Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:100649
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 35 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  PEDAGOĢISKĀ KONFLIKTA BŪTĪBA UN CĒLOŅI    6
1.1.  KONFLIKTA JĒDZIENA IZPRATNE PEDAGOGU UN PSIHOLOGU PĒTĪJUMOS    6
1.2.  KONFLIKTU VEIDI    11
1.3.  PEDAGOĢISKĀ KONFLIKTA SPECIFIKA    14
2.  KONFLIKTU RISINĀŠANA SOCIĀLO PRASMJU ATTĪSTĪŠANAI    18
2.1.  SASKARSME SOCIĀLO PRASMJU ATTĪSTĪŠANĀ    18
2.2.  CIEŅAS UN IZPRATNES VEIDOŠANĀS    23
2.3.  LABVĒLĪGAS GAISOTNES RADĪŠANA    26
3.  PUSAUDŽU VECUMPOSMA SPECIFIKA    29
3.1.  PUSAUDŽU PSIHISKĀS ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS    29
4.  PĒTĪJUMS PAR PEDEGOĢISKO KONFLIKTU CĒLOŅU, PROFILAKSES UN UZVEDĪBAS TAKTIKU STRATĒĢIJĀM    33
  SECINĀJUMI    41
  IZMANTOTO AVOTU SARAKSTS    43
  IZMANTOTO AVOTU SARAKSTS    43
  PIELIKUMI    45
Extract

Runājot par konfliktu, runājam par cīņu. Pedagoģiskā prakse liecina; ja nav labvēlīgu attiecību starp skolotāju un skolēnu, tad parasti izglītība nevainagojas ar pozitīviem rezultātiem. Skolotāja profesijai ir viena būtiska īpatnība- lai arī kādu mācību priekšmetu skolotājs mācītu, lai ar kāda vecumposma bērniem strādātu- tas viss nevar notikt bez skolotāja un skolēna saskarsmes.
Savās skolās mēs esam liecinieki tam, ka skolotāji svārstās starp demokrātiskām audzināšanas metodēm, autoritāriem paņēmieniem un visatļautību. Skolotāju nesavaldība, neuzticēšanās skolēniem, autoritāras audzināšanas metodes, pārliecība, ka it viss, ko dara skolotājs ir pareizi, nevēlēšanās atzīt kļūdas- no vienas puses, un skolēnu nedisciplinētība, nevēlēšanās mācīties ar pilnu atdevi, vecāku nepietiekama palīdzība- no otras puses ir iemesls nestandarta pedagoģiskajām situācijām, disharmonijai un konfliktiem. Emocionalitāte ir mūsu psihisko reakciju kopums, kas sagrupē mūsu instinktus, bezapziņas tieksmes, domas. Tā vada rīcību. Tā nosaka mūsu jūtas, garastāvokļus, kaislības.
Skolas dzīves demokratizācija un tajā skaitā arī skolēnu un skolotāju savstarpējo attiecību demokratizācija ir sarežģīts un ilgstošs process. Un tieši šī procesa laikā saskarsmes problēmas un konflikti skolas dzīvē ir palikuši sevišķi aktuāli. Konfliktu nenovēršamā pastāvēšana indivīda un sociālajā dzīvē aicina saprast, kāda ir konfliktu, šo pretrunīgo tendenču vai interešu sadursmju būtība un cēloņi, kādas ir to risināšanas iespējas?
Gadsimtiem ilgi cilvēki centušies atrast risinājumu konfliktu pastāvēšanas problēmai. Par to liecina filozofu, psihologu, pedagogu un sociologu darbi.
Jau Aritotelis savā traktātā “Politika” analizē personības un sabiedrības mijiedarbību, akcentējot cilvēka spēju sadarboties ar citiem cilvēkiem. Konflikta problēma zinātniskajā literatūrā pirmo reizi atzīmēta G.Zimmela grāmatā “Konflikts mūsdienu kultūrā”, kur konflikts tiek uzskatīts kā kultūras parādība. Psihoanalītiskajās teorijās sevišķi lielu uzmanību konfliktam pievērš Z.Freids, K.Jungs, Ā.Ādlers, K.Levins, E.Ēriksons.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −44,17 €
Work pack Nr. 1133972
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register