Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:749368
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.02.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Extract

Katrai organizācijai ir savs pastāvēšanas mērķis vai mērķi pat tad, ja organizācijas vadītāji nav to formulējuši un apzinājuši. Uzņēmuma misija ir sākuma punkts vadītāju darbības plānošanai, uzņēmuma struktūras un funkciju iedibināšanai. Tāpēc arī misijas formulēšana ir stratēģiskās vadīšanas procesa pirmais uzdevums. Misija ir organizācijas vispārējs mērķis, fundamentālu nodomu apgalvojums. Pateicoties misijas formulēšanai, organizācija var koncentrēt savu biznesa darbību vienā konkrētā virzienā. Misija dod organizācijai stratēģisko virzību, tā nosaka uzņēmējdarbības veidu, kurā organizācija ir iesaistīta, tās mērķus un filozofiskās vērtības. Uzņēmuma īpašnieki parasti uzskata, ka viņu darbība gūs patērētāju atzinību un atbalstu. Kad uzņēmuma vadītāju uzskati un plāni tiek apvienoti dokumentā, veidojas pamats biznesa misijas formulējumam. Lielākoties organizācijas misija tiek formulēta abstrakti un vispārīgi. Misijas formulējumam jārada priekšstats, ka organizācijai ir noteikta sabiedrībai pieņemama loma, attīstības virziens, tā sekmīgi darbojas un ir vērts to atbalstīt, tai uzticēties. Labi formulēta misija uztur entuziasmu un veicina uzņēmuma mērķu sasniegšanu. Taču, jāpiemin, ka uzņēmuma svarīga ir ne tikai pati misija, bet arī tās noteikšanas un formulēšanas process. Kopīgi apspriesta un kompromisa veidā pieņemta misija parāda uzņēmuma reālo nostāju svarīgākajos jautājumos, nostiprina uzņēmumu un padara to stabilāku kritiskajās situācijās, kā arī dod atbildes neskaidrību gadījumā1.
Vispārīgā formā sastādīts misijas formulējums ietver četrus galvenos aspektus:
• organizācijas darbības definīcija;
• organizācijas atšķirīgo prasmju definīcija;
• organizācijas filozofijas un vērtību definīcija;
• organizācijas devums tās ieinteresētajām pusēm.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register