Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:890270
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.09.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 1 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kvalitātes vadība    5
2.  Cilvēkresursu vadījums    7
3.  Visaptveroša kvalitātes vadība    10
  Secinājumi    11
  Izmantotā literatūra    14
Extract

Secinājumi
Uzņēmuma veidošanu, attīstību un izaugsmi veicina efektīva vadība, kura katrā uzņēmuma attīstības stadijā spēj prasmīgi sabalansēt ideju ģenerēšanu ar to ieviešanu, mērķtiecīgu attīstību un nepārtrauktu pilnveidi. Uzskata, ka visefektīvāk to spēj veikt vadības grupa, kurā saskanīgi apvienojas impulsīvais, aizrautīgais (pat neapdomīgais) iniciators, aktīvais, straujais un enerģiskais rezultātu producētājs, nosvērtais, sistemātiskais rīcību vadītājs un iejūtīgais, labvēlīgais personāla apvienotājs. Mazā uzņēmumā sekmes nodrošinās šo īpašību saskanīgs apvienojums vienā, augstākais divās personās, parasti dibinātājā (-os).
Prasmi saprātīgi akcentēt atsevišķās rīcības secīgās uzņēmuma attīstības stadijās mērķtiecīgi un apzināti apgūst, izglītojoties mūsdienīgās efektīvās vadības metodēs, atbilstoši pilnveidojoties praktiskajās rīcībās un pašvērtēšanas prasmē.
Pilnveidojošamies organizācijā šīs galvenās lomas spēlē stratēģijas kvalitātes vadītājs. Mūsdienu prasmīgā saimniekošanā (knowledge economy) ir vērojama šo lomu saplūšana vienā visās uzņēmuma tapšanas un attīstības stadijās, pārmaiņu un izrāviena īstenošanā, vai arī to rotācijas kārtībā veic augstākās vadības personāls.
Kā jebkurai darbībai, arī vadības kvalitātes sistematizēšanai piemīt savi trūkumi. Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana organizācijā ir darbietilpīgs un komplekss process, kas prasa ne vien augstākās vadības aktīvu iesaistīšanos un atbilstošas motivācijas veidošanu darbiniekos, bet arī katra darbinieka ieinteresētību un līdzdalību.
Pirms veidot kvalitātes vadības sistēmu, uzņēmuma vadībai ir jāpieņem stratēģisks lēmums, proti, apņemšanās uzņēmumam mainīties. Ne vienmēr organizācijas augstākai vadībai ir viegli spert izšķirīgo soli, jo tas prasa domāšanas un attieksmes maiņu. Turklāt ir nepieciešamas ne tikai naudas investīcijas, bet arī laika un cilvēku resursi. Kvalitātes vadības sistēmu pilnībā nevar ieviest no malas pieaicināts konsultants. Jāiesaistās arī uzņēmuma vadībai un darbiniekiem. Vadītājiem jāpanāk, lai darbinieki izprot, kāpēc vadība ir pieņēmusi šādu stratēģisku lēmumu un kādi būs ieguvumi organizācijai no kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas. Darbiniekiem ir jāapzinās, ka viņi ir iesaistīti šīs sistēmas veidošanā. Taču praksē bieži nākas vērot tieši pretējo, proti, augstākā vadība ir pieņēmusi lēmumu, taču nav motivējusi darbiniekus. Darbinieki nereti pat izrāda neapmierinātību, jo jaunajā sistēmā jūtas apdraudēti, iespējams, baidās, ka varētu zaudēt darbu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register