Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:983880
 
Evaluation:
Published: 02.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Menedžments    3
2.  Menedžmenta organizēšana    3
3.  Menedžeru vara    4
3.1.  Varas pamatveidi    4
3.2.  Formālā vara    4
3.3.  Atalgojuma vara    5
3.4.  Piespiedu vara    5
3.5.  Eksperta vara    6
3.6.  Personības vara    7
4.  Līderība    7
5.  Vadības stili    8
5.1.  Autoritārais vadīšanas stils    9
5.2.  Liberālais vadīšanas stils    10
5.3.  Demokrātiskais vadīšanas stils    10
Extract

Demokrātiskā stila vadītājs bieži lieto iekšējo pozitīvo motivēšanu, tādu kā apmierinātība ar darbu, labas attiecības starp kolēģiem. Šādi stimuli neprasa papildu materiālos resursus un ceļ darba ražīgumu. Līderis katrā ziņā cenšas morāli atbalstīt grupu. Kritizējot ir lietišķs un uzmanīgs, lai neaizvainotu darbiniekus, kā arī piesardzīgs kādu uzslavējot, lai kolektīvā kopumā saglabātos labvēlīga gaisotne un labvēlīga attieksme pret citu darbu.
Salīdzinot ar autoratīvo stilu, demokrātiskā vadīšanas stila trūkums ir lēnāka lēmumu pieņemšana. Daudz laika jāveltī pārrunām grupā. Ne vienmēr visi piekrīt kādam lēmumam, tādēļ ir jāpieņem kompromisi, kas nevienmēr ir tie labākie. Tāpēc demokrātisko vadīšanas stilu var īstenot darbā ar zinošiem cilvēkiem, kuri ievēro ētiskās normas un kopējās intereses.
Katram vadīšans stilam ir sava lietošanas joma un apstākļi, kuros tas dod pozitīvu rezultātu. Neatbilstošos apstākļos un darbā ar neatbilstošiem cilvēkiem ikviens stils dos tikai negatīvu rezultātu. Taču pastāv tendence meklēt vienīgo, visos apstākļos labāko stilu. Daži autori uzskata, ka lielākajā daļā situāciju vienpersoniskais vadīšanas stils ir efektīvāks. D. Makgregors par “labāko” atzinis t.s. Labvēlīgi autoritatīvo vadīšanas stilu, jo:
lielākā daļa vadītāju ir spēcīgas autoritātes, tādēļ tiem ir grūti pieņemt demokrātisko vadīšanas stilu un strādāt kopā ar padotajiem;
organizācijai stratēģiski svarīgākos lēmumus pieņem tās galvenie vadītāji, un tas ietekmē organizācijas darbību ilgstošā laika periodā, tādēļ jāizvairās no nekompetentiem spriedumiem;
vadošie darbinieki vēlas būt droši par sevu un savu darbu, tādēļ labprātāk lēmumus pieņem paši, nevis kopā ar padotajiem;
darbinieki līdzdalību vadīšanā varētu saprast kā veto tiesības lēmumu pieņemšanā, un tas var novest pie bezatbildības darba veikšanā.
D. Makgregors apgalvo, ka, salīdzinājumā ar demokrātisko vadīšanas stilu, labvēlīgi autoritatīvais stils ir daudz reālistiskāks un piemērotāks vadīšanas darbam. Taču viņš nedomā, ka vadītājam būtu jāietekmē darbinieki, viņu uzskati vai dzīvesveids.
R. Likerts izdala četras vadīšanas pamatsistēmas vai stilus, balstoties uz Mičiganas Universitātes zinātnieku grupas pētījumu rezultātiem.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register