Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:308469
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.02.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Sekretāres darba vietas organizācija un iekārtojums
Darba vietas organizācija - tā ir pasākumu sistēma darba vietas nodrošināšanai ar darba līdzekļiem un priekšmetiem un to funkcionālai izvietošanai.

Sekretāres darba vietu veido trīs zonas:
Pamata zona, kur atrodas viņas galds ar pierīcēm un nepieciešamo orgtehniku;
Apmeklētāju apkalpošanas zona;
Palīga zona, kur atrodas skapji, kopējamais aparāts, fakss utt.
Sekretāres darba vieta parasti tiek iekārtota vadītāja vai firmas pieņemamajā istabā tādā vietā, no kuras var labi redzēt visus, kas ienāk.

Saskaņā ar spēkā esošajiem normatīviem dienesta telpu platība nedrīkst būt mazāka par 4 m2 uz vienu cilvēku. Pieņemamās istabas, kur atrodas sekretāres darba vieta, kopējai platībai nevajadzētu būt mazākai par 12 - 16 m2.
Lai racionāli organizētu sekretāres darba vietu, ir nepieciešams:
mēbeļu gabarītus un formu izraudzīties, ņemot vērā antropometriskos rādītājus;
darba laikā nodrošināt sekretārei ērtu ķermeņa stāvokli, kas rada labu vizuālo uztveri un neierobežo kustības;
iekārtot darba vietu ar iespējami augstas tipizācijas pakāpes organizatorisko tehniku un mehanizācijas līdzekļiem;
novietot mēbeles, ņemot vērā sekretāres pildāmo darbu secību;
radīt labvēlīgus sanitāri higiēniskos un estētiskos apstākļus.
Lai darba gaitā taupītu fiziskos spēkus, ieteicams:
neturēt uz galda neko lieku. Katrai lietai darba procesā nepieciešama noteikta vieta un nemainīga pārvietošanas zona;
viss, kas tiek ņemts ar labo roku, jānovieto labajā pusē, ar kreiso roku - kreisajā pusē; tas, kas ir biežāk vajadzīgs (pildspalva, papīrs utt.), jānovieto tuvāk, to, kas vajadzīgs retāk (izziņu kartotēka, lietas ar dokumentiem utt.), var nolikt tālāk. Darba rīkiem, ko sekretāre pastāvīgi izmanto, vajadzētu atrasties pie rokas ērtā līmenī, lai izslēgtu liekas kustības un pagriezienus;
dokumentus ieteicams novietot tā, lai tos varētu viegli paņemt un lai ar tiem būtu ērti strādāt.
Par normālu galda virsmas darba zonu uzskata to, kas atrodas strādājošajam tieši pretī un 50 - 60 cm pa labi un pa kreisi. Lai noteiktu optimālo darba zonu, jāapsēžas pie galda, jāizstiepj labā roka pa labi, kreisā - pa kreisi un ar katru roku jāiezīmē pusaplis. Tā var viegli noteikt zonu sēdus stāvoklī.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1343268
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register