vietās. Atbildes uz iepriekš minētiem un citiem jautājumiem var sniegt organizācijas vadītāja un darbinieku zināšanās par organizācijas psiholoģiju.
Darbinieki, kā kolektīva būtne, veido sociālas saites ar indivīdiem, kas strādā līdzās. Aktivitāte kā izaugsmes, virzības noteicošais faktors paredz darbinieka iekļaušanos dažādās organizācijas funkcionālajās sistēmās. Šis iekļaušanās process nereti saistīts ar dažādām problēmām - iekšējiem un starppersonu konfliktiem, emocionālo slodzi darba attiecībās.
Ir maz cilvēku, kuri atzīst par labu konflikta procesus, bet gandrīz visi tajos piedalās. Ja konkurences procesā sāncenši vienkārši mēģina aizsteigties priekšā viens otram, tad konfliktā - mēģina uzspiest pretiniekam savu gribu, izmainīt tā uzvedību. Konflikts ir mēģinājums sasniegt atalgojumu pakļaušanas ceļā, savas gribas uzspiešana, pretinieka izraidīšana vai pat iznīcināšana.
Konfliktos ar mazāku piespiedu formu galvenais mērķis naidīgām pusēm ir atstādināt pretiniekus no efektīvas konkurences, ierobežojot tos resursos, manevra brīvībā, samazināt to statusu un prestižu. Piemēram, konflikts starp darba devēju un darbinieku bieži noved pie tā, ka uzvaras gadījumā darbinieks var tikt atlaists no darba vai samazināts amatā. Darba attiecībās veidojušies konflikti var būt jo īpaši nopietni.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register